Webáruház Készítés Árak, költségek 2024-ben

A webshop, webáruház készítés egyre népszerűbbek, és 2024-ben még inkább elterjedtek lesznek. Ennek több oka is van, ami miatt minden terméket értékesítő cég és vállalkozás számára ajánlott lenne, hogy saját webshopot, webáruházat nyisson.

Na de mik is ezek:

  • Az egyik legfontosabb ok, hogy az online boltok segítségével sokkal több emberhez juthat el a terméked egy hagyományos értelembe vett bolthoz képest. A világháló lehetőséget biztosít az vásárlók számára, hogy bárhonnan, bármikor megtekinthessék és megrendelhessék a termékeket.
  • Emellett a webáruházak lehetővé teszik a vállalkozók és számára, hogy könnyen nyomon követhessék az értékesítési adatokat, és így pontosabban meghatározhassák a piaci igényeket. A webshopok segítségével a vállalkozók számára lehetőség nyílik a célzott marketingre és a többletbevétel miatt akár a termékek fejlesztésére is.
  • Végül, de nem utolsósorban az online boltoknak köszönhetően a vállalkozók számára lehetőség nyílik a költségek csökkentésére is. A webshopok üzemeltetése jóval olcsóbb, mint a fizikai boltok üzemeltetése, és ezáltal a vállalkozók több profitot tudnak realizálni.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Webáruházad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 250 cég online jelenlétének javításán dolgozhattunk.  

Mikre lesz szükséged egy webáruház elkészítéséhez és futtatásához?

  • Domain + Tárhely
  • Webáruház karbantartása / havidíj
  • GDPR dokumentumok
  • Számlázóprogram
  • Futárszolgálat
  • Online fizetési kapu
  • Adók, adminisztratív terhek (adott esetben engedélyek is)
  • Termékfeltöltési díj
  • Marketing költségek
    • SEO
    • Hirdetéskezelési költség
    • Hirdetési költségek
    • Szövegírás
    • Fotózás

Domain + Tárhely Webshophoz

Összességében nem meghatározó összeg az eddigi költségekhez képest. Egy minőségi tárhely éves díja 10-25.000Ft. A domain a végződéstől függ, de kb. 2500Ft-os költséget jelent.

Webáruház karbantartása / havidíj

Rendszertől függ ugyan, de kb. 15-25.000Ft-tól indul egy nyílt forráskódú webshop esetén. Ez az összeg inkább a WooCommerce, Presta Shop és az Opencart-ra vontakozik, a Magenta pl. ennek a többszörösét jelenti.

Persze, a bérelhető webshopok kapcsán, ha a karbantartás nem is, de a bérleti díj fennáll. Ez szolgáltatótól és csomagtól függően 2500-40.000Ft.

GDPR Dokumentumok Webshopra

Ezekre a dokumentumokra a jogi szabályozások miatt van szükség. Pontosabban nem mennék bele, mivel nem vagyok jogász. Ezen a ponton alapvetően két opciónk van. Csináltatunk egy ilyen dokumentumot, teljesen személyreszabva, általában több százezerért. A másik opció pedig, hogy úgymond béreljük ezt a dokumentumot. Erre a legmegfelelőbb alternatíva a Fogyasztóbarát, aminek az éves díja 25.000Ft+ÁFA.

Számlázó program összekötése Webshoppal

Ez persze kényelmi funkció ugyan, de ha nem akarod egyesével megcsinálni, kinyomtatni és berakni a csomagba a számlákat, akkor szükséged lesz előfizetésre. Ugyan a legtöbb mainstream számlázó program használata alapvetően ingyenes, de az automatikus számlagenerálásra nem képesek. Ez nyilván szolgáltatótól és a generált számla mennyiségétől függ, de éves 10-20.000Ft + ÁFA költséggel érdemes számolni. Melyek ezek a számlázó programok, amiket hozzá lehet könnyen kötni a webáruházadhoz: Számlázz.hu, Billingo.

Futárszolgálat Webshophoz

A legismertebb piaci résztvevők, mint pl. GLS, DPD kezdő webáruházak szempontjából kifejezetten drágák. Tudnak kifejezetten nagy mennyiségi kedvezményt adni, de ahhoz már több száz vagy ezer rendelést kell rajtuk keresztül lebonyolítani. Induló webshopoknak mindig a Foxpost-ot szoktuk javasolni, mivel kifejezetten olcsó és van csomagautomatájuk. Nagyon FONTOS. Azt tapasztaljuk, hogy sokkal nagyobb a visszafordulási arány azokban a webshopokban, ahol nem tudják csomagpontra/csomagautomatába kérni a webshopban leadott rendelésüket. Leadott csomagonként érdemes 1000-2500Ft-os költségekkel számolni.

Online fizetési kapu Webshophoz

Szintén kritérium már egy webshop kapcsán, hogy lehessen bankkártyával fizetni. Ezt különböző fizetési kapukkal lehet megoldani. A legismertebb hazai megoldás az OTP által fejlesztett OTP Simple Pay. Ugyan ismert, de nem feltétlen javasoljuk, mivel a webshoppal való összekötése bonyolult, és költséges, illetve a jutalékuk is magas. Amit viszont tudunk javasolni, az a Stripe, ami egy nemzetközi cég, ami kifejezetten kedvező jutalékrendszerrel rendelkeznek, főleg itt Európában. Általánosságban kifejelthető a webáruház készítésénél, hogy ezek a fizetőkapuk a bevétel 0.8-2.5%-át veszik le.

Webshop Adók, adminisztratív terhek plusz engedélyek

Ezzel kapcsolatban nagy segítségként nem tudunk szolgálni, mivel termékenként eltér a megfelelő adózási forma, és a megkövetelt engedélyek. Épp ezért webshop készítés előtt érdemes konzultálni egy könyvelővel.

Termékfeltöltési díj webshopra

Ezt teljesen megspórolhatod az elkészült webshopod esetén, ha saját magadnak töltöd fel a termékeket. Ez persze nem akadály 5-10 termék esetén. Na de amikor 5-10.000 termékről van szó, akkor nagyrészt .csv fájlként érdemes feltölteni. De ezt az excel táblázatot is le kell formáznia egy fejlesztőnek, hogy alkalmas legyen a webshopod feltöltésére. Alapvetően a webshopod termékfeltöltése esetén termékenként 500-3000Ft közötti költségre számíthatsz.

Marketing költségek webshopok számára

Ezt úgy is nevezhetnénk, hogy a „szükséges rossz”. Ugyanis vevők is csak akkor lesznek a frissen lefejlesztett webshopodon, ha organikusan vagy önköltségesen látogatókat csalogatsz az oldaladra.

Keresőoptimalizálás (ismertebb nevén, SEO)

Az organikus látogatókat keresőoptimalizálással tudod elérni. Ez lényegében megkönnyíti a keresőmotorok dolgát, amikor a találati ranglistát alkotja meg. A legtöbb webshop rendszer gyárilag tud alapvető keresőoptimalizálást segítő funkciókat, vagy akár bővítmény/applikációként. Nulla tudással túl messzire sajnos nem fogsz tudni kerülni, így mindenképp vagy beleásod magad vagy pedig megkeresel egy ezzel foglalkozó szakembert, céget. Ennek a költségét még besaccolni is szinte lehetetlen, havi tíz és százezer forint körüli összegre érdemes számolni.

Fizetős online hirdetések (másnéven PPC hirdetések)

„Önköltségesen”, tehát fizetős látogatókat Google Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn és mostmár TikTok-on keresztül tudsz csalogatni. Ezek leginkább kattintás alapú hirdetések.

Ezt szintén megcsinálhatod saját magad számára is és akkor csak a lekattintott hirdetéseid költségét kell kifizetned. Ennek a legnagyobb hátránya az, hogy egy rosszul beállított hirdetés főként égeti a pénzt, ahelyett, hogy érdemben vásárlókat hozna a webáruházadra. Így ennek a költsége a látogatók számától és a platformtól függ. Érdemes havi 30-50.000Ft-al indulni, és szép lassan növelni a költést.

A másik opció a webshopod hirdetésével kapcsolatban, amikor nem rendelkezel elég idővel és megfelelő szaktudással a webshopod hirdetésinek beállításához, akkor keresel egy profi csapatot, akik beállítanak mindent, illetve felügyelik ezt. Ennek a költsége szintén nagy szórással rendelkezik, de munkadíjként 50-60.000Ft-tól indul plusz ugye a kattintás költései.

Szövegírás a webáruházadhoz

Érdekes szerepet tölt be az online marketingen belül a szövegírás. Egyszerre nagyon túlértékelt és alulértékelt. Ettől függetlenül érdemes számolni költségként a szövegek megírására. Erre kifejezetten árakat nem tudok írni, mivel nagy a szórás.

Webshop Termék Fotózás

Egy kiválóan megtervezett és elkészített webshophoz szükségesen a jó minőségű és témába vágó képek. Méginkább, amikor termékképekről van szó. Egy kis érzékkel, és pár ezer forintnyi felszereléssel egy okostelefon is képes szuper képek lövésére. Amennyiben nem rendelkezel sem érzékkel és idővel a webshopod termékeinek befotózására, ideális felkeresni egy fotóst. Nagyjából 1000-5000Ft-os díjazásra számíthatsz termékenként.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Webáruházad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 250 cég online jelenlétének javításán dolgozhattunk.  

Mennyi idő alatt készül el?

Nos, ez nagyon sok faktortól függ. A kiválasztott platformtól, a termékek számától és a kivitelezőtől is. Kijelenthető azonban, hogy egy közepesen egyszerű webshop elkészítése esetén 3 hét és 3 hónap közötti időtartamot kell várnunk.

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress

Összegzés

Ha végigolvastad feltűnhet, hogy jóval több költséggel jár webshopot nyitni, mint amennyit a „guruk” mondanak online. Hozzá kell tenni viszont, hogy a webshop készítésének és fenntartásának a költsége nem a semmihez képest kellene mérni, hanem egy fizikai bolt nyitási és üzemeltetési költségeihez képest. Így már viszont kijön a matek. Magára a webáruház készítésére, ha nem csinálod meg magadnak, érdemes 450.000-1.5M-et rászánni, a többi költségre pedig évente 50-500.000Ft-ot. Az webáruház elkészítésének átadása rendszertől és kivitelezőtől függ ugyan, de általánosságban, egy közepesen egyszerűnek mondható webshop elkészítésének ideje 3 héttől 3 hónapig terjed.

Milyen rendszerszintű opcióid vannak, ha webáruház készíttetésre szánod magad?

1. Bérelhető rendszerek:

1.1: Shopify bérelhető webáruház

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce

A Shopify az előfizetéses webáruházak egyik legismerebb platformja, világszerte több mint egymilliómillió webshop működik rajta. A kanadai fejlesztésű rendszer legnagyobb előnye mindenképp a könnyű kezelhetőség és a skálázhatóság, ami lehetővé teszi, hogy bármilyen tudásszinttel elkezdhesd használni, és a funkciókat igény szerint bővítsd különféle alkalmazásokkal.

Azonban a Shopify hátrányai közé tartozik, hogy kifejezetten a nyugati piacokra lett fejlesztve, így nincs hivatalos magyar nyelven is elérhető ügyfélszolgálat. A sablonok korlátozottan testreszabhatók, és ha egyedi funkciókat szeretnél, az komoly fejlesztői ismereteket igényelhet. Továbbá, a Shopify alkalmazásboltjában kevés magyar fejlesztésű app érhető el.

Egy alap Shopify webshopot önállóan is összerakhatsz, még fejlesztői tapasztalat nélkül is, ha hajlandó vagy időt szánni a tanulásra és kutatásra. Ha azonban nincs erre időd vagy energiád, itthon a Shopify webshopok készítési költségei körülbelül 450.000 forinttól indulnak. Fontos megjegyezni, hogy ez az ár általában a munkadíjra vonatkozik, a további funkciók és fejlesztések pedig plusz költségeket jelenthetnek.

1.2: Shoprenter bérelhető webáruház

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce

A ShopRenter egy magyar fejlesztésű webshop motor, amelyet egy debreceni cég készít, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend Magyarországon. Tudásban és fejlettségben a ShopRenter sokban hasonlít a Shopify-ra, de kiemelkedő előnye, hogy kifejezetten a hazai piacra készült. Ennek köszönhetően könnyedén integrálható a legismertebb magyar rendszerekkel, mint például a szamlazz.hu, Billingo, OTP Simple, Barion, valamint a támogatás magyar nyelven is elérhető. A ShopRenter nagy mennyiségű, akár több tízezer terméket tartalmazó készletek kezelésére is alkalmas, és az előfizetési csomagok rugalmasan skálázhatók.

Azonban a ShopRenternek vannak hátrányai is a Shopify-al szemben. A rendszer bonyolultabb, zártabb, és nehezebben tanulható, így magasabb szintű szakértelem szükséges a használatához. Továbbá, a ShopRenter sablonjai kevésbé kifinomultak, ezért a webáruház megjelenésének kialakításához gyakran szakértői segítségre van szükség. A ShopRenter által nyújtott szolgáltatások ára a céggel való közvetlen együttműködés esetén milliós nagyságrendben indul, míg külsős fejlesztőcsapattal dolgozva már 400.000 Forinttól is megvalósítható egy webshop. Természetesen lehetőség van arra is, hogy saját magad állítsd össze a webáruházat szakértő bevonása nélkül, ebben az esetben csak a rendszer havidíját kell fizetni.

1.3: UNAS bérelhető webáruház

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce

Az UNAS webshop rendszer már hosszú évek óta népszerű Magyarországon, hiszen 2004 óta folyamatosan fejlesztik. Az UNAS az ország legkedveltebb bérelhető webáruház rendszere, amely népszerűségét egyszerű kezelésének és versenyképes árazásának köszönheti. Felhasználóbarátabb, mint legnagyobb hazai riválisa, a ShopRenter. Bár az UNAS dizájn sablonjai vizuálisan nem érik el a Shopify szintjét, egy profi fejlesztői csapattal ezek könnyen javíthatók és testreszabhatók.

Az UNAS kiváló dönts lehet kisebb vagy induló webáruházak számára, mivel a megfelelő felkészüléssel és tanulással akár fejlesztő bevonása nélkül összeállíthatod a webshopot. Ha viszont komolyabb, összetettebb megoldásokra van szükséged, érdemes fejlesztői kiviteletőt bevonni. Az UNAS webáruház készítés költségei általában 250.000 Forinttól kezdődnek, ha külsős szakembereket is bevonsz a projektbe.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Webáruházad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 250 cég online jelenlétének javításán dolgozhattunk.  

2. Open Source webáruház rendszerek:

Itt van a kijelölt részek teljesen átfogalmazva:


Az open source webáruház rendszerek nagy rugalmasságot kínálnak, mivel tárolhatod őket saját szervereden vagy akár felhőalapú megoldásokban is. Az ilyen rendszerek egyik fő előnye a forráskód szabadon alakítása és fejleszthetése, ha megfelelő technikai tudással rendelkezel, vagy megbízol egy tapasztalt fejlesztői csapatot. Az open source rendszerek árkategóriái rendkívül széles skálán mozognak, az induló költségek néhány százezer forinttól akár több millió forintos beruházásokig is terjedhetnek.

Az ilyen rendszerek másik nagy előnye, hogy népszerűségük miatt rengeteg bővítmény és támogatási lehetőség áll rendelkezésre, amelyek megkönnyítik a felmerülő problémák megoldását. Hosszú távon ezeknek a rendszereknek az üzemeltetése költséghatékonyabb lehet, mivel könnyen egyedi igényekre szabhatók. Viszont nagy kockázatot jelenthet, ha nem a megfelelő rendszert vagy fejlesztői csapatot választod, mert ez jelentős anyagi és időbeli veszteségeket okozhat.

Most vegyük sorra a legismertebb open source webshop motorokat, valamint a hozzájuk kapcsolódó költségeket és a várható webáruház készítési díjakat.

2.1: WooCommerce Webshop motor

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce

Ha egy egyszerű és hatékony webáruházat szeretnél létrehozni a termékeid értékesítéséhez, akkor érdemes megismerkedned a WooCommerce Webáruház rendszerrel. A WooCommerce ingyenesen letölthető WordPress Plugin amely lehetővé teszi, hogy bármilyen elkészített WordPress weboldalból webshopot varázsolj.

De miért válaszd a WooCommerce-t? Mennyibe kerül egy WooCommerce webshop elkészíttetése? Mennyi idő alatt készül el? Mire van szükséged hozzá? Milyen WordPress bővítményeket javasolunk hozzá? Mikor ajánlott a WooCommerce és mikor nem? Ezekre a kérdésekre adunk választ ebben a cikkben.

Weboldal, Webáruház készítés – 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Webáruházad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 250 cég online jelenlétének javításán dolgozhattunk.  

kérj ajánlatot most

Mi az a WooCommerce?

A WooCommerce egy open source e-kereskedelmi platform, amely 2011-ben indult el. A WordPress legnépszerűbb webshop bővítménye, amely több mint 5 millió aktív telepítéssel büszkélkedhet. A WooCommerce segítségével könnyedén létrehozhatsz és kezelhetsz egy online áruházat a WordPress admin felületén keresztül.

A WooCommerce Webáruház motor előnyei közé tartozik:

  • Ingyenes és testreszabható: A WooCommerce maga ingyenes letölthető és telepíthető, és rengeteg ingyenes és fizetős sablon és bővítmény áll rendelkezésre hozzá, amelyekkel megalkothatod az álmaid webshopját.
  • Rugalmas és skálázható: A WooCommerce alkalmas kis- és nagyvállalatok számára is. Bármilyen típusú terméket eladhatunk vele: fizikai vagy digitális termékeket, szolgáltatásokat vagy előfizetéseket. A WooCommerce növekszik velünk: ha több termékünk vagy forgalmunk lesz, akkor egyszerűen bővíthetjük a funkciókat vagy az erőforrásokat.
  • Integrálható és biztonságos: A WooCommerce integrálható számos külső szolgáltatóval, mint például fizetési rendszerekkel (pl. PayPal), szállító cégekkel (pl. GLS), marketing eszközökkel (pl. Mailchimp) vagy analitikai programokkal (pl. Google Analytics). A WooCommerce folyamatosan frissül és karbantartják a fejlesztői, így biztosak lehetünk benne, hogy megfelel a legújabb biztonsági előírásoknak.

Mennyibe kerül egy WooCommerce Webáruház készítés?

Egy WooCommerce webshop elkészíttetésének költsége nagyban függ attól,

  • milyen igényeink vannak,
  • milyen sablont és bővítményeket használunk,
  • milyen szolgáltatót választunk.

Ha magunk szeretnénk összeállítani a webshopot,

  • akkor elsősorban csak a domain névre (kb. 3-5 ezer Ft/év) és
  • a tárhelyre (kb. 10-20 ezer Ft/év) kell költenünk,
  • valamint esetleg néhány fizetős sablonra vagy bővítményre (kb. 10-50 ezer Ft/év).

Ha viszont szakemberre bíznánk a webshop készítését,

  • akkor a költségek nagyban függenek attól,
  • hogy milyen szintű szolgáltatást várunk el.

A legolcsóbb megoldás egy előre elkészített sablon használata és minimális testreszabás,

  • ami kb. 250 ezer Ft körül kezdődik.

Ha viszont egyedi designra és fejlesztésre van szükségünk,

  • akkor a költségek 500 ezer Ft fölé emelkednek.

Mennyi idő egy WooCommerce Webáruház készítés

Egy WooCommerce webshop elkészítésének ideje is nagyban függ attól,

  • hogy milyen bonyolult és egyedi a projekt,
  • hogy mennyire gyorsan tudunk kommunikálni a fejlesztővel,
  • hogy mennyire vagyunk felkészülve a tartalommal és a termékadatokkal.

Ha magunk szeretnénk összeállítani a webshopot,

  • akkor az időtöbbségünket az fogja igénybe venni,
  • hogy megtanuljuk kezelni a WordPress és a WooCommerce rendszert,
  • valamint feltöltsük és rendezzük a termékeinket.

Ez akár több hétig vagy hónapig is eltarthat,

  • attól függően, hogy mennyi időt tudunk ráfordítani.

Ha viszont szakemberre bíznánk a webshop készítését,

  • akkor az időtartam általában 2-6 hét között mozog,
  • de ez is változhat attól függően,
  • hogy milyen gyorsan tudjuk jóváhagyni az egyes lépéseket,
  • valamint hogy mennyire vagyunk felkészülve a tartalommal és a termékadatokkal.

Mire van szükségünk egy WooCommerce Webshop készítéséhez?

Egy WooCommerce webshop létrehozásához alapvetően három dologra van szükségünk:

  1. Egy domain névre, amely az online áruházunk címe lesz (pl. www.pelda.hu).
  2. Egy tárhelyre, amelyen tároljuk a weboldalunk fájljait és adatbázisát.
  3. Egy WordPress telepítésre, amelyre feltelepítjük a WooCommerce bővítményt.

Ezek mellett érdemes még gondoskodnunk

  1. Egy SSL tanúsítványról, amely biztosítja, hogy az ügyfeleink biztonságosan fizethessenek online.
  2. Egy fizetési rendszerről, amely lehetővé teszi, hogy elfogadjuk az online fizetéseket (pl. PayPal).
  3. Egy szállító cégről, amellyel szerződést kötünk a termékeink kiszállítására (pl. GLS).

Amennyiben érdekel a téma, írtunk egy cikket a WordPress Weboldal Készítés menetéről. Ez a blogbejegyzés rendkívül részletes, szinte már pofátlanság ingyen adni.

Milyen WordPress bővítményeket javasolunk hozzá?

A WordPress és a WooCommerce rendszer alapvető funkciókat biztosít egy webshop üzemeltetéséhez, de számos WordPress bővítmény létezik, amelyekkel további funkciókat és lehetőségeket adhatunk hozzá.

Néhány példa a hasznos WordPress + WooCommerce bővítményekre:

  • Polylang for WooCommerce: Ez a bővítmény lehetővé teszi, hogy több nyelven kínáljuk termékeinket és kezeljük a rendeléseinke.
  • YITH WooCommerce Wishlist: Ez a bővítmény segít növelni az eladásokat, mert lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kívánságlistát állítsanak össze és megosszák azt másokkal.
  • WooRewards: Ez a bővítmény hűségprogramot hoz létre a webshopunkhoz, amellyel jutalmazhatjuk az ügyfeleinket pontokkal vagy kuponnal.
  • Közvetlen fizetés a WooCommerce számára: Ezek a bővítmények gyorsítják a fizetési folyamatot, mert lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy közvetlenül a termékoldalon vagy a kosárban fizessenek. Ilyen pl. Stripe, OTP Simple, Barion.

Ezek csak néhány példa arra, hogy milyen WordPress bővítményekkel tehetjük vonzóbbá és hatékonyabbá WooCommerce Webáruházunk.

Mikor ajánlott a WooCommerce Webshop motor és mikor nem alkalmas?

A WooCommerce egy WordPress bővítmény, amely lehetővé teszi a webshop létrehozását és kezelését a WordPress weboldalon. A WooCommerce sok előnnyel jár, mint például:

  • Ingyenes és nyílt forráskódú
  • Rugalmas és testreszabható
  • Széles körű bővítmények és témák
  • Integrálható más szolgáltatásokkal, mint például PayPal, Stripe vagy Mailchimp

A WooCommerce Webáruház motor akkor ajánlott,

  • ha már használsz WordPress-t vagy szeretnél használni
  • ha egy kreatív és egyedi webshopot szeretnél létrehozni
  • ha nem akarsz sokat fizetni a webshop motorért

A WooCommerce viszont nem ajánlott,

  • ha nagyon egyszerű webshopot szeretnél létrehozni, szaktudás nélkül 1-2 tízezer forintos költségkerettel
  • ha nem akarsz foglalkozni a technikai részletekkel, mint például a tárhely vagy a biztonság
  • ha olyan speciális funkciókat szeretnél használni, amelyekhez nincsenek elérhető bővítmények, annak a fejlesztését pedig nem szeretnéd súlyos 10-100 ezrekért kifizetni egy fejlesztőcégnek (a jó hír, hogy ez kifejezetten ritka)

WooCommerce telepítése

A WooCommerce telepítése egyszerű és gyors. A következő lépéseket kell követned:

Jelentkezz be a WordPress irányítópultodba > Menj a Bővítmények > Új hozzáadása menüpontra > Keress rá a WooCommerce kifejezésre > Kattints a Telepítés gombra, ha azt látod, hogy a bővítmény fejlesztője az Automattic > Kattints a Bekapcsolás gombra, és már indul is a WooCommerce varázslója

A varázsló segít beállítani az alapvető dolgokat, mint például az áruház neve, címe, pénzneme és fizetési módok. Ha kihagyod a varázslót, akkor később is van lehetőséged a beállításokra.

2.2: Magento webshop engine

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress

A Magento az egyik legstabilabb és legismertebb open source e-kereskedelmi platform a piacon. Az alapverzió ingyenesen elérhető, és a forráskód teljes mértékben testreszabható, ami lehetővé teszi számos speciális e-kereskedelmi funkció beépítését. A Magento elsősorban nagyobb vállalatok számára ideális, mivel rendkívül erőforrás-igényes, és a működtetése komoly technikai tudást igényel. Emiatt a fejlesztési és fenntartási költségei is jelentősek. Egy Magento alapú webshop létrehozása több millió forintba kerülhet, és a karbantartási, valamint fejlesztési költségek havonta akár félmilliót is elérhetnek.

A Magento nem ideális választás kezdőknek vagy kisebb webáruházak számára, mivel túlzottan összetett és drága. Azonban bizonyos esetekben, amikor egy rendkívül nagy és komplex webshopra van szükség, a Magento lehet a legjobb megoldás. Ennek ellenére Magyarországon viszonylag kevés olyan webáruház működik, amely valóban indokolttá tenné a Magento alkalmazását.

2.3: PrestaShop

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress

A PrestaShop egy nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformModuláris felépítése miatt hasonlít a Magentohoz, de jóval gyorsabb működést biztosít. A PrestaShop több mint 62 nyelven elérhető, és különösen Európán kívül vált népszerűvé, bár itthon is van már egy kisebb, de aktív felhasználói közössége. Ennek a rendszernek az egyik nagyobb problémája korlátozott támogatás, valamint a bonyolultnak mondható admin felület, ami megnehezítheti a használatát.

Egy PrestaShop webáruházat viszonylag alacsony költséggel, már néhány százezer forintból is el lehet indítani. Azonban, ha profi fejlesztő segítségét veszed igénybe, a költségek jelentősen megnövekedhetnek, mivel a testreszabás és a speciális funkciók hozzáadása további fejlesztéseket igényel.

2.4: OpenCart

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress

Az OpenCart nyílt forráskódú, moduláris alapú webáruház rendszer, amely számos funkciót kínál, és egyszerűen használható adminisztrációs felülettel rendelkezik. Bár nem olyan összetett, mint a Magento, az OpenCart egyszerű MVC struktúrára épül, és könnyen kezelhető, különösen a többnyelvűséget és a multicurrency-t illetően. Az egyik legnagyobb hátrány, a hozzáadott sablonok testreszabása nehézkes kezeklése, a menükezelés kevésbé fejlett, és nagyobb termékmennyiség esetén hajlamos belassulni.

Az OpenCart különösen jó választás lehet induló vagy kisebb-közepes méretű webáruházak számára. A rendszer bevezetésének költsége általában néhány százezer forint körül mozog, és Magyarországon is találhatók fejlesztőcsapatok, akik már pár százezer forintos áron segítenek az OpenCart webáruház felépítésében.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Webáruházad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 250 cég online jelenlétének javításán dolgozhattunk.  

Ingyenes Webshop motor

Na ez egy gyakran félreértett téma. Azért, mert maga a webshop motor ingyenes, attól függetlenül nem értéktelen. A másik félreértés pedig, hogy miért kerül több százezerbe/millióba egy ingyenes webshop motoron elkészített webshop.

Nos, az valóban igaz, hogy az alapja a webshopnak nem kerül pénzbe, viszont mire abból működőképes webshop lesz, az rengeteg munkával jár. Persze, ha van elég affinitásod, kedved és időd hozzá, elkészítheted magadnak is.

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress

Összegezve; mennyi az annyi?

Tapasztalatunk szerint itthon az, aki webáruház készíttetésbe vágja a fejszéjét, annak a beugró költség 450.000Ft-tól indul. Ez a gyakorlatilag egy alapvető sablonos megoldás, kifejezetten kevés funkcióval.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Webáruházad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 250 cég online jelenlétének javításán dolgozhattunk.  

Blogposztok, amik még érdekelhetnek

weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
honlap

Weboldal Készítés Árak és Infók 2024-ban

Weboldal készítés árak és infók és egyéb költségek 2024-ban. Manapság minden vállalkozás számára elengedhetetlenül fontos, hogy rendelkezzen céges vagy üzleti weblappal, legyen szó mikro-kis-közép vagy

Tovább olvasom »

Várj! Még ne lépj ki, csak egy perc az egész.

Úgy érzed, tudnánk együtt dolgozni? Töltsd ki az űrlapot egy díjmentes konzultációért, ami alapján pontosabb, személyreszabott ajánlatot kapsz.