Weboldal Készítés Árak és Infók 2024-ban

Weboldal készítés árak és infók és egyéb költségek 2024-ban. Manapság már szinte egyetlen vállalkozás és cég sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne rendelkezzen céges vagy üzleti weblappal. Beszélhetünk bármekkora nagyságú, árbevételű cégről, vállalkozásról mindenkinek szüksége van egy jól működő, profin elkészített céges weboldalra. Ebben a cikkben pedig átvesszük a weboldal készítés árak alakulását 2024-ben. Készülj fel, mivel hosszú lesz! Néhol számíthatsz csapongásra is, mivel a Magyar Weboldal Készítés iparág kaotikus árazását nehéz máshogy átadni.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Miből tevődik össze egy weboldal készítésének ára?

Az weboldal készítési árak változóak lehetnek, ugyanis rengeteg tényező befolyásolhatja, mint például a weboldal funkciói, a design és a tartalom. A weboldal elkészítésének árait azonban mindig az ügyfél igényeinek és az elvárásainak megfelelően kell meghatározni. Fontos faktor a honlap elkészítésének ideje, ami közel egyenes arányossággal növeli egy céges weboldal elkészítésének árát.

Egy jól teljesítő weboldal készítésekor a tervezőnek és a honlap fejlesztőnek tisztában kell lennie azzal, hogy a weboldal nem csak egy egyszerű online jelenlét, hanem egy olyan eszköz, amelynek segítségével elérhetőek az ügyfelek. Ezért a weboldal készítésekor fontos a látogatók szemszögének figyelembe vétele is. Egy profin elkészített weblapnak fel kell keltetnie az érdeklődést, és könnyen navigálhatónak kell lennie az információk megtalálása érdekében.

A weboldal készítés árak alakulását befolyásoló legfontosabb tényező a weboldal funkciói. Egy olyan weboldal, amelynek több speciális funkciója van, általában több időt és erőfeszítést igényel a készítés során, ami a legtöbb esetben magasabb árakat eredményez. Az árakat befolyásolja továbbá a design is. A tartalom is fontos tényező, amely befolyásolhatja az árakat. Az olyan weboldalak, amelyek magas minőségű, jól megírt és részletes tartalommal rendelkeznek, általában nagyobb költséggel jár lefejleszteni.

Azonban fontos megjegyezni, hogy az árak nagyban függnek az adott weboldal készítőjének a tapasztalatától, a munka mennyiségétől, az igényeknek való megfelelés mértékétől, valamint az alkalmazott technológiáktól. Amit egy átlagos céges weboldal kapcsán arany-középútnak látunk, azok a WordPress-es weboldalak készítése. Ugyanis kevesebb időt és energiát vesz igénybe a fejlesztése, ezáltal sokkal kedvezőbb árat tudunk adni rá, viszont minőségben nem tér el egy más rendszert, akár egyedi fejlesztésű honlaptól.

A weboldal készítése ma már sokkal inkább befektetés, mint költség. Azonban, ahhoz hogy minőségi, professzionális weboldalt kapjunk a pénzünkért, érdemes tisztában lenni pár tippel és trükkel, ezeket fogjuk alaposabban átvenni a továbbiakban. Azért is inkább befektetés, mivel egy eladásra optimalizált weboldal az éltettartama alatt sokkal több pénzt tud termelni cégednek, mint amennyibe került.

Egy gyakorlati példa erre: Van olyan duguláselhárító ügyfelünk, akinek már 5 weboldal készítettünk el, 250-350.000Ft-os összegeken, a vállalkozása viszont havi 3-4 milliót is tud termelni. Épp ezért az együttműködésünk 2018 óta töretlen. De van olyan automata ajtó javítással foglalkozó ügyfelünk is, akinek 4 weboldalt, szintén a fent írt áron készítettünk el, és organikusan, tehát hirdetések nélkül képes (keresőoptimalizálás) kifejezetten a webes keresésekből éves szinten nettó 25-30M-et termelni.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

A weboldal készítési árakat befolyásoló tényezők

1. A weboldal célja és típusa

A weboldal készítés ára jelentősen függ annak céljától és típusától. Egy egyszerű, alap weblap, amely a vállalkozásról és annak szolgáltatásairól szól, valószínűleg kevesebb költséggel jár, mint egy olyan webáruház elkészítése, ahol több száz termék megjelenítése, illetve a termékek kezelése és a rendelések feldolgozása is szükséges.

2. A weboldal tervezése és fejlesztése

A honlap tervezése és fejlesztése a honlap készítés árak jelentős részét kiteheti. Az egyszerűbb, sablonalapú megoldások általában kevesebb költséggel járnak, míg az egyedi tervezési igényeket kielégítő, saját fejlesztéssel készült honlapok általában nagyobb költséggel járnak.

3. Tartalmi elemek

A weboldal tartalma és azok mennyisége is befolyásolja az árakat. Ha a weboldal tartalmát az ügyfél szolgáltatja, akkor csökkenthető az ár. Azonban, ha a szolgáltató írja a tartalmat, akkor az ár magasabb lehet.

4. A funkcionalitás és integrációk

Ha a weboldal egyéb funkciókat tartalmaz, mint például az online ügyfélszolgálat, egyedi űrlapok, chat-bot vagy integrációk a vállalkozás egyéb rendszereivel, az jelentős mértékben befolyásolhatja az árakat. Egyedi fejlesztések, különleges funkcionalitások és integrációk általában magasabb árakkal járnak.

5. A design és a felhasznált technológiák

Az igényes design, a vizuális megjelenés és a felhasznált technológiák szintén befolyásolják a honlap készítés árát. Az egyszerűbb, sablon alapú designok olcsóbbak, míg a több munkát igénylő, egyedi tervezésű és fejlesztésű weboldalak ára magasabb.

6. A karbantartás és a támogatás

A honlap karbantartása és támogatása is fontos szempont, ami befolyásolja a honlap készítés árát. A karbantartási szerződések, az üzemeltetési támogatás, az adatbiztonsági megoldások és a frissítések általában külön díjazásra kerülnek. Ez azonban fontos tényező a biztonságos és megbízható működés szempontjából.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Összefoglalva, a weboldal készítés ára magyarországi viszonyok között is nagyon változó, de általában egy alapszintű honlap elkészítése 200-350 ezer forint között mozog. Azonban ennél sokkal összetettebb és igényesebb weboldalak készítése esetén akár több millió forintba is kerülhet a projekt.

Weboldal készítés árak (2024-ban)

Nézzük a magyar weboldal készítés árakat:

Weboldal készítés árak (Főleg Budapesten)
Belépő szintű üzleti weboldal készítéskb. 150.000 – 400.000 Ft
Professzionális üzleti weboldal készítéskb. 450.000 – 1.300.000 Ft
Prémium üzleti weboldal készítéskb. 1.300.000 Ft-tól

Ennek a cikknek az elkészítése vitte el eddig a legtöbb időmet, mégsem bánom. Először is kíváncsi voltam mennyit változtak a weboldal készítés piaci árak. Plusz ez az infó kifejezetten hasznos lehet Neked is, aki ezt olvasod. Első körben egy egyszerűbb Google kereséssel találtam rá több olyan, főleg budapesti weboldal készítéssel foglalkozó cégre, szabadúszóra, akiknek az oldalain fix/csomagárak meg vannak adva.

Ebből akár ki is indulhatnánk, de mivel a weblap készítés árazása sok esetben olyan komplex tud lenni, hogy értelmetlen és felesleges kategorizálni. Pont emiatt az így kapott eredmény abszolút nem reprezentatív. Engem pedig a valós, 2024-es weboldalkészítés árak érdekeltek, nem a kirakatárak.

Ezért álnéven és kamu email címmel kértem ajánlatot több helyről, egy kb. 5-7 alodlalas, egyszerűbbnek mondható céges weboldalra. A mintavétel között voltak nagyobb weblapkészítéssel foglalkozó cégek is, de kreatív ügynökségek is, szabadúszó webfejlesztők és marketing ügynökségek is.

Kijelenthető, hogy a szórás a céges weboldal készítés árakban rendkívül nagy. Összköltségben a legalacsonyabb weboldal honlap ár, amit árajánlatban kaptam egy 5-7 oldalas üzleti, céges weboldalra, 150.000 Ft volt. A legmagasabb ajánlat végára nagyjából 3.5 millió forintra jött ki. Lehetett rá számítani, hogy a legmagasabb összeget egy nagyobb méretű kreatív ügynökségtől kaptam, a legalacsonyabbat pedig egy pár fős webfejlesztő cégtől és egy szabadúszótól.

Fontos megérteni azonban, hogy a weboldal elkészítési ára nem mindig tükrözi a minőséget. Néha a magasabb ár egy nagyobb iroda, több munkaerő fenntartását hivatott fedezni. Ettől függetlenül, ha gyanúsat alacsony árat kapsz a weboldal készítést kivitelező cég/szabadúszótól, jogosan érezheted, hogy valami nem stimmel. Lehet ez pl.: kisebb induló költségek, hogy aztán végül több pénzt költs el náluk, mivel a szerződésben nem tisztázott pontosan mi fér bele és mi nem. Érdemes az ajánlatot és a szerződést elolvasni, ha kell 10-15x és ami nem tiszta, kérdezni!

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress

Fontos még az is, ha a weboldalakat készítő cégeket összehasonlítod, mindig vizsgáld meg a referenciáikat és a korábbi ügyfelek értékeléseit. Ezenkívül fontos egy kifejezetten átfogó, részletes árajánlat kérésére is ügyelni, hogy a szolgáltatások és az árak pontosan összehasonlíthatóak legyenek. Máskülönben fennáll az esélye, hogy az általad kapott alacsonyabb ár tényleg arra szól, amit írtál, nem arra amire tényleg szükséged van! Én pl. ha úgy érzem, hogy az ügyfélnek többre van szüksége, mint amit meg tud fogalmazni, mindig utána kérdezek és amiben meg tudunk egyezni, hozzáadjuk, mint igény.

Megdöbbentő volt a különbség az weboldal készítése árajánlatok minősége és árazása között. Néhány weboldal készítő cégtől csupán pár mondatban kaptam több millió forintos árajánlat, mindezt egyszerű email formában. Ez mondjuk kifejezetten meglepett. Voltak olyan cégek is, akik egyáltalán nem válaszoltak az árajánlatkérésemre. Az árajánlatok többsége viszont PDF formátumban érkezett, ami az elvárható standardnak számít 2024-ben. De persze ez valamilyen szinten megérthető, mivel mindenki priorizálja az ügyfeleket. Egy frissen elkészített email címről érkező ajánlatkérésre, ahol nagyon fixen le van írva, hogy mire van szükség, valamint telefonszám sincs megadva, ott minimum gyakakvásra ad okot, hogy a konkurens honlap fejlesztő kivitelezők csak az aktuálisnak mondható árakat szeretnék bekérni.

Általában Magyarországon a céges weboldalak készítésének ára 300.000 Ft és 1.500.000 Ft között mozog. A belépő szintű, olcsónak mondható és egyszerűbb weboldalak készítésének árak általában 150.000 Ft-tól indulnak. A profi, céges weboldal készítésének árai általában leginkább 500.000 Ft-tól kezdődnek, míg a prémium, kifejezetten minőségi, több oldalas és professzionális dizájnolású weboldalak készítésének ára elérheti akár az 1-1,5 millió forintot is.

Weboldal készítés óradíjak (2024-ben)

Bár nem feltétlen tudjuk ajánlani elfogadni egy olyan egyszerű weboldal elkészítésének ajánlatát óradíjban megadva, mivel nehezen visszakövethető – és talán teljesen irreleváns tudni -, hogy hány óra alatt készült el a weboldal. Azért sem, mert ha nincs az ár előre lefixálva, csúnya meglepetések érhetnek. Ha mindenképp az óradíjakat nézzük, ami a weboldal készítéssel kapcsolatos, akkor láthatóan nagyon sokféle árképzési stratégia van jelen a hazai piacon. Azonban általánosságban elmondható, hogy a 10.000 – 25.000 Ft / óra közötti óradíjakkal érdemes számolni, mert ezekkel az árakkal találkozhatunk a leggyakrabban Budapesten, de igazából már országosan is. Mivel a piac nagyon telített, érdemes körültekintően választani, hogy melyik céggel dolgozunk együtt, és érdemes alaposan átgondolni a weboldal készítésére szánt költségvetést.

Weboldal készítés óradíjak (Budapest-en)
Szabadúszó webfejlesztő óradíjak5.000 – 20.000 Ft / óra
Kis méretű weboldal készítő cég óradíjai10.000 – 25.000 Ft / óra
Közepes méretű ügynökség óradíjai15.000 – 35.000 Ft / óra
Nagy méretű ügynökség óradíjai25.000 – 50.000 Ft / óra

Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb esetben a szabadúszó weboldal készítők ajánlanak be a legalacsonyabb óradíjakat Magyarországon, amelyek általában 5000 – 20.000 Ft / óra között mozognak. A nagyobb ügynökségek és vállalkozások általában magasabb óradíjakkal dolgoznak, amelyek elérhetik akár a 25.000 – 50.000 Ft-ot is. Az átlagos óradíj a weboldal készítés terén a 10.000 – 25.000 Ft között mozog, ami az ár és minőség szempontjából is jó középutat jelent. Természetesen a szélső árak sokféle tényezőtől függenek, és mindig érdemes alaposan átgondolni a költségvetést és a várható eredményeket.

Weboldal fenntartás árak, költségei (2024-ben)

Nézzük tovább a weboldal fenntartási költségeit. Ezek közül a legalapabb a domain név, a weboldal tárhely és az SSL tanúsítvány éves költsége.

Weboldal fenntartás árak (domain, tárhely, ssl tanúsítvány)
Domain név (.hu/.eu/.com)1500 – 5.000 Ft / év
Weboldal tárhely8.000 – 400.000 Ft / év
SSL Tanúsítvány0 – 100.000 Ft / év

Domain fenntartás költségek, árak

A domain regisztráció költsége legtöbb esetben nincs benne az ajánlatban, főleg az alsóbb árszegmensben. A domain név az interneten való elérhetőségedet biztosítja, és azon keresztül érhetik el a látogatók a honlapodat. A domain regisztrációjának egyszeri és éves díja, költsége is van, mivel az évente meg kell hosszabbítani, különben elvesztheted a jogot rá, és más megszerezheti. Sajnos még mindig előfordul, hogy egy vállalkozás figyelmetlenségből elveszti a domain nevét, mert nem fizeti be időben a számlát. Ez bár nevetségesnek tűnik, de sajnos előfordulhat.

Mennyibe kerül egy domain név?

A .hu végződésű magyar domain nevek (tehát a weboldal címe) regisztrációja bruttó 2.500 Ft-os átlagáron mozog Magyarországon.

Webtárhely, Webhosting fenntartási költségei 2024-ben

Amennyiben telepítős open-source (például: WordPress Weboldal) vagy saját fejlesztésű weboldalt szeretnél létrehozni, szükséged lesz egy tárhelyszolgáltatásra vagy saját szerverre, attól függően, hogy mekkora rendszerigénye van a weblapodnak. Ha cloud alapú szolgáltatást választasz (például: Squarespace), akkor nem kell külön tárhelyet bérelned, mert a havi díjban benne lesz a tárhelyszolgáltatás is.

Mennyibe kerül a webtárhely (webhosting)?

Az árak tekintetében, egy egyszerű vállalati weboldalhoz már havi 1500 forintért is találhatsz webtárhelyet. Amennyiben nagyobb szerverkapacitásra van szükséged, akkor az árak egyedi lehetnek, és az igényeidhez igazodnak.

SSL tanúsítvány árak 2024-ben Magyarszágon

Az SSL tanúsítvány (Secure Sockets Layer) az internetes adatvédelem kulcsfontosságú eleme, amely megvédi a weboldalad és az ott folyó adatforgalom bizalmasságát. Az SSL tanúsítványt bármikor igényelheted a tárhelyszolgáltatódnál, ha még nem rendelkezel vele. Ha érvényes az SSL tanúsítványod, akkor a webhelyed címe https-re változik, és a látogatók böngészőjében megjelenik egy lakat jel, amely azt jelzi, hogy a védelem aktív. Sokan nem tudnak az SSL tanúsítvány fontosságáról, de ha szeretnéd megvédeni az oldalad és az ott található adatok biztonságát, akkor feltétlenül javasolt beszerezni.

Mennyibe kerül az SSL tanúsítvány?

Érdemes tájékozódni, pontosan milyen SSL tanúsítványra lesz szükséged, mivel árazásban a határ szinte a csillagos ég, viszont a legtöbb vállalkozás számára elegendő egy egyszerű Let’s Encrypt ingyenes SSL tanúsítvány is a céges weblapjára.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Weboldal Karbantartás Árak 2024-ben

A weboldalak elkészítése nem csak tervezésből és fejlesztésből áll. Ahogyan az autóknál, a honlapokat is karban kell tartani. A weboldal karbantartás rendkívül sokfajta feladatból állhat, mint például a megjelenő hibák javítása, biztonsági rések tömése, oldalak optimalizálása és egyéb karbantartási feladatok. Amennyiben elhanyagolod a weblapodat, előbb vagy utóbb látszani fog rajta és ezzel felhasználóktól és bevételtől eshetsz el.

Miért fontos a weboldal rendszeres karbantartása?

Az online felhasználói igények növekedésével az üzleti weboldalak hibamentes és zökkenőmentes működése már alapkövetelménynek számít. Azonban gyakran előfordul, hogy hibásan működő honlapokkal találkozunk, például olyan weboldalakkal, ahol nem lehet elküldeni egy egyszerű űrlapot sem. Ilyen esetekben a felhasználók többsége elhagyja a webhelyet, ha nem tudják elérni a céljukat.

Sajnos, Magyarországon is gyakran elhanyagolják a weboldal karbantartási feladatokat, noha ezek a költségek jóval alacsonyabbak, mint magának a weboldalnak a fejlesztési költségei. Ha figyelmen kívül hagyod a weboldalad karbantartását, akkor nagyobb veszteséget okozhatsz, mint gondolnád. Extrém esetekben akár az egész weblapod is veszélybe kerülhet, ha valaki feltöri a szerveredet, mert nem telepítettél frissítéseket a rendszerre. Éppen ezért fontos, hogy a profi weboldalak folyamatos karbantartást kapjanak!

Weboldal karbantartás árak (Budapest)
Belépő szintű weboldal karbantartási árak10.000 – 20.000 Ft / hó
Közepes szintű karbantartási csomag árak20.000 – 35.000 Ft / hó
Profi karbantartási csomag árak (Pl.: min. 100.000 havi rendelésszámú webshop)250.000 – 500.000 Ft / hó

Mennyibe kerül ma egy céges weboldal elkészítése Magyarországon?

Budapesten egy egyszerű céges weboldal általában 150.000 – 300.000 forinttól indul. Ha pedig egy professzionális, egyedi dizájnnal rendelkező céges weboldalra van szükséged, akkor az árak akár 500.000 – 1.000.000 forinttól is elindulhatnak.

Az alábbiakban három példát mutatunk arra, hogy különböző árkategóriájú céges weboldalak hogyan nézhetnek ki 2024-ben Magyarországon. Az árakat a budapesti piaci viszonyok és az egyedi igények figyelembevételével állítottuk össze.

Egyszerű céges, üzleti weboldal készítés menete és árazása

  • Konzultáció, tanácsadás
  • Tervezés (sablon alapú design)
  • Webfejlesztés (ingyenes vagy bérelhető tartalomkezelő rendszer)
  • Support, rendelkezésreállás
Egyszerű céges, üzleti weboldal készítés árak (főként Budapest)
Alacsony költségvetésű weboldal ára150.000 – 350.000 Ft -tól

Az alacsony költségvetésű céges weboldal készítésének tartalma általában a következőképpen néz ki: először is konzultáció keretében átbeszélheted az igényeidet és elvárásaidat a weboldal kivitelezőjével. Az ilyen típusú weboldalak design-ja általában sablon alapú, amelyet a számodra finomhangolnak. A weboldal sablon árai általában 30.000 – 100.000 Ft között mozognak, és általában bele vannak foglalva a csomagba. Az alacsony költségvetésű weboldalakban nem várható el az egyedi webfejlesztés, de az egyszerű oldalak elkészítése és az alap szintű keresőoptimalizálás igen. Ez a kategória megfelelő választás lehet számodra, ha korlátozott költségvetéssel rendelkezel, és csak egy pár oldalas, egyszerű céges honlapra van szükséged.

Professzionális céges weboldal készítés menete és árazása

  • Konzultáció, tanácsadás
  • Drótváz készítés (UI/UX tervezés)
  • Tervezés (egyedi tervezésű design)
  • Webfejlesztés (ingyenes vagy bérelhető tartalomkezelő rendszer)
  • Support, rendelkezésreállás
  • Keresőoptimalizálás (SEO beállítások)
Professzionális weboldal készítés árak, költségek (Budapesten)
Közepes költségvetésű weboldal ára350.000 – 990.000 Ft – tól

A weboldal készítés terén egy széles árkategóriáról beszélhetünk, de fontos tudni, hogy általában az ár egyenes arányban áll a minőséggel. A professzionális weboldal készítés minden esetben magában foglalja a konzultációt és a tanácsadást, valamint lehetőséget ad az egyedi, teljes mértékben személyre szabott tervezésre. A tervezési folyamat során a kivitelezők többet foglalkoznak az aloldalak megtervezésével és a keresőoptimalizálásra is több figyelmet szentelnek. Az árak általában magasabbak, de ez magában foglalhatja az egyedi igények elvégzését is, melyek felárakat eredményeznek. A közepes költségvetésű weboldalak a legelterjedtebbek azoknál a cégeknél, akik magasabb minőséget keresnek, de mégsem rendelkeznek a legmagasabb büdzsével.

Mennyibe kerül 2024-ben egy professzionális weboldal elkészítése Magyarországon?

A közepes költségvetésű, professzionális céges weboldalak az egyik legelterjedtebb típus Magyarországon. Az árak általában 350.000 Ft és 990.000 Ft között mozognak.

Prémium céges weboldal készítés menete és ára nagyobb cégek számára

  • Konzultáció, tanácsadás
  • UX tervezés, kutatás
  • Drótváz készítés (UI/UX tervezés)
  • Tervezés (egyedi tervezésű design)
  • Webfejlesztés (egyedi, ingyenes vagy bérelhető tartalomkezelő rendszer)
  • Support Keresőoptimalizálás (SEO)
Prémium céges, üzleti weboldal készítés árak nagyobb cégek számára (Budapest)
Magas költségvetésű weboldal készítési árak1.500.000 Ft -tól

Az ebben a kategóriában kínált szolgáltatásokat szinte kizárólag egyedi design és UX tervezés előzi meg. Bár sokan úgy vélik, hogy ez az árkategória csak a nagyvállalatoknak szól, ez az állítás nem teljesen igaz. A kis- és közepes méretű cégek is hajlandóak megfizetni a magasabb árakat, különösen azok, akik hosszú távon és stratégikusan tervezik az online jelenlétüket. Fontos azonban megjegyezni, hogy ez az árkategória lehetővé teszi a hatékony és a tervezett módszerekkel való munkát, így érdemes komolyan fontolóra venni, ha az online jelenlét kiemelten fontos a vállalkozás számára.

Mennyibe kerül egy prémium céges weboldal?

A magas költségvetésű prémium weboldalak kezdő árai 1.500.000 Ft-tól indulnak 2024-ben itthon.

Weboldal készítés árak Magyarországon és külföldön (2024-ben)

Mint köztudott, a magyar honlap piac árai és minősége is elmarad néhány évvel a nyugati piachoz képest. Ennek oka többféle lehet. A külföldi piacon a pár oldalas céges honlapok ára általában 3.000 dollár körül van, azaz nagyjából 1.000.000 Ft. Magyarországon ezek az árak 250-300.000 Ft-tól kezdődnek.

Nyugaton az első számú szempont a minőség, míg Magyarországon első körben az árazás fontos.

Az eltérés a külföldi és hazai weboldalak minősége között szemléletbeli okokra vezethető vissza. Míg külföldön általában nagyobb hangsúlyt fektetnek a tervezési fázisra, és hosszabb időt szánnak a fejlesztésre, addig Magyarországon gyakran az a cél, hogy minél gyorsabban és olcsóbban készüljön el a weboldal. Ezt a folyamatot sok hazai webfejlesztő cég azért alkalmazza, hogy minél több projektet elvégezhessenek a lehető legrövidebb idő alatt, és így maximalizálhassák az általuk elérhető profitot.

Weboldal készítés árak Magyarországon és külföldön (2024-ben)
Belépő szintű üzleti weboldal készítés (Magyar árak) 200.000 – 300.000 Ft
Belépő szintű üzleti weboldal készítés (Nyugati árak)900.000 – 1.500.000 Ft
Közepes méretű üzleti weboldal készítés (Magyar árak)500.000 – 1.500.000 Ft
Közepes méretű üzleti weboldal készítés (Nyugati árak)3.000.000 – 6.000.000 Ft
Weboldal készítés árak Magyarországon és külföldön 2024-ben

A magyar weboldal piac színvonala és minősége jelentősen elmarad a nyugati piacokétól. Az árak is alacsonyabbak, ami persze a weboldalak minőségére is hatással van. A weboldalak általában gyorsan és olcsón készülnek el, azonban nem biztos, hogy megfelelnek a felhasználók igényeinek és elvárásainak.

A helyzetet tovább rontja a nagy számú online marketing ügynökség megjelenése, akik mindent egy helyen kínálnak, de semmihez sem értenek kiemelkedően. Ez kiszorítja a szabadúszókat és kisebb, de összességében kompetens ügynökségeket. A weboldalak minőségének javulásához a kivitelezői és megbízói oldalról is komoly változásokra lenne szükség, azonban ez a jövőben sem valószínű, hogy bekövetkezik.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Mire érdemes figyelned a weboldal készítés árak és további költségeinek kalkulálásakor?

Az alábbiakban segítséget szeretnék nyújtani az árak kalkulálásához kapcsolódó döntések meghozatalában. Az árak számos tényezőtől függenek, és fontos ezeket figyelembe venni a megfelelő árajánlat összeállítása során. Az árazás során elsődlegesen a weboldal célját, az elvárt funkciókat, a tervezési igényeket és az elkészítés időtartamát kell figyelembe venni. Az árakat befolyásolja továbbá a felhasznált technológia, a weboldal komplikáltsága, az egyedi funkciók, a grafikai tervezés, az alkalmazott szolgáltatások és a tartalom előállítása is.

Fontos szempont továbbá a tervezés és az elkészítés minősége is. Ha minőségi munkát szeretnénk kapni, akkor nem érdemes olyan céggel dolgozni, amely gyorsan összepakolja a honlapot és nincs ideje a megfelelő tervezésre. Egy jó minőségű honlap nem csak a megjelenés szempontjából fontos, hanem a keresőoptimalizálásban is nagy szerepe van, ami a weboldal hatékonyabb és sikeres marketingjét jelenti.

Összefoglalva, az árak kalkulálása során fontos a weboldal céljának, tervezési igényeinek és a kivitelezési időtartamnak figyelembe vétele. Emellett a felhasznált technológia, a honlap bonyolultsága, az egyedi funkciók, a grafikai tervezés, az alkalmazott szolgáltatások és a tartalom előállítása is befolyásolja az árakat. A minőségi munka és a megfelelő tervezés fontos szerepet játszik a honlap hatékony és sikeres marketingjében. Ha további segítségre van szükséged az árak kalkulálásában, készséggel állok rendelkezésedre.

A weboldal készítő cég, és annak mérete

Az weboldal készítés árak kalkulálásánál számos tényezőt kell figyelembe venni, beleértve a kivitelező cég méretét és presztízsét. A nagy kreatív ügynökségek általában nagyon magas óradíjakkal dolgoznak, míg a közepes méretű cégeknél már mérsékeltebb árakkal lehet számolni, de itt is jelentős összegekkel kell számolni. A kisebb honlapkészítő cégek, csapatok és szabadúszók pedig alacsonyabb árakon dolgoznak, de a munka minősége jelentősen változó lehet.

Általánosságban elmondható, hogy a nagy médiaügynökségek dolgoznak a legmagasabb árakon, míg a kis-közepes honlapkészítő cégek és a szabadúszók általában alacsonyabb árakat kérnek. A szabadúszók általában kihasználják az egyéni vállalkozás forma lehetőségeit, ami lehetővé teszi számukra az alanyi adómentességet, és ennek köszönhetően olcsóbban kínálják a szolgáltatásaikat. Ugyanakkor az árkülönbség nem mindig jelenti azt, hogy a minőség is rosszabb lenne. Sok esetben a nagy ügynökségek is kiszervezik a munkájukat az egyéni vállalkozóknak és kisebb cégeknek, így ugyanazokat a szolgáltatásokat érhetjük el náluk, mint a kisebb cégeknél. Végül, van olyan szektor és vállalat, ahol egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy ne a nagy ügynökségekkel dolgozzanak.

Weboldal Készítő cég referenciák

A nagyobb cégek nevei könnyedén megjelennek, pedig előfordulhat, hogy valójában csak egy alvállalkozó készítette el az adott projekten dolgozó cég nevében. Azonban, ha igazi nagy márkák vagy kiemelkedő minőségű honlapok szerepelnek egy honlapkészítő cég referenciái között, akkor valószínűleg a magasabb költségekkel, árakkal és óradíjakkal kell számolni. Egy másik elterjedt módszer a sablon klónozás, amikor a kreatív ügynökség egyszerűen letölt egy design sablont, átírja a tartalmat magyarra, majd saját munkájaként prezentálja a weblapján. Sajnos, sokan alkalmazzák ezt a módszert, ezért mindig érdemes óvatosnak lenni. Ne feledd, hogy figyelj az ilyen jellegű trükkökre!

Igényeid, preferenciáid

Sok ügyfél figyelmen kívül hagyja a weboldal készítés költségeit befolyásoló extra funkciók árát, pedig ezek jelentősen megnövelhetik a végső árat. A honlapod funkcióinak listája lényeges tényező a készítés során. A választott funkciók határozzák meg a weboldalad készítési költségeit.

Ha egyszerű üzleti weboldalt szeretnél, ami csak és kizárólag statikusan felsorolja a vállalkozásod szolgáltatásait, akkor olcsóbban is megúszhatod. De ha extra funkciókat is kérni szeretnél, a weboldal elkészítési költsége is magasabb lesz. Érdemes tehát összeírni azokat a funkciókat, amelyeket a végleges weblapon szeretnél látni, mielőtt árajánlatot kérnél. Ez segít abban, hogy tisztábban lásd az elvárásaidat, és a weboldal készítő cégek is pontosabb árajánlatot tudnak adni számodra.

Aloldalak száma

Az árajánlat készítésnél fontos szempont a tervezett aloldalak száma, hiszen ez nagyban befolyásolja a végső weboldal készítési költséget és árakat. Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy a leendő ügyfelek gyakran nem veszik figyelembe, hogy pontosan hány oldalt szeretnének a weboldalukon. Ezért érdemes már előre meghatározni, hogy nagyjából hány oldalra lesz szükséged, hogy ne érjenek meglepetések az összköltség kalkulálásánál.

Gyakran előfordul, hogy az árajánlatokban alul vannak kalkulálva az oldalak számai, így fontos, hogy pontosan átgondold a tervezett oldalak számát, hogy ne érjenek kellemetlen meglepetések a végösszeg kalkulálásakor. A weboldal készítő cégek is pontosabb árajánlatot tudnak adni, ha tisztában vannak a tervezett oldalak számával.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Hány nyelven szeretnéd a weboldalad?

A többnyelvűség egy egyszerűnek tűnő, de valójában bonyolult kérdés, mivel nagyon fontos, hogy milyen módszert alkalmazol a megvalósítás során. A weboldalad árajánlatkérési fázisában érdemes részletezni és átgondolni a többnyelvűséggel kapcsolatos igényeidet, mivel könnyen szembesülhetsz váratlan költségekkel a fejlesztési szakaszban.

A sima php alapú nyelvmódosítás a WordPress-ben költségbarát megoldás, azonban a keresőoptimalizálás szempontjából szinte semmilyen előnnyel nem jár. Ha hosszú távon fontos a többnyelvű oldalaid keresőoptimalizálása, akkor érdemes külön domain-t használnod az idegen nyelvű tartalmak számára, bár ennek megvalósítása további költségekkel járhat.

Elkészítési határidő

A határidő jelenti a weboldal készítése során a legkritikusabb pontot. Az, hogy milyen határidőt jelölsz meg a leendő weblapod kivitelezőjének, döntő szerepet játszik a projekt árának és minőségének kialakulásában. Ha rövid időn belül szeretnéd elkészíteni a weblapodat, akkor számolnod kell a magasabb árakkal, és sajnos gyakran a minőség is szenvedni fog.

Ajánlom, hogy ha teheted, tervezd meg a projektet hosszabb határidőkkel, mivel az időben elkészített weblapokkal szemben a gyorsan összedobott oldalak módosítása, javítása, hosszútávon magasabb költségekkel fog járni.

Weboldal készítéssel kapcsolatos

Weboldal készítés szolgáltatás árak (Budapest)
Konzultáció, tanácsadás árak 0 – 50.000 Ft / óra
Projektmenedzsment árak5.000 – 25.000 Ft / óra
UX tervezés, kutatás árak10.000 – 35.000 Ft / óra
Drótváz készítés (UI/UX tervezés) árak5.000 – 25.000 Ft / óra
Weboldal tervezés árak 5.000 – 25.000 Ft / óra

Az üzleti vagy céges weblapok elkészítése számos különböző módszerrel történhet. Azonban fontos, hogy megfelelően válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat és metódusokat, mert ez befolyásolja a költségeket, és nagyban meghatározza a végeredmény minőségét.

Konzultáció, tanácsadással járó költségek, árajánlatkérés

Az ügyfél és a potenciális kivitelező közötti konzultáció és tanácsadás általában a projekt kezdeti szakaszában zajlik, általában még a szerződéskötés előtt. Ebben a fázisban az ügyfél és a kiválasztott kivitelező egyezteti a projekt igényeit és a lehetséges megoldásokat.

Az árajánlatadás ezután történik. Az első találkozó segíthet az ügyfélnek eldönteni, hogy a megfelelő kivitelezőt választotta-e. Általában az első tanácsadás és konzultáció szinte mindig ingyenes, de előfordulhat, hogy a találkozót számlázzák, ha nem sikerült megállapodni.

Mennyibe kerül a weboldal árajánlat?

Általában Magyarországon a weboldal árajánlatadás ingyenes, azonban egyre gyakrabban előfordul, hogy 10 000 – 50 000 Ft-os óradíj alapon kiszámlázzák az árajánlatadást. Ez persze leginkább a nagyobb projekteknél tényező, egy egyszerű céges weboldal készítésének ajánlatért a kivitelezők 95% nem számít fel külön költséget.

Projektmanagement árak

Az adatok összegyűjtése, telefonos és e-mail kommunikáció, helyszíni találkozók, kérdések megválaszolása és egyéb adminisztratív feladatok folyamatosan igénybe veszik a kivitelező idejét és erőforrásait. Sajnos a megbízók gyakran nem veszik figyelembe ezt a tényt.

Az árakban közép- és nagyméretű médiaügynökségek esetében a projektmenedzsment feladatokat teljes egészében számlázzák az ügyfél felé, akár több projektmenedzser bevonásával is. Ugyanakkor a kisebb cégek és szabadúszók árai is tartalmazhatnak projektmenedzsment díjat, bár jóval mérsékeltebb összegben. Mindenképpen fontos, hogy ezt a tényezőt is figyelembe vedd az árajánlatok összehasonlításakor.

Mennyibe kerül a weboldal projektmenedzsment?

A projektmenedzsment szinte mindig óradíj alapú elszámolásban működik, amit 10.000 – 50.000 Ft közötti óradíjakkal érdemes számolni.

UX tervezés, kutatási árak

Az igazán hatékony weboldalak tervezéséhez általában felhasználói élmény (UX) alapú kutatási és tervezési folyamat szükséges. Ebben a folyamatban a tervező meghatározza a weboldal célközönségét, elemzi a konkurens weboldalak erősségeit és gyengeségeit, tanulmányozza az előnyös gyakorlatokat, ötleteket gyűjt a felületekhez és ha a büdzsé engedi, felhasználói interjúkat készít. Az UX kutatás és tervezés költséges, de ha megfelelően végezzük, minden egyes befektetett forint többszörösen megtérülhet.

Mennyibe kerül a UX tervezés?

A UX tervezés leggyakrabban óradíj alapú elszámolásban történik: 10.000 – 40.000 Ft -os óradíjakkal.

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress

Drótváz készítés (Wireframe tervezés) árak

A wireframing szolgáltatás a weboldalak felületeinek tervezési folyamatát jelenti. A mai digitális világban a wireframing az egyik alapvető módja a weboldal tervezésének. Általában a fekete-fehér vázlatokat használják, amelyek az oldal struktúrájának tervezésére szolgálnak. A wireframe tervezés hasznos a megrendelők számára, mivel korai stádiumban láthatják, hogy hogyan fog kinézni az oldaluk felépítése.

A wireframe tervezési folyamat plusz költséggel jár, de megéri befektetni, mivel ez a fázis lehetővé teszi az egyszerűsített változtatásokat, amelyek sokkal könnyebben elvégezhetők, mint a későbbi kész tervek módosítása. A wireframe tervezési ára változó a projekt igényeitől és a tervezés minőségétől függően. Az előre elkészített sablonok használata esetén azonban a wireframe tervezési fázis elhagyható.

Mennyibe kerül a drótvázkészítés? (wireframe)

A drótváz készítés lehet fix összegű, de általában óradíjban szokták elszámolni 10.000 – 25.000 Ft -os óradíjakkal.

Weboldal tervezés árak (2024-ben)

Az új weboldalak tervezési folyamata általában az elfogadott drótvázak alapján indul el. Azonban az alacsony költségvetésű projektek esetében sajnos a drótvázak nem mindig kerülnek készítésre. A weboldal tervezési szakasz során a designer megalkotja az oldalak felületeit úgy, hogy azok kódolhatóak legyenek a fejlesztési szakaszban.

A tervezési folyamat során a designer általában mobil és asztali nézeteket is elkészít, hogy meg lehessen tekinteni, hogyan fog kinézni az elkészült weboldal a mobil eszközökön és számítógépek képernyőin. Az árak a weboldal tervezésekor teljesen projektfüggőek, az árak minden esetben a tervezett oldalak számától és a kivitelezési minőségtől függenek. Ha sablon alapú tervezési folyamatot választasz, nem kell aggódnod a magasabb költségek miatt, mivel a designer a meglévő sablont módosítja, és nem egy teljesen egyedi tervet készít a számodra.

Mennyibe kerül a weboldal tervezési folyamat?

A weboldal tervezése lehet fix összegű, vagy 10.000 – 20.000 Ft -os óradíj alapú elszámolásban is történhet.

Webfejlesztés árak (2024-ben)

A webfejlesztés során a jóváhagyott tervek alapján elkezdődik az új weboldal kódolása és integrálása a kiválasztott tartalomkezelő rendszerbe. Az egyedi rendszerek fejlesztése a legdrágább megoldás, mivel itt teljesen egyedi kódokat kell írni a weboldal létrehozásához. Az ingyenes, sablon alapú tartalomkezelő rendszerek használata jóval alacsonyabb költségekkel jár, mivel a fejlesztő előre elkészített komponensek között válogathat.

Mennyibe kerül a webfejlesztési folyamat?

A webfejlesztés árak lehetnek fix összegűek, viszont a magasabb költségvetésű fejlesztési projekteknél gyakran óradíj alapú elszámolás történik 10.000 – 40.000 Ft / óra alapon.

Webfejlesztés árak Magyarországon (Budapest, 2024)
Szabadúszó webfejlesztő óradíjak7.000 – 12.000 Ft / óra
Kis méretű webfejlesztő ügynökség óradíjak10.000 – 15.000 Ft / óra
Közepes méretű webfejlesztő ügynökség óradíjak15.000 – 30.000 Ft / óra
Nagy méretű webfejlesztő ügynökség óradíjak25.000 – 45.000 Ft / óra
Weboldal fejlesztés árak 2024 budapest

Support árak 2024-ben

A megfelelő támogatás kulcsfontosságú szolgáltatás, amely elengedhetetlen a weboldal elkészültével kapcsolatos feladatok elvégzéséhez. Sajnos sok megrendelő figyelmen kívül hagyja ennek fontosságát. Egy weboldal sosem lesz teljesen kész, mindig szükség lesz további finomhangolásokra, javításokra és frissítésekre, ezért rendkívül fontos, hogy megbízható kivitelezővel dolgozz együtt.

Általánosságban elmondható, hogy az olcsóbb árak általában rosszabb minőséget eredményeznek ebben a szakmában is. Az alacsony költségvetésű projektek kivitelezői gyakran hajlamosak eltűnni a projekt befejezése után, ami problémát okozhat, ha később módosításokat vagy javításokat kell végezni, de a kiviteleződ nem elérhető. A támogatás díjai általában óradíj alapúak és ezeket a szolgáltatásokat szinte minden esetben igénybe kell majd venni.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Webdizájn készítés árak 2024-ben

Az internetes jelenlét sikeréhez elengedhetetlen, hogy weboldalad felhasználóbarát designnal rendelkezzen, hiszen az első benyomás, amit a látogatók kapnak a webhelyedről, meghatározza, hogy maradnak-e vagy tovább lépnek. Azonban, ha webdesignról van szó, nem mindegy, hogy egyedi tervezésre vagy sablon alapú tervezésre van szükséged, mivel az árkülönbség jelentős lehet.

Egyedi webdizájn

Az egyedi webdesign jelentősen magasabb költségekkel jár, mint a sablon alapú weboldal tervezés, mivel teljesen egyedi felületeket kell tervezni a nulláról. Az egyedi webdesign fő előnye, hogy teljes mértékben testre szabható a célcsoportod igényeihez, ezáltal sokkal hatékonyabb lehet a weboldalad vagy webáruházad felülete. A modern felhasználók magas elvárásai miatt egy profi webdesignnek nem csak szépnek, de hatékonynak is kell lennie. Ez azonban sok időt és pénzt igényel. Egyre inkább megfigyelhető, hogy az egyedi és modern webdesign a tőkeerős cégek kiváltsága lesz.

Mennyibe kerül az egyedi webdizájn elkészítése 2024-ben?

Az egyedi webdesign árai jelentősen eltérhetnek a tervezett weboldal típusától és a projekt egyéb specifikációitól függően. Az ilyen típusú webdesign legnagyobb előnye, hogy a tervezés teljes mértékben az ügyfél igényeire szabható, és ezáltal a honlap jobban megfelelhet az üzleti célok eléréséhez.

Az egyedi webdesign árak Magyarországon általában 250.000 – 450.000 Ft között mozognak, de a végleges ár függ a projekttől, az alkalmazott módszertantól és az elkészítendő oldalak számától is. Ha a tervezés során kutatást végeznek és drótvázat készítenek, akkor a költségek akár milliós nagyságrendűek is lehetnek. Összességében azonban elmondható, hogy az egyedi webdesign jelentős költségekkel jár, és általában több száz ezer forintba kerül.

Webdesign árak (Budapesten 2024-ben)
Egyedi webdizánj árak250.000 – 400.000 Ft -tól
Webdizánj árak 2024

Sablon alapú webdizánj

Az előre legyártott sablonok használata jelentősen csökkentheti a webdesign költségeit, mivel itt már van egy alap, amit csak az egyéni igényekre kell testre szabni. Fontos azonban megjegyezni, hogy a sablon alapú webdesignnak is megvannak a maga korlátai. Az előre meghatározott sablonok miatt nehezebb eltérni a tervezett oldalak struktúrájától, így kevésbé lehet testreszabni a weboldalt a célcsoport igényei szerint. Az árak pedig természetesen nagyban függnek attól, hogy milyen szinten kell testre szabni a kiválasztott sablont.

Mennyibe kerül a sablon alapú weboldal készítése?

Az előre tervezett sablonok használata általában olcsóbb lehetőség, mivel az alap sablon elkészítése már megtörtént, így az árazás kedvezőbb. A sablonok azonban bizonyos korlátokat jelenthetnek az egyedi tervezéssel szemben. A sablon alapú webdesign árak általában 150.000 – 200.000 Ft között mozognak, amely jóval alacsonyabb ár, mint az egyedi tervezés. A designer feladata ebben az esetben az elkészült sablon elemek összeállítása, ami bizonyos esetekben kreatív kihívást jelenthet. Azonban nem lehet összehasonlítani az időigényt és a kreatív tervezést az egyedi tervezéssel.

Webdizájn árak (Budapest, 2024-ben)
Sablon webdesign árak150.000 – 200.000 Ft -tól
Webdizájn árak 2024-ban, főleg WordPress sablonos webdizájn

Reszponzív weboldal készítés

Az elmúlt években a modern weblapok döntő többsége már reszponzív webdesign-t használ. A reszponzív technológia lehetővé teszi, hogy a weboldal megfelelően jelenjen meg különböző készülékeken, például okostelefonokon vagy tableteken. Ennek köszönhetően a reszponzív weboldalakhoz hozzáférni és böngészni kényelmesebb, így javul az élmény, és nő a felhasználók elégedettsége.

Mi az a reszponzív weboldal készítés és mire jó?

A reszponzív webdesign készítése során a weboldal olyan módon van megalkotva, hogy az automatikusan alkalmazkodik az adott böngészőablak méretéhez, így minden felhasználó számára ugyanolyan módon jelenik meg.

Ennek köszönhetően a felhasználók minden eszközön (mobil, tablet, desktop) zavartalanul használhatják a weboldalt, és a felhasználói élmény is egységes marad. A reszponzív kialakításnak számos előnye van, például jobb felhasználói élményt biztosít, és segít a keresőoptimalizálásban. Emellett, már szinte az összes webshop és webalkalmazás is ezt a technológiát alkalmazza.

Miért lett ennyire népszerű a reszponzív weboldal készítés?

Az internetezési szokások a mobil használat irányába tolódnak el, így fontos, hogy az online jelenlétünk is ehhez alkalmazkodjon. Manapság már szinte mindenki az okostelefonját nyomkodja, amint csak teheti, így nem meglepő, hogy a mobilforgalom már több mint a felét teszi ki az összes internetforgalomnak. Ahhoz, hogy az ügyfeleink a lehető legteljesebb élményt kapják a weboldalunk használata során, kiemelten fontos, hogy reszponzív technológiájú weboldalt hozzunk létre.

Ez biztosítja, hogy a weboldalunk minden eszközön ugyanúgy jelenjen meg, és könnyen navigálható legyen. Ha szeretnénk követni a jelenlegi trendeket, akkor nem szabad elkerülnünk a mobilbarát tervezést.

Tartalomkezelő (CMS) rendszerek

Egyedi fejlesztésű tartalomkezelő rendszerek

Az egyedi tartalomkezelő rendszerrel rendelkező honlapok kifejlesztése biztosan nagyobb költséggel jár, mint a jól ismert ingyenes tartalomkezelő rendszerek használata, mint például a WordPress, Joomla, Drupal stb. Az egyedi honlapok fejlesztése általában a semmiből indul és az optimalizált kódolásnak köszönhetően gyorsabb és hatékonyabb lehet, mint a sablonokra épülő honlapok. Ugyanakkor, az egyedi honlapok fejlesztése hosszabb időt és magasabb költségeket igényel.

Amikor megéri az egyedi fejlesztés, az függ az adott vállalkozás helyzetétől és terveitől. Az egyedi honlapok legnagyobb előnye a gyorsaság, ami létfontosságú lehet, ha hosszú távú keresőoptimalizálást tervezel. Azonban, az egyedi honlapok létrehozása jelentős befektetést igényel, ezért csak akkor éri meg, ha hosszú távú tervekkel rendelkezel és van rá anyagi kereted.

Ingyenes tartalomkezelő (CMS) rendszerek

Sokféle ingyenes tartalomkezelő rendszer áll a felhasználók rendelkezésére, azonban Magyarországon a legnépszerűbb az ingyenesen használható WordPress rendszer. Ez annak köszönhető, hogy a felhasználóknak csak alapvető számítógépes ismeretekkel kell rendelkezniük ahhoz, hogy saját honlapjukat létrehozzák vele. Az ingyenes platformoknak azonban az a veszélye, hogy az elkészült honlap minősége ingadozó lehet, és a WordPress rendszer sebezhetősége is megnehezíti az üzemeltetést. Ennek érdekében folyamatos felügyeletre van szükség, frissítésekkel és biztonsági javításokkal.

Ha nem szeretnél ezzel foglalkozni, válassz olyan zárt vagy bérelhető tartalomkezelő rendszert, amely biztonságosabb és megbízhatóbb. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy az ingyenes platformokon is lehet jó minőségű és stabil weboldalt készíteni, azonban ennek érdekében általában profi szakemberek segítségét kell igénybe venni. A WordPress rendszernek az a veszélye is fennáll, hogy a sok felhasználó miatt, sokan közülük nem rendelkeznek elegendő szaktudással, és ennek következtében alacsony minőségű, nem megfelelően működő weblapot hoznak létre.

Bérelhető tartalomkezelő (CMS) rendszerek

Az elmúlt években a bérelhető weblapépítő platformok (Squarespace, Wix, Webflow) gyorsan fejlődtek, ami részben a technológiai innovációknak köszönhető. Magyarországon még kevés szakember szakosodott ezekre a platformokra, mert ezek a platformok nem érik el a WordPress szintjét tudás szempontjából. Azonban a következő években ez megváltozhat. A bérelhető honlapkészítő platformok előnye a hagyományos tartalomkezelő rendszerekkel szemben az, hogy gyakorlatilag bármilyen honlaphoz kapcsolódó tevékenységet elvégezhetünk egy webböngészőből. A tartalmak könnyen szerkeszthetőek és kezelhetőek, és nem kell a fejlesztőt folyamatosan zaklatnunk, ha módosításokat szeretnénk végrehajtani. Bár az bérelhető honlapkészítő rendszerek általában sablonokra épülnek, sokan lehetőséget biztosítanak az egyedi megjelenés létrehozására is, ami fontos szempont lehet az árak kalkulálásakor.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

SEO (keresőmotor optimalizálás) és egyéb online marketing költségek

Az én tapasztalataim alapján azt látom, hogy sok ügyfél úgy gondolja, hogy amikor elkészült az új vállalkozásuk weboldala és kifizették a projektet, akkor már nem kell tovább foglalkozniuk a honlappal, mert a látogatók majd özönleni fognak és az oldal hamarosan felkerül az első helyekre a Google keresőben. Azonban a valóság ennél árnyaltabb és a sikeres online jelenlét fenntartása sok munkát igényel. Ahhoz, hogy a honlapod hatékony legyen és eredményeket hozzon, folyamatosan optimalizálni kell a tartalmat, keresőoptimalizálást végezni, frissíteni a design-t és a tartalmakat, valamint nyomon követni az analitikai adatokat. Ha elhanyagolod a honlapodat, akkor nem érheted el az elvárt eredményeket, így fontos, hogy folyamatosan törődj az online jelenléteddel.

Weboldal tartalmi és strukturális módosítások

Az, hogy egy honlap sikeres legyen, folyamatos munkát és figyelmet igényel, ezért fontos felkészülni erre a tényre. Sokan azonban nem számítják bele ezt a költségvetésükbe. Ritka az olyan weboldal, amelyet nem kell évekig karbantartani, általában mindig van mit javítani és fejleszteni rajta. Tanácsom az, hogy érdemes előre tervezni és kalkulálni a lehetőséget, hogy a honlappal kapcsolatban frissítéseket és módosításokat kell majd végezni.

Online marketing, hirdetések

Az online látogatók gyors elérését a fizetett hirdetések (pl. Google Ads, Facebook Pixel, vásárolt bannerek, PR cikkek) biztosítják. Fontos, hogy a tervezésüket és végrehajtásukat alaposan átgondold, mert ha nem szakértőre bízod a feladatot, az egyik legnagyobb hátránya az lehet, hogy a befektetett pénz gyorsan elfogyhat. Az online hirdetések ugyanis csak akkor hozzák a látogatókat az oldaladra, amíg a kampányokat fizeted, és az elvárt konverziós arányt nem lehet garantálni.

SEO (Keresőoptimalizálás) plusz hozzá tartozó árak 2024-ben

A keresőoptimalizálás összetett folyamat, amelynek fontos része a folyamatos munka. A legtöbb ügyfél azt hiszi, hogy ha weboldala keresőbarát módon van elkészítve, akkor azonnal előkelő helyen szerepel majd az összes fontos kulcsszóban a Google találati listáján. Azonban ez a feltevés csak részben igaz, mivel a verseny az interneten nagyon nagy és a konkurencia folyamatosan optimalizálja weboldalait, így ha lemaradsz, kimaradsz. Természetesen vannak kivételes esetek, amikor az oldalad olyan specifikus kulcsszavakra koncentrál, amelyekben alig van verseny, de ezek nagyon ritkák.

Ha stabilan jó eredményeket akarsz elérni a keresőkben, akkor folyamatosan dolgozni kell a weboldalad optimalizálásán. Ennek két módja van: tartalmakat gyártasz és az időddel fizetsz, vagy megbízol egy SEO-s szakembert és neki fizetsz. Mindkét módszer költséges, és a havi költségeid növekedni fognak. Azonban érdemes befektetni a SEO-ba hosszú távon, mert olcsóbb és stabilabb konverziót hoz, mint a fizetett kampányok. Az SEO szakemberek segítségével jobb eredményeket érhetsz el a kulcsszavak versenyében, és hosszú távon stabilabb látogatói forgalmat generálhatsz.

SEO ügynökség árak 2024-ben Magyarországon (Budapest)
SEO szabadúszó árak5.000 – 25.000 Ft / óra 
Kis méretű SEO ügynökség árak10.000 – 25.000 Ft / óra 
Közepes méretű SEO ügynökség árak15.000 – 50.000 Ft / óra 
Nagy méretű SEO ügynökség ára25.000 Ft-tól / óra 

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Közösségi média

Az online jelenlét szempontjából a közösségi média megkerülhetetlen. Ha erősíteni szeretnéd az oldalad SEO-ját és növelni a márkád ismertségét, valamint potenciális megrendelőket szeretnél elérni, akkor rendszeres megjelenésre van szükséged a közösségi médiában. Azonban sokan tévesen azt gondolják, hogy néhány fotó feltöltése havonta elegendő a jelenlét fenntartásához.

Az igazság az, hogy folyamatosan jelen kell lenned a közösségi médiában, ami akár napi több posztot is jelenthet. Ezeket a posztokat megtervezned és megosztanod, aminek eredményeként folyamatosan időt vesz igénybe, vagy bérelned kell egy munkatársat, aki erre specializálódott. Ha nincs elegendő kapacitásod, akkor érdemes lehet kiszervezni a közösségi média kezelését egy külsős cégre, ami további költségeket jelenthet az oldalad számára.

Tippek hogyan kérj be ajánlatot honlapkészítésre, weboldalkészítésre?

Gyakran kapok olyan árajánlatkérést, amikor már az első pillantás után tudom, hogy nem fogok az ajánlatkérésre reagálni. Ilyen esetekben udvariasan válaszolok, hogy köszönöm a lehetőséget, de nem kívánok élni vele. Azonban nagyon ritka esetben előfordul, hogy nem válaszolok a kérésre, például amikor az árajánlat kérő szövege arról árulkodik, hogy nem vette a fáradtságot arra, hogy átnézze a weblapomat.

Tájékozódj kitől kérsz ajánlatot weboldal készítésre

Gyakran előfordul, hogy az árajánlatkérések között találok olyanokat, amelyekben olyan szolgáltatásokra kérnek árat, amelyeket én nem kínálok. Ilyenkor beszélünk személytelen árajánlatkérésről. Ha nem veszed a fáradságot arra, hogy előzetesen áttanulmányozd, hogy kivel is szeretnél dolgozni, akkor nem szabad meglepődnöd azon, ha a személytelen árajánlatkérésedre nem kapod meg a várt választ.

Ne erőltesd a próbamunkás tendereket. Ingyen senki sem fog kiemelkedő munkát végezni

Bár egyre kevésbé gyakori, még mindig előfordulhat, hogy olyan kéréseket kapok, melyekben ingyenes próbamunkát kérik tőlem. A tender folyamatok során végül a legjobbnak ítélt ajánlattevő nyeri el a munkát. Míg a nagyvállalatok esetében a tender pályázatok teljesen normálisak, a kisebb vállalkozások általában nem készítenek díjmentes terveket, hacsak nem rendelkezik már nagy hírnévvel a cégük.

Lehetőleg konkrétumok után kérj árajánlatot

Azt javaslom, hogy mielőtt kérnél árajánlatot, gondold végig pontosan, hogy hány oldalra lesz szükséged, milyen funkciókat szeretnél, milyen design stílust képzel el és milyen határidőkkel dolgozol. Azzal, hogy pontos információkat adsz a weboldalad tervezésével kapcsolatban, nem csak időt spórolsz meg magadnak, hanem a webfejlesztőknek is könnyebb dolga lesz az árajánlat készítés során. Minél több információt adsz meg, annál pontosabb és konkrétabb árajánlatot kaphatsz, így elkerülheted a felesleges egyeztetéseket és az időveszteséget.

Weboldal készítési csapdák 2024-ben, avagy mire figyelj hatványozottan

Végezetül pedig nézzünk át három marketing csapdát, amiket, ha jól tájékozódott vagy, messziről elkerülsz.

Az olcsó nem mindig olcsó a végén, avagy az olcsón elkészített weboldal csapdája

Az alacsony árak mögött rejlő valós költségek gyakran megtévesztőek lehetnek, és sokan a megtakarítás reményében választják ezeket. Azonban fontos tudni, hogy egy olyan honlap, amelyet olcsón készíttetsz el, végül akár a háromszorosába is kerülhet, ha a kivitelező nem rendelkezik megfelelő készségekkel és tapasztalattal.

A honlapkészítő piac erősen telített, és sokan igyekeznek ebből a szakmából megélni. Azonban a piacra belépők között sok olyan szakember vagy csapat is található, akik alacsony színvonalon dolgoznak, és az árak lenyomásával próbálnak ügyfeleket szerezni. Bár természetesen lehetséges olcsóbban elkészíteni egy honlapot, ilyen esetekben érdemes reális elvárásokkal rendelkezni, különben az idő, az energia és a pénz pazarlásával járhat. Az alacsony árak mögötti kockázatokat nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Attól, hogy drága, még lehet sz*r, avagy a prémium weboldal készítés csapdája

Az a tény, hogy az alacsony minőséget kínáló cégek is használják a „prémium” kifejezést, meglepő számomra is, és jól jelzi a túlszaturált magyar piacot. A „prémium” eredetileg egy olyan marketing kifejezés, amely kiváló minőséget sugall, és tökéletes eszköz az ügyfelek vonzására.

A „prémium honlapkészítés” vagy „prémium honlap” fantasztikusan hangzik, de sajnos a honlapkészítő iparágban a „prémium” kifejezés az alacsony minőséggel rendelkező kreatív cégek olcsó marketingeszköze lett, kivéve néhány kivételt. Sajnos, nagyon sajnálatos, hogy ez a szó is el lett pusztítva. Azonban érdemes odafigyelni rá, mert prémium minőségű honlapot alacsony áron nem lehet létrehozni, mivel az olcsó nem lehet prémium. Az ügyfeleknek ébernek kell lenniük!

Teljesen ingyen semmi sincs, avagy az ingyenes weboldal készítés csapdája

Az „ingyenes” kifejezés általában marketingfogás, melynek célja az ügyfél megragadása. Az ingyenes ajánlatok mögött gyakran zavaros szerződések és rejtett költségek állnak. Az ilyen ajánlatokban általában nincs garancia vagy utánkövetés, és a legkisebb módosításokért is extra díjat számolnak fel.

Az ingyenes honlapkészítő szolgáltatások esetében nem biztosítanak hozzáférést a weboldaladhoz, így ha máshová szeretnéd vinni, akkor csak nagyobb összeget fizetve lehet ezt megtenni. Ezért, ha korlátozott a büdzséd, érdemes lehet egy megbízható, kicsit drágább kivitelező szolgáltatásával dolgozni, vagy egy weboldal készítő szolgáltatás segítségével saját magad összeállítani a weboldaladat.

Mennyi idő alatt készül el egy weboldal?

Nagyon változatos az ügyfélköröm, azonban egy kérdést majdnem mindig feltesznek. „Mennyi idő, mire kész lesz a weboldalam?” Mit is jelent, hogy kész? A legtöbb esetben egy honlap olyan, mint egy családi ház, mindig kell valamit csinálni rajta. De tekintsük úgy a kérdést, hogy mennyi idő alatt készül el egy weblap a nulláról, egy már használható szintre, azaz lehet hirdetni. Nos ez nagyon sok tényezőtől függ, ezt vesszük végig lentebb.

Először is nézzük meg a lépéseket.

1. Az ügyfél tájékozódik a lehetőségeiről

Amikor valaki elhatározza, hogy szeretne weboldalt vagy webáruházat vállalkozásának vagy cégének, több lehetőség is felmerül. Az első és egy induló vállalkozásnál (látszólag) a legkézenfekvőbb, ha Te magad csinálod meg. A végeredmény a legtöbb esetben nem lesz az igazi, de láttunk már cégvezetőt, aki kifejezetten korrekt honlapot tudott csinálni. Ez persze mind idő, türelem, kedv és szakértelem kérdése. 

A második opció, hogy egy közeli ismerősét vagy rokonát kéri meg. Vannak esetek, amikor ez egy jó döntés is tud lenni, de a visszájára is sülhet. Több olyan ügyfelünk is volt már, akinek megromlott a viszonya egy családtagjával vagy közeli ismerősével emiatt. Ez általában két okból adódik: a pénz és a hozzáállás. Mivel a hozzátartozó a piaci ár töredékét (sem) kéri el az oldal elkészítéséért, valószínüleg nem lesz annyira motivált a munka kiváló elvégzésében, a „megrendelő” részéről pedig a visszajelzés adása tud problémás lenni. Ugyanis nem elvárható egy azonos minőségű oldal, mint ha egy szakértő csinálta volna. 

A harmadik lehetőség pedig, mint előbb már utaltam rá, megbízol egy szabadúszót vagy ügynökséget. Egyértelműen kijelenthető, hogy ez lesz a három opció közül a legdrágább, azonban fontos mérlegelni azt is, hogy mennyi időt és idegeskedést takaríthat meg Neked. Így azzal tudsz foglalkozni, amivel kell. A cégvezetéssel.

A első két opció nagyon sok tényezőn múlik; mennyi időt szánsz rá, mennyire értesz hozzá, stb., éppen ezért nem lehet egy örökérvényességű igazságot írni róla. így ez a cikk a harmadik eshetőséget tárgyalja ki.

2. Kivitelező keresése és ajánlatkérés

Amennyiben az ügyfél úgy dönt, hogy inkább szakemberre bízza weboldala elkészítését, szintén két opciója van;

  • Szabadúszót megbízni
  • Ügynökséget keresni

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez a döntés nem feltétlen lesz kihatással a honlapod minőségére. Ugyanis fontos tisztázni, hogy a legtöbb ügynökség projektalapon dolgozik alvállalkozókkal. Így könnyen lehet, hogy az oldalad elkészítéséért szintén egy szabadúszó lesz a felelős. Mindkét kivitelező típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai.

Szabadúszó

Előnyök: Általában gyors teljesítési idő, kevesebb adminisztrációs idő, kedvezőbb ár, közvetlenebb kapcsolat
Hátrányok: Váratlan események, pl.: lebetegedés, szabadság esetén csúszik az átadási idő.

Ügynökség

Előnyök: Megbízható hosszantartó üzemelés, emiatt kiszámítható együttműködés
Hátrányok: Költségesebb, sokszor lassabb és összetettebb egyeztetés. (főként az ügyfél és a fejlesztő között)

2.1 Mi alapján dönts?

Az ajánlatkérésnél fontos megjegyezni, hogy a kapott ajánlatok nagyon eltérőek lesznek. Árban, tételek terén, vállalási időt tekintve, stb. Így javaslatom szerint nem feltétlen előnyös csupán árazás alapján dönteni. Érdemes mérlegelni több ajánlatot egymás mellett, tételszinten átnézni, referenciákat átnézni. Olyan apróságok is számítanak, mint pl.: telefonbeszélgetés minősége, ajánlat külleme, kivitelező weboldala. Amit azonban a legfontosabbnak tartok, hogy a szimpátia meglegyen közted és a kivitelező között. 

3. Igény felmérése

Amikor beérkezik egy érdeklődés, minden esetben felmérem az ügyfél igényeit a honlappal kapcsolatban. Legtöbb esetben erre elég egy telefonos beszélgetés is. Persze ez nem mindig elegendő, olyankor egy személyes vagy online megbeszéléssel érdemes kezdeni. Fontos, hogy a weboldal készítése rengeteg tényező miatt csúszhat drasztikusan. Tapasztalatom szerint a tartalmi elemek és a visszajelzések miatt csúszik meg a folyamat. Épp ezért célszerű összegyűjteni gondolatot, tartalmi elemet a könnyebb és gördülékenyebb közös munka érdekében, ezzel felgyorsítva azt:

  • képek, szövegek, videók, stb.
  • honlap stílus elemek (színek, stílusok, esetleg betűtípusok, stb.)
  • pár weboldal, ami tetszik (lehet a konkurenciáé is)
  • domain név
  • funkciók (kapcsolati űrlap, beágyazott videók, webshop, stb.)

Persze abban az esetben sincs gond, ha ezek nincsenek meg, viszont a honlap készítés idejét erősen redukálja.

4. Árajánat küldése

Miután felmérem az igényeket a weboldallal kapcsolatban, küldök egy személyre szabott árajánlatot, aminek a tartalmi elemeit részletezem, ezt a lépést próbálom viszonylag hamar elvégezni. Ez általában 1-2 munkanapos átfutási időt szokott jelenteni.

5. A honlap látványtervének készítése

Miután az ügyfél elfogadta az árajánlatot, én a rendelkezésre álló adatokkal elkészítem a weblap látványtervét, ezt elküldöm az ügyfél részére. Azt fontosnak tartom megjegyezni, hogy miután elküldtem a weboldal látványtervét, akkor az az ügyfélen múlik, hogy mikor tekinti meg azt. Ilyenkor nem szerencsés sokat halogatni a megtekintést, ugyanis addig érdemben nem haladhat a munka.

6. Változtatások

Amennyiben vannak módosítási javaslataid, ezeket a kivitelező szívesen hallja, főleg, ha a meglátásod az oldal minőségét javítják. 

Amik azonban rátehetnek az elkészítési időre:

  • a változtatási javaslatok külön, napok múlva lesznek elküldve
  • az elkészített honlapon a változtatásokat az ügyfél későn nézi meg, így későn érkezik reagálás

Persze, teljesen érhető, ha szükséged van pár napra az oldal átnézéséhez.

7. Elkészül a honlap és az ügyfél megkapja a bejelentkezési lehetőségeket

Ha mind a 6 lépés lezajlott, az ügyfél meg is kapja a kulcsrakész honlapját, annak a belépési adataival együtt.

Összegzés

A honlap készítés folyamata eltérhet, azonban nagyrészt ezekből épül fel.

Na de mennyi idő?

Akkor térjünk rá az időre. Amennyiben az összes pontnál elkerültük a hibalehetőségeket, egy egyszerű oldal elkészítése kevesebb, mint egy hét, viszont minél bonyolultabb egy honlap annál több idő. Egy üzleti weboldal elkészítése aloldal számtól függ, de nagyjából 1-4 hét között van. Egy összetettebb webshop esetében már inkább hetekről, hónapokról beszélhetünk.

Weboldal készítés folyamata 5 lépésben

Hasonlóan bármely fejlesztési folyamathoz, a weboldal fejlesztés során is követni kell bizonyos lépéseket a siker érdekében. A lépések végrehajtása elengedhetetlen vagy legalábbis erősen ajánlott. Ellenkező esetben, ha kihagysz egy lépést a weboldal fejlesztésnél, egy későbbi szakaszában biztos, hogy fel fog tűnni annak hiánya. Utólag sokkal nehezebb és bonyolultabb lesz megoldani a problémát. Cikkünkben bemutatjuk a weboldal fejlesztés folyamatának 5 alapvető lépését.

1. Információk összegyűjtése a weboldal fejlesztése előtt

A legelső lépés minden esetben a fejlesztéshez szükséges információk összegyűjtése. Ez megalapozza a weboldal fejlesztés többi lépését is.
A megfelelő információk összegyűjtéséhez először is a megfelelő kérdéseket kell feltenned: Mi a fejlesztés célja? Miután megválaszoltad ezt a kérdést, elkezdheted összegyűjteni a termékekkel, versenytársakkal és az egész iparággal kapcsolatos, számodra szükséges konkrét információk összegyűjtését.


Ezeket az információkat első körben a megbízótól szoktam megkérdezni, de vannak olyan esetek, amikor további kutatásra, elemzésre van szükség ahhoz, hogy egy iparág minden sajátosságát megismerve a lehető legtöbbet hozzam ki az új weboldalból, ezt nevezhetjük konkurencia felmérésnek is.

A konkurenciák átvizsgálása után érdemes egy kicsit ötletelni. Mi az, amit bizonyos versenytársak jól vagy éppen rosszul csináltak a weboldaluk fejlesztése során. Mi az, amit érdemes ellesni tőlük és mi az, amit mindenképp felejtsünk el. 
 

2. Terv készítése a weboldal fejlesztéséhez

 
Ez a teljes weboldal fejlesztési folyamat egyik legfontosabb lépése.
Több tucat sikeres weboldal fejlesztése után kijelenthető, hogy ennek a lépésnek a kihagyása a weboldal fejlesztés kudarcát eredményezi. A terv elkészítése alatt azt értem, hogy az eddig összegyűjtött információkat rendszerezni kell, és meg kell azt is határozni, hogy mi vonatkozik a tartalomra, mi a programozásra és mi a grafikai megjelenésre. Ezáltal a megfelelő szakemberek részére lehet delegálni (vagyis kiszervezni) őket.

Ebben a lépésben kell elkészíteni a weboldal specifikációját

Abban az esetben, ha egy weboldal technikailag nem bonyolult, ebben a lépésben a programozóknak nem feltétlenül kell részt venniük. A tervező(k)nek és a tartalomért felelős személyeknek kell megtervezniük a weboldalt, mely alapján a programozók a későbbiekben elkészíthetik azt.

3. Terv végrehajtása, weboldal fejlesztése

A weboldal fejlesztése általában ebből az 3 lépésből épül fel:

  • Dizájn
  • Programozás
  • Tartalommal feltöltés

Dizájn
A fejlesztés első lépése a dizájn, vagyis a weboldal megjelenésének meghatározása. A megjelenés pontos meghatározása nélkül a további lépéseket sem lehet megfelelően végrehajtani.

A megjelenés tervezésének első lépése a weboldal drótvázának elkészítése. A drótváz készítés egy módszer, amely segítségével kialakíthatjuk egy weboldal felépítését. A drótvázat elsősorban olyan weboldalak tartalmának és funkcionalitásának meghatározására használjuk, melyek figyelembe veszik a felhasználói igényeket és a felhasználói viselkedést. A drótvázakat a fejlesztési folyamat korai szakaszában használjuk az oldal alapvető struktúrájának kialakítása alatt, még a vizuális és szöveges tartalom kialakítása előtt.

Miután elkészült a weboldal drótváza, a grafikusok elkezdhetik a weboldal egyes elemeinek megtervezését (például menük, gombok, képek és szövegek elhelyezkedése). Így az ügyfél láthatja és jóváhagyhatja a weboldalt.

Programozás
A weboldal megjelenésének elfogadása után, a programozók elkezdhetik a weboldal technikai megvalósítását.

Tartalom létrehozása és feltöltése
A legtöbb esetben a weboldalak tartalomkezelése akkor kezdődik el, amikor a megrendelő elfogadta a weboldal terveit. Ennek az elsődleges oka, hogy a legtöbb esetben a megrendelő biztosítja a weboldal tartalmi elemeit. A fejlesztők általában a tartalom finomhangolását, optimalizálását és megfelelő SEO-ját végzik el.

4. Weboldal fejlesztése utáni tesztelés

Miután befejeződött az első három fázis, a weboldalt és annak működését tesztelni kell. Az esetek többségében a webfejlesztők több tesztelési fordulót hajtanak végre, mielőtt a megrendelő hozzáférést kapna a weboldalhoz. Ennek oka, hogy még a fejlesztési szakaszban kiderüljenek az esetleges, hibák és javítani lehessen őket.

A tesztelés elsősorban a weboldal funkcionalitására és teherbíró képességére vonatkoznak. A teherbíró képesség tesztelését az esetek többségében a fejlesztők végzik, és azt vizsgálják, hogy különböző (előre látható és előre nem látható) terhelések során megfelelően működik-e a weboldal. A funkcionalitás tesztelése során pedig mind az ügyfél, mind a fejlesztők azt ellenőrzik, hogy a weboldalon elérhető funkciók megfelelően működnek-e.
Ebben a fázisban még van lehetőség minden esetleges hiba kijavítására, a weboldal élessé válása előtt.

5. Weboldal elindítása, élesítése

Abban az esetben, ha az előző lépéseket megfelelően végrehajtottuk, ez a lépés a legnyugodtabb és leggyorsabban végrehajtható. Ekkor tesszük élessé a weboldalt a nagyközönség számára.
Hasznos technika, ha a meghatározott élesítési dátum előtt már a végleges tárhelyen működik a weboldal. Ezzel több lehetőség lesz az utolsó hibák kijavítására is, illetve az esetleges „bot” támadások is elháríthatóvá válnak.

A weboldal elindítása után

A webfejlesztők szerepe nem fejeződik be a weboldal elindításakor, mivel a weboldal kódolásáért és annak naprakészen tartásáért még mindig felelősséggel tartoznak mindaddig, amíg erről a megrendelővel máshogy nem egyeznek meg.
A weboldal indítása után indul el a keresőoptimalizálás is, amelynek célja, hogy a site minél jobb helyezéseket érjen el a Google-ban.

Remélem ezzel a bejegyzésemmel tudtam hasznos információkkal szolgálni a számodra. Amennyiben további kérdéseid lennének, bátran vedd fel velem a kapcsolatot.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Magadnak csinálnád?

Először is, mi fog Neked kelleni a weblapod elkészítéséhez?

  • Domain
  • Tárhelyszolgáltatás
  • WordPress Telepítés
  • SSL tanúsítvány
  • WordPress Sablon kiválasztása
  • WordPress Bővítmények kiválasztása
  • Biztonsági mentés

Mindegyiken végigmegyünk sorban, azonban első és legfontosabb kérdés, ami mindig felmerül, amikor valaki honlapkészítésre adja a fejét:

„Tudnom kell Nekem programoznom a weboldalam elkészítéséhez?”

Nos, a rövid válasz az, hogy nem

Hosszabban kifejtve, ha csak a saját weblapod elkészítéséről van szó, akkor nem feltétlen szükséges HTMLCSSJavascript vagy bármilyen más programozási nyelv ismerete. Persze, ha foglalkozás szintjén érdekel Téged a weboldalkészítés, akkor mindenképp ajánlott elmélyíteni a programozói tudásod.

Ami még szintén felmerül kérdésként, hogy:

Egyedül el tudom készíteni a saját/cégem honlapját vagy szükségem lesz egy szakértőre?”

Abban az esetben, ha megvan a kellő lelkesedésed és rá tudsz szánni elegendő időt a weblapod megépítésére akkor mindenképp érdemes nekikezdened egyedül. 

Egy kis belső információ: Az ügyfeleim 35% azután keres meg, hogy a saját maga által elkészített honlapot szeretné tovább fejleszteni. 

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Játszunk el a gondolattal. Úgy döntesz, saját magadnak készíted el a honlapod. Akkor az ingyen lesz, nem?

Határozottan nem. Persze kedvezőbb áron lesz, mintha szakemberre bízod, de totális 0Ft sosem lesz egy honlap. Egy korábbi vendégcikkemben már ecsetelgettem, hogy mennyivel kell számolnod.

Vannak a piacon olyan szereplők, akik viszont kifejezetten azt hirdetik, hogy ingyen weboldalt kapsz. Ez természetesen nem fedi teljesen a valóságot. Azt mondjuk mégsem hirdethetik, hogy: 

„kezdetben ingyenes weboldalt kapsz, de limitált funkciókkal, a mi aldomain-ünkön, folyamatosan arra fogunk késztetni, hogy magasabb csomagra válts és ha nem probléma reklámokat helyeznénk el az oldaladon”

Az előző példát naphosszat sorolhatnám még, azonban a lényeg, hogy semmi sincs ingyen.

Mihez van szükségem a weboldal elkészítéséhez?

1. Domain

A domain-t és a tárhelyet egy cégtől javaslom beszerezni, ugyanis a későbbiekben könnyebb lesz az ügyintézés. 

weboldal készítés 2021 tippek
Magyar Hosting oldala

Mi az a domain?

Talán a tartománynév a legközelebbi fordítása. Lényegében a szöveges megfelelője egy IP-címnek, ami a te tartalmadra irányítja a látogatókat.

Domain vásárlásnál menete, plusz mire figyelj oda?

Szerencsére az elmúlt 20 évben sokkal könnyebb domain-t vásárolni. A legtöbb cégnél az egész teljesen online működik és viszonylag gyorsan. Személy szerint én a Magyar Hosting-ot ajánlom, az összes ügyfelemnek náluk vásárolom a tárhelyet és a domaint.

2. Tárhely

Mi az a tárhely és miért van rá szükségem?

Itt tárolódik a weboldalnak minden tartalmi eleme, legyen szó a színfalak mögötti kódsorokról, szövegekről, képekről, levelezésről. 

Mire figyeljek a tárhely kapcsán?

Elsősorban érdemes tisztázni a főbb tulajdonságait egy tárhelyszolgáltatásnak.

  • Kapacitás, pl.: 2GB
  • Sebesség
  • Rendelkezésre állás, pl.: 99,9 %
  • Ingyenes SSL tanúsítvány telepítési lehetőség
  • cPanel, ami szinte korlátlan „hatalmat” ad a tárhelyed felett.
  • Automatikus biztonsági mentés (hidd el, az egyik legfontosabb)
  • Segítőkész ügyfélszolgálat (24/7 hatalmas előny)

Persze, ezeken kívül vannak még egyéb kényelmi funkció, ilyenek például az egy kattintással feltelepíthető WordPress, Joomla vagy egyéb tartalomkezelő rendszerek.

Ami nagyon fontos, ne csak ár alapján válassz!

Mielőtt döntesz, érdemes több alternatívát végignézni. A legtöbb cég tételesen leírja, hogy mi-mennyiért érhető el náluk, ezzel megkönnyítve az összehasonlítást.

Így néz ki a cPanel felülete. Ha nálad nem pont ilyen, nem gond, a témája átállítható jobb felül!

Bár a legtöbb tárhelyszolgáltatónál megtalálható a cPanel (amely a WordPress weboldalunk telepítését, az email címek létrehozását, vagy akár a biztonsági mentések létrehozását segít lebonyolítani), némelyik cég saját rendszert fejleszt, ami által nehezebben vagy egyáltalán nem férünk hozzá egyes beállítási lehetőségekhez.

A domain és a tárhely vásárlás folyamatába nem is igazán mennék bele, mivel minden szolgáltatónál különbözik valamilyen szinten. 

Mennyi időt vett eddig igénybe ez az egész?

A megrendeléstől számítva 4-5 óra vagy akár 1-2 nap is lehet, mire használatba veheted a domain-ed. 

Következő lépés, a WordPress telepítése

Tisztázzuk le, mi az a WordPress?

A WordPress egy ingyenes és nyílt forráskódú (PHP és MySQL alapú, de ez kezdő szinten nem is számít) tartalomkezelő rendszer. Nagy előnye pont a nyílt forráskódjában rejlik, mivel hatalmas felhasználóbázisa van. Az interneten található összes weboldal 39.5% (!!) WordPress alapon fut.

Sablonok és a szerepük

A WordPress alapvetően csak egy rendszer, azonban mindenképp kell hozzá egy sablon. Sablonnak lényegében az a grafikus felépítés, aminek a segítségével megjelenik a honlapunk. 

Rengeteg ingyenes sablon közül választhatunk. A cikk írásakor egész pontosan 8613, amit egyesével számoltam meg. (természetesen ez nem igaz, a WordPress.org írta)

Mivel a rendszer open source, így akárki létrehozhat sablont, ezáltal, akár mi is. Ebben a cikkben ezt nem fogom említeni, mivel ehhez viszonylag magas programozói tudás szükséges.

Milyen sablonokat ajánlok?

Kifejezett sablont nem tudok sajnos ajánlani, ugyanis minden weboldal számára más-más igényeknek kell megfelelnie.

Fontos, hogy a sablon kapcsán se feltétlen az árazás alapján dönts, ugyanis ha jól választod meg, akkor akár 3-4 évig is tudod használni.

Amennyiben ingyenes sablon keresel:

  • WordPress alapértelmezett sablonbázisa
  • Themeforest ingyenes sablonjai
  • Astra sablon

Amennyiben viszont professzionálisabb megoldásra törekszel, érdemes rááldozni azt a 10-60.000Ft-ot egy prémium sablonra. Ezeknek nem csupán azaz előnye, hogy hozzáférsz bizonyos funkciókhoz, de általában a sablon felépítése is könnyebben lehetővé teszi, hogy gyors és reszponzív weboldalt építs céged / vállalkozásod számára. Fizetős megoldások böngészésére szintén a themeforest.com-ot javaslom.

Bővítmények

A bővítmények, vagy angolul a plugin-ek lényegében azt a szerepet töltik be egy weboldalnál, mint az okostelefonok esetében az applikációk. Tehát egy célfeladatra vannak kihegyezve. Legyen szó képgalériáról, sebességoptimalizálásról, de akár spam szűrőről is. 

A rendszer nagy előnye, hogy rengeteg fejlesztő cég készít bővítményeket, így szinte minden elképzelt funkcióra van már kész megoldás. Jelenleg csaknem 60.000 ingyenesen hozzáférhető bővítmény található meg a WordPress gyári bővítménytárában. Ezek közül némelyik egészen egyszerűen működik, mondhatni lego szerűen, azonban vannak pluginek, amik konfigurálásához kell 1-2 óra is akár.

weboldal készítés 2021 tippek
A WordPress admin felülete rendelkezik egy beépített bővítmény kereső rendszerrel. Itt nincs lehetőségünk fizetős bővítményeket vásárolni, ebben a közösségi piacban csak ingyenes kiegészítések találhatóak. A prémium változatokat a fejlesztő saját weboldalán keresztül tudjuk beszerezni.

„Kötelező” jellegű bővítmények

Értelemszerűen nem szentírás, amit írok, viszont számomra ezek váltak be igazán.

Mire lesz szükséged? 

  1. Sebességoptimalizálás
    • Az a helyzet, hogy a tartalomfogyasztási szokásaink megváltoztak. Egy átlagos felhasználó 3 mp-nél többet nem vár az oldal betöltésére.
    • Nos, ebben a kategóriában mindenki másra esküszik. Ingyenesek közül a Hummingbird, fizetősek közül pedig a WP-Rocket a befutó.
  2. Keresőoptimalizálás
    • Ez a kategória szintén megosztó, a legtöbb webes, illetve SEO szakember a Yoast SEO-t használja, számomra azonban az All In One SEO a befutó. Amit még érdemes megemlíteni, az a RankMath, ugyanis az előző kettőnél jóval több lehetőséget ad az ingyenes változatában.
  3. SSL
    • Az, hogy mi az az SSL tanúsítvány és mire jó, hosszú leírni ebben a bejegyzésben, azonban röviden emiatt lesz a kis lakat az url sávban. Amennyiben nem rendelkezel SSL tanúsítvánnyal, a Google is hátrébb fog rangsorolni, illetve a látogatóid számára is meg fogja jeleníteni, hogy „Nem biztonságos webhely”. Ezt mindenképp érdemes elkerülni, mivel amikor egy látogató ezt látja a webhelyednél, azonnal elveszti a bizalmát a cégeddel / vállalkozásoddal kapcsolatban.
    • Attól függetlenül, hogy azt nem a WordPress-en keresztül kell telepítened, még ugyanúgy fontos, hogy a weboldaladon minden aloldal, link és kép a „https://” verzióra mutasson, ne pedig a sima „http://„-re. 
    • Erre a Really Simple SSL nevű bővítményt javaslom mindenképp.
  4. Analitika
    • Bizonyára tudni szeretnél alapvető adatokat arról, hogy miképp használják, mennyi ideig tartózkodnak, melyik aloldalakon járnak a weboldal látogatóid. Erre tökéletes lehetőséget ad a Google Analytics, azonban ehhez össze kell kötni a honlapoddal, hogy tudjon mérni. Emellett a Facebook Pixel is igazán fontos lehet számodra.
    • Épp erre nyújt egy all in one lehetőséget a PixelYourSite – Your smart PIXEL (TAG) Manager
  5. GDPR
    • Bizonyára hallottál már arról, hogy adatvédelem szempontjából kötelezettségeid vannak. A részletekbe nem is szeretnél belemenni, azonban ennek a problémának a megoldására a Complianz | GDPR/CCPA Cookie Consent tökéletes megoldást tud nyújtani.

Ezek alapján jogosan merülhet fel a kérdés benned, hogy: „Akkor minél több bővítményt telepítek, annál jobb lesz az oldalam, ugye?”

Határozottan nem. Ugyanis minden bővítmény igényel valamennyi erőforrást, tehát lefut a kódja, csak az egyik kevésbé, a másik pedig sokkal inkább erőforrásigényes. 

A másik fontos érv a bővítmények számának minimalizálására, az pedig nem más, mint a kompatibilitás. Nem mindegyik plugin működik rendesen a többi bővítménnyel, a jelenlegi WordPress telepítésünkkel vagy akár a sablonunkkal. 

Ilyen szempontból ki tud ütközni az, hogy a rendszer nyílt forráskódú, ugyanis nagyszámban vannak kontármódon elkészített kiegészítések. Egy bővítmény bekapcsolása előtt érdemes elolvasni, hogy kompatibilis-e a jelenlegi rendszerünkkel, a véleményeket és esetleges alternatívákat különböző szakoldalakon.

Akkor nézzük a WordPress weboldalunk telepítését

Amennyiben Te is a Magyar Hosting-nál fizettél elő, hasonlóan egyszerű lesz számodra is a weboldalad feltelepítése.

weboldal készítés 2021 tippek
A cPanel felületeden görgess le az Alkalmazás Telepítőhöz, ott pedig válaszd ki a WordPress alkalmazást. Ez végig fog vezetni téged egy telepítési folyamaton.

A WordPress oldalad további kezelésébe nem mennék jobban bele, rengeteg YouTube videót fogsz találni a témában.

Tehát, akkor ennyi elég is számodra, hogy elkészítsd a honlapod?

Természetesen ennél összetettebb folyamat egy weboldal felépítése. Ettől függetlenül remélem ennyi információ elég lesz elindítani az első weboldalad. 

Abban is biztos vagyok, hogy még jó néhány akadályba bele is fogsz ütközni az építkezés közben. Tudsz segítséget kérni Tőlem vagy akár a szakmai közösségekben, fórumokban is. Az utóbbiaknál ne lepődj meg, ha 1-2 károgókba belefutsz, sajnos nem tudod elkerülni. Azonban nagyrészt tudnak és ami még fontosabb, akarnak is segíteni.

Bónusz: Weboldal készítés árak, amennyiben szakértőre bíznád

Amikor elkezdesz kivitelezőt keresni a weblapod lefejlesztésére, hamar feltűnhet, hogy szinte sehol sem látsz árakat feltűntetve, ahol meg mégis, ott pedig irányár van feltüntetve. Ilyen esetekben az irányár 150%-át is elkérhetik a munka végén. Nagyon ritka, hogy a webfejlesztő cégek / szakemberek nyílt árakkal dolgoznának ugyanis az esetek 99%-ban ez mind projektfüggő. Ennek a miértje roppant egyszerű. Minden weboldal elkészítéséhez eltérő idő és szakértelem szükséges.

Az interneten található információk és a személyes tapasztalataim alapján, egy pár oldalas céges honlap létrehozásáért 250.000-500.000Ft-ot szokás elkérni, egy webáruház esetén pedig 450.000Ft alatt nem is igazán találunk kivitelezőt. 

Természetesen találhatsz végleteket is, akik a fent említett árnak a töredékéért, illetve többszöröséért készítenek weboldakat.

Fú, ilyen drága? Igen, azonban pár dolgot ne felejts el.

  • A fejlesztő rendelkezik a megfelelő szaktudással, ami több év tanulás és munka előzött meg
  • Rengeteg időt és energiát spórol meg számodra. (és, mint tudjuk, az idő pénz!)
  • Professzionális végeredményt kapsz kézhez 
  • Minden terhet levesznek a válladról.
  • A fejlesztő rengeteg prémium bővítményt vásárolt meg, amit Te alapvetően nem tennél, így megbízhatóbb weboldal lesz a végeredmény

Fontos: A honlapot sokan el tudják készíteni számodra. Személy szerint azt javaslom, ne feltétlen az árazás alapján dönts, hanem inkább a végeredmény lebegjen a szemed előtt, valamint, hogy tudsz-e a céggel/webfejlesztővel együtt dolgozni. Érdemes az egész folyamatra csapatmunkaként tekinteni, ahol a közös cél egy kiváló honlap létrehozása, ami közvetve vagy közvetlenül is pénzt fog számodra termelni!

Blogposztok, amik még érdekelhetnek

Várj! Még ne lépj ki, csak egy perc az egész.

Könnyen elképzelhető, hogy megtaláltad a céged számára tökéletes kivitelezőt. Kérj ingyenes visszahívást.