Ha szolgáltatóként jelen vagy az online térben, óriási versenyelőnyt jelenthet egy professzionális weboldal időpontfoglaló rendszerrel kiegészítve. Elmúltak már a papírnaptárak és a telefonon vagy üzenetben történő egyeztetések ideje – az online foglalási szoftverek korszerű, hatékony megoldást nyújtanak, melyek a kivételes ügyfélszolgálat és a hatékony ügymenet sarokkövei . Ez a cikk közérthetően bemutatja, miért éri meg integrálni egy időpontfoglaló rendszert a weboldaladba, kinek ajánlott ez a megoldás, milyen előnyöket kínál az online foglalás, és milyen funkciókat érdemes keresned egy ilyen rendszerben. Emellett sorra vesszük a Magyarországon népszerű időpontfoglaló rendszereket (mint például Minup, Reservio, Bookly, Amelia), összehasonlítjuk őket egy áttekinthető táblázatban, és tippeket adunk a sikeres integrációhoz és hosszú távú használathoz.
Időpontfoglaló rendszer integrálás - 100% garanciával, akár 1 héten belül
Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad időpontfoglaló rendszerrel való összekötésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!
Miért érdemes online időpontfoglalót integrálni a weboldalba?
Egy online időpontfoglaló rendszer integrálása az egyik legjobb dolog, amit a vállalkozásodért tehetsz, ha időpont alapján nyújtasz szolgáltatásokat. Nem csak kényelmesebbé teszi a foglalást az ügyfelek számára, de a saját munkádat is jelentősen megkönnyíti. Íme néhány nyomós érv a beépítés mellett:
- 24/7 elérhetőség és kényelem: Az ügyfeleid a nap bármely órájában foglalhatnak online, függetlenül attól, hogy a nyitvatartási idődön kívül járunk-e. A nap 24 órájában elérhető online foglalás azt jelenti, hogy nem veszítesz ügyfelet csak azért, mert épp nem tudnak telefonon elérni . A mai rohanó világban sokan este vagy hétvégén intézik az időpontfoglalást – egy online rendszerrel erre is lehetőséget adsz nekik.
- Kevesebb adminisztráció, hatékonyabb működés: Az online rendszer automatizálja a találkozók ütemezését, emlékeztetők küldését és sok egyéb adminisztratív feladatot, ami korábban rengeteg idődet felemésztette. Nincs több oda-vissza telefonálás vagy e-mail váltás egy szabad időpontért, a rendszer ezt mind intézi helyetted. Ez nemcsak időt spórol neked, de csökkenti az emberi hibák esélyét is.
- Ügyfélélmény javítása: Az ügyfelek értékelik a kényelmet és gyorsaságot. Egy modern online foglalási lehetőség professzionális benyomást kelt, és megmutatja, hogy haladsz a korral. Ráadásul a foglalás után azonnali visszaigazolást kapnak, így nem bizonytalanok abban, hogy sikerült-e a bejelentkezés . Az ilyen azonnali visszaigazolások és értesítések növelik a bizalmat, és az ügyfél is nyugodt lehet afelől, hogy minden rendben zajlott.
- Kevesebb mulasztott időpont (no-show) és üresjárat: A jó foglalórendszerek automatikusan emlékeztetőket küldenek a közelgő időpontokról (e-mailben vagy SMS-ben), így az ügyfelek kisebb eséllyel feledkeznek meg a foglalásukról. Ha eddig gondot okoztak a nem megjelenő vendégek, egy automata emlékeztető sokat segíthet . Emellett, ha valaki mégis lemondja, az online naptár azonnal felszabadítja az időpontot, amit más gyorsan lefoglalhat – így csökkented az üresen maradó időablakokat.
- Versenyelőny és modern imázs: Számos kis- és középvállalkozásnak még mindig nincs online foglalási rendszere. Ha te lépsz elsőként, versenyelőnyre tehetsz szert a piacon, hiszen a vendégek a gördülékenyebb ügyintézést fogják választani. Egy letisztult online foglalási felület a weboldalon azt sugallja, hogy profi vagy és törődsz az ügyfeleid idejével.
Összességében az online időpontfoglaló integrációja hatékonyabbá teszi a napi működésedet, javítja az ügyfélkommunikációt, és növeli az ügyfélelégedettséget. Nem véletlen, hogy világszerte már több százezer vállalkozás használ ilyen rendszereket a szolgáltatásaik szervezésére . A következőkben megnézzük, kiknek érdemes különösen fontolóra venni ezt a megoldást.

Engedd meg, hogy bemutatkozzak!
Roska Máté vagyok, az RM Webstudio alapítója. Az alapítás óta több, mint 120 cégnek sikerült segíteni az online jelenlétén, amivel a legtöbb esetben közvetlenül is sikerült bevétel növekedést elérni.
*Velem fogod felvenni a kapcsolatot. 🙂
Kinek ajánlott az online időpontfoglalás a weboldalon?
Röviden: mindenkinek, aki időpont egyeztetés alapján nyújt szolgáltatást. Az online foglalási rendszer iparágtól függetlenül hasznos lehet, de különösen ajánlott az alábbi területeken és vállalkozásoknak:
- Szépségipar és wellness: fodrászok, kozmetikusok, körmösök, masszőrök, műszempilla-stylistok, tetoválóművészek – számukra napi rutin az időpontok kezelése. Egy online naptár hatalmas könnyebbség, hiszen a vendégek maguk látják, mikor van szabad hely, és be is tudnak jelentkezni. (A szépségiparban Magyarországon is egyre többen használják pl. a Salonic vagy Minup rendszerét.)
- Egészségügyi szolgáltatók: orvosok, fogorvosok, magánrendelők, gyógytornászok, terapeuták, pszichológusok. Ezeken a területeken kulcsfontosságú a pontos időbeosztás, és gyakran hosszú előjegyzési listák vannak. Egy online foglalóval a páciensek könnyen foglalhatnak időpontot, módosíthatnak, lemondhatnak – miközben a rendelő is átlátja a naptárt. Ráadásul csökkenti a recepció terhelését, hiszen kevesebb telefonhívás érkezik.
- Oktatás és tréning: magántanárok, nyelvtanárok, edzők, jógaoktatók, tánciskolák, személyi edzők, sportfoglalkozások. A csoportos órák és privát foglalkozások szervezését is megkönnyíti egy foglalási rendszer. A résztvevők láthatják a szabad helyeket, jelentkezhetnek órákra, workshopokra. Az oktató pedig nyomon követheti a létszámot, várólistát kezelhet, és akár előre kifizettethet egyes órákat.
- Üzleti és professzionális szolgáltatások: ügyvédek, tanácsadók, coachok, konzultációs szolgáltatók, ingatlanügynökök – bárki, aki időpontot egyeztet az ügyfeleivel. Egy online naptár professzionális benyomást kelt az ügyfelekben és leegyszerűsíti a találkozók leszervezését. Nem kell e-maileken keresztül időpontot vadászni, a kliens kiválasztja a neki megfelelő szabad slotot, és mindketten megkapjátok a megerősítést naptármeghívóval.
- Szabadúszók és kisvállalkozók: bárki, aki egyedül nyújt szolgáltatást (pl. fotósok, szabadúszó szakemberek) és találkozókhoz köti a munkáját. Számukra is óriási segítség egy automatizált rendszer, mert leveszi a terhet a nyakukról az ügyfélidőpontok egyeztetésében. Ráadásul a kis csapatok vagy egyéni vállalkozók gyakran nem tudnak külön recepcióst foglalkoztatni – az online foglaló rendszert tekinthetjük egyfajta digitális asszisztensnek.
Lényegében minden olyan vállalkozástípus profitálhat az online időpontfoglalásból, amely szolgáltatásokat nyújt időpont-egyeztetéssel . Legyen szó egy egyfős rendelőről vagy egy több telephelyes cégről, a megfelelő rendszer skálázható és alkalmazkodik az igényekhez. A következő részben részletesebben áttekintjük, milyen konkrét előnyöket tapasztalhatsz, ha áttérsz az online foglalásokra.

Az online időpontfoglalás előnyei röviden
Az előzőekben már érintettünk néhány érvet, de most nézzük meg részletesebben, milyen kézzelfogható előnyöket nyújt egy online időpontfoglaló rendszer a vállalkozásodnak és az ügyfeleidnek. Az alábbi pontokban összefoglaljuk a legfontosabbakat:
1. Időbeli korlátok nélküli foglalás (0-24 elérhetőség)
Az online rendszer legnagyobb előnye, hogy éjjel-nappal nyitva áll az ügyfeleid számára . Nem kell, hogy a nyitvatartási időhöz igazodjanak – ha valaki este 10-kor ér rá időpontot foglalni, megteheti anélkül, hogy zavarna téged. Ez különösen hasznos az elfoglalt ügyfeleknek vagy azoknak, akik munkaidőben nem tudnak telefonálni. Te pedig reggelre tele lehetsz új foglalásokkal, anélkül, hogy egy percet is dolgoztál volna érte.
2. Azonnali visszaigazolás és értesítések
Amikor a vendég lefoglal egy időpontot online, szinte azonnal megerősítést kap – jellemzően képernyőn is, plusz e-mailben, esetleg SMS-ben . Így az ügyfél biztos lehet benne, hogy a foglalása rögzítve lett, nem marad bizonytalanságban. Ugyanez igaz a változásokra is: ha módosítani vagy lemondani szeretne, pár kattintással megteheti, és rögtön értesül róla minden érintett fél. Ez a fajta transzparencia és gyors kommunikáció növeli a bizalmat és csökkenti a félreértések esélyét.
3. Teljes körű információ és átláthatóság
Egy jó foglalási rendszerben minden fontos információ elérhető az ügyfél számára a foglaláskor: látja a szolgáltatások listáját, időtartamát, árát, a szabad időpontokat, és esetleg még a szolgáltató profilját is. Így teljesen képben van, mire foglal és mire számíthat. Az átláthatóság nemcsak az ügyfélnek jó, hanem neked is: kevesebbet kell alapvető kérdésekre időt fecsérelned (pl. „mennyibe kerül egy masszázs és hány percig tart?”), mert ezt már a foglaláskor megkapja az ügyfél.
4. Személyre szabott élmény és ügyfélkezelés
A modern időpontfoglaló rendszerek nem csupán találkozókat foglalnak – segítenek nyomon követni az ügyfeleket és személyre szabni az élményüket . Nyilvántarthatod a korábbi foglalásokat, preferenciákat, jegyzeteket (pl. orvosnál anamnézis, fodrásznál kedvenc hajszín formula, stb.). Így amikor visszatér egy vendég, emlékezhetsz rá, miben állapodtatok meg korábban. Az ügyfelek értékelik a személyes törődést, és egy jó rendszer ezt is támogatja – például névre szóló emlékeztetőket küld, vagy születésnapon kedvezményt ajánl fel automatizáltan.
5. Kevesebb várakozás és súrlódás
Senki sem szeret telefonon hosszan várakozni, időpontokat egyeztetni, vagy többször egyeztetni, mire talál egy szabad slotot. Az online foglalás kiküszöböli a felesleges várakozást és oda-vissza kommunikációt . A vendég magának kiválasztja a neki megfelelő időpontot a rendelkezésre állóak közül – nincs „az a nap sajnos nem jó, másik időpontot tud mondani?” jellegű huzavona. Ez jelentősen javítja az ügyfélélményt, hiszen gyorsabb és stresszmentesebb a folyamat mindkét fél számára.
6. Automatikus emlékeztetők = kevesebb no-show
Ahogy már említettük, a legtöbb rendszer küld emlékeztetőt a közelgő időpont előtt (akár e-mailben, akár SMS-ben). Ennek köszönhetően drasztikusan csökken a meg nem jelenő ügyfelek száma, hiszen időben figyelmezteti őket a rendszer. Sőt, néhány platformon feketelistára is kerülhet, aki nem jelenik meg lemondás nélkül, így legközelebb csak előleg fizetésével foglalhat . Ezek a funkciók mind azt szolgálják, hogy a naptárad hatékonyan kihasznált legyen, és ne vesszen kárba egy foglalási idő.
7. Online fizetés és előlegkezelés
Az integrált online fizetési lehetőség további nagy előny. Ha a foglaláskor rögtön tud online fizetni az ügyfél (vagy legalább előleget, foglalót fizetni), az garantálja a megjelenést vagy fedezi a kiesést, ha mégsem jön el. Sok rendszer kínál bankkártyás fizetést vagy előleg bekérését a foglalás részeként . Ez biztonságot ad neked is (nem maradsz bevétel nélkül egy lemondás miatt), és az ügyfélnek is kényelmes, mert előre rendezheti a számlát. Ráadásul a fizetési integrációval a könyvelésed is egyszerűbb lehet, sőt bizonyos magyar rendszerek (pl. Salonic) összekapcsolhatók számlázó programokkal, így a számla kiállítása automatikusan megtörténik .
8. Marketing eszközök és növekedés támogatása
Egyes foglalórendszerek további extrákkal segítik a vállalkozásodat: beépített marketing funkciók, statisztikák, jelentések. Például hírlevél küldés a vendégeknek, akciók és kuponok kezelése, ügyfélértékelések gyűjtése, Google Analytics integráció a foglalási oldalon stb. . Az ilyen eszközökkel jobban megismerheted az ügyfélkörödet és hatékonyabb kampányokat indíthatsz. A rendszer kimutatásai alapján láthatod, mely időszakok a legforgalmasabbak, kik a törzsvendégek, mely szolgáltatásaid a legnépszerűbbek – ezek az adatok segítenek okos üzleti döntéseket hozni és célzottan fejleszteni a vállalkozásodat.
Ezek a pontok csak a legfontosabb előnyöket emelik ki. Látható, hogy az online időpontfoglalás nem csupán egy naptár, hanem komplex ügyfélkapcsolati és üzletfejlesztési eszköz is lehet. Természetesen ehhez megfelelő rendszert kell választani, ami tudja mindazt, amire szükséged van. A következő részben áttekintjük, milyen funkciókkal kell rendelkeznie egy jó időpontfoglaló rendszernek, hogy ezeket az előnyöket ki tudd aknázni.
Időpontfoglaló rendszer integrálás - 100% garanciával, akár 1 héten belül
Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad időpontfoglaló rendszerrel való összekötésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!
Milyen funkciókat tud egy jó időpontfoglaló rendszer?
Nem mindegy, hogy milyen rendszert választasz – a piacon elérhető megoldások funkciókban eltérhetnek. Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a kulcsfunkciókat, amelyeket egy jó időpontfoglaló rendszernek nyújtania kell, hogy valóban hasznos legyen számodra:
- Online naptár és ütemezés: Alapvető, hogy legyen egy áttekinthető naptárnézet, ahol látod a bejegyzett időpontokat, és a szabad kapacitást. Legyen lehetőség munkaidő és szünetek beállítására, ünnepnapok kizárására, ismétlődő események kezelésére. Emellett fontos a többnaptáros támogatás, ha több kolléga vagy helyszín van.
- Foglalási űrlap és felület testreszabása: A rendszer kínáljon saját foglaló oldalt vagy beágyazható foglalási űrlapot, amit a weboldaladba integrálhatsz. Jó, ha testre tudod szabni a megjelenést a saját arculatod szerint (színek, logó), illetve egyedi mezőket adhatsz hozzá az űrlaphoz, hogy minden szükséges információt bekérj a foglaláskor (pl. megjegyzés a vendégtől, konkrét igény jelzése stb.) . A magyar nyelvi támogatás is lényeges szempont – a legtöbb népszerű rendszer már rendelkezik magyar felülettel .
- Automatikus értesítések (email/SMS): Elengedhetetlen funkció a foglalás visszaigazolása és emlékeztetők küldése. Jellemzően e-mail értesítést minden rendszer küld, de sok esetben SMS-t is lehet kérni (ez gyakran fizetős extra). Fontos, hogy testre tudd szabni az értesítések szövegét, hogy a saját hangnemed és instrukcióid jelenjenek meg benne. Egy jó rendszerben az is állítható, hány nappal vagy órával előbb menjen ki az emlékeztető.
- Online fizetési integráció: Ahogy korábban említettük, nagy előny, ha tud online fizetést kezelni a platform. Legyen szó bankkártyás fizetésről (pl. SimplePay, Stripe, PayPal integráció), vagy akár csak annyiról, hogy előleg fizetésére kötelezi a vendéget foglaláskor – ez a funkció professzionálisabbá teszi a folyamatot. Egyes WordPress pluginok a WooCommerce-hez kapcsolódva oldják meg a fizetést , míg más SaaS rendszerek saját fizetési modult kínálnak.
- Naptárszinkronizáció és integrációk: Nagyon hasznos, ha a foglaló rendszer szinkronizálható a személyes vagy céges naptáraddal (Google Naptár, Outlook). Így ha pl. bejegyzel egy privát elfoglaltságot a Google naptáradba, az blokkolódik a foglalható idősávok között (kétirányú szinkron). A Minup ingyenes verziója például egyirányú Google naptár szinkront ad (a foglalásokat átviszi a Google naptárba), a Pro csomag pedig kétirányú szinkront . Emellett hasznosak az integrációk: Facebook és Instagram oldaladhoz foglalási gomb, honlapba ágyazás, hírlevélrendszer összekötése, vagy akár videóhívás link generálása online meetingekhez.
- Több felhasználó, erőforrás kezelése: Ha többen dolgoztok (pl. több terapeuta egy rendelőben, vagy több fodrász egy szalonban), akkor olyan rendszer kell, ami több naptárt (felhasználót) kezel. Legyen lehetőség külön beosztani munkatársakra, esetleg külön bejelentkezési fiókokkal. Hasonlóan, ha különböző helyszínek vagy termek vannak, ezeket is tudja kezelni. A nagyobb rendszerek business vagy enterprise csomagjai kínálnak ilyesmit (pl. Reservio Enterprise több telephely és naptár kezelésére van ).
- Ügyféladatbázis és CRM funkciók: Egy profi foglalórendszer egyben egy mini ügyfélkezelő rendszer is. Tárolja a vendégek adatait, elérhetőségeit, korábbi foglalásait. Ideális esetben tudsz jegyzeteket fűzni az ügyfélhez, látod a látogatási előzményeket, esetleg hűségprogramot, bérleteket is kezel (pl. nyilvántartja, ha valakinek 10 alkalmas bérlete van és abból mennyi alkalom maradt). Adatbiztonság szempontból is fontos, hogy a rendszer megfeleljen a GDPR-nak – a nevesebb szolgáltatók mind erre törekednek.
- Statisztikák, riportok: Ahogy a marketingrészben említettük, jó ha a rendszer kimutatásokat nyújt a foglalásokról. Havi foglalásszám, bevételek, kihasználtság, lemondások aránya stb. Ezek az adatok segítenek átlátni a működésed és azonosítani, hol lehet javítani. Például kiderülhet, hogy bizonyos időpontokban senki nem foglal – ekkor akcióval felpörgetheted azokat az időszakokat.
- Mobilbarát felület és alkalmazás: Mivel az ügyfelek jelentős része mobilról fog időpontot foglalni, kritikus, hogy a foglalási felület reszponzív legyen, kis képernyőn is könnyen használható. A legtöbb modern megoldás mobilbarát, sőt némelyik saját mobilappot is kínál az ügyfeleknek vagy a szolgáltatóknak. (Pl. a Reservio külön mobilalkalmazást is ad, ami az arculatodra szabható .) Amikor választasz, érdemes a saját telefonodon is kipróbálni a demo felületet, hogy lásd, mennyire egyszerű használni.
- Egyéb extra funkciók: Iparágtól függően jöhetnek jól további extrák. Például várólista (ha beteltek az időpontok, lehessen jelentkezni várólistára lemondás esetére), csoportos foglalások (több fő jelentkezése egy időpontra, pl. workshop), erőforrások kezelése (pl. rendelő esetén gépek vagy szoba foglalása is számít), dokumentumok csatolása (pl. beleegyező nyilatkozat kitöltése online), többnyelvű felület (ha külföldi ügyfeleid is vannak), API hozzáférés fejlesztőknek (egyedi integrációkhoz), branding eltávolítása (hogy ne látszódjon a szolgáltató logója, csak a tiéd) stb. Ezek közül nem mindegyik lesz fontos számodra, de érdemes átgondolni, mire lehet szükséged hosszú távon, és olyan rendszert választani, ami együtt tud nőni a vállalkozásoddal.
Most, hogy tudjuk milyen funkciókra figyelj, nézzük meg konkrétan a piacon elérhető népszerű időpontfoglaló rendszereket Magyarországon, és vessünk össze néhányat közülük!
Népszerű időpontfoglaló rendszerek Magyarországon
Számos online időpontfoglaló megoldás létezik, de az alábbiakban azokra fókuszálunk, amelyek magyar nyelven is elérhetők vagy itthon is népszerűek a kis- és középvállalkozók körében. Ide tartoznak a független (felhő alapú) szolgáltatások és a weboldal motorjába, például WordPressbe építhető bővítmények is. A legismertebb nevek itthon: Minup, Salonic, Reservio, valamint WordPress bővítmények közül a Bookly és Amelia. Az alábbi táblázatban összehasonlítjuk ezeket a rendszereket néhány fő szempont alapján:
Rendszer | Típus / célcsoport | Árazás (2025) | Fő előnyök | Esetleges hátrányok |
---|---|---|---|---|
Minup | Felhő alapú, magyar nyelvű. Elsősorban egyéni vállalkozók, kisvállalkozások (szépségipar, tanácsadók stb.) | Ingyenes csomag (korlátlan foglalás)Pro: ~6 € / hó (kb. 2300 Ft) – éves előfizetéssel | – Magyar fejlesztés, hazai igényekre szabva- Korlátlan szolgáltatás és foglalás ingyenes csomagban – Egyszerű kezelhetőség, gyors beállítás (saját foglalóoldal pár perc alatt)- Automatikus értesítők, Google naptár szinkron (Pro-ban kétirányú) | – Ingyenes csomag funkciókorlátai (pl. csak egyirányú naptár sync) – Kevésbé alkalmas nagyobb cégeknek vagy több telephelyes struktúrának- Kevesebb integráció külső rendszerekkel (főként alapvető funkciókra fókuszál) |
Salonic | Felhő alapú, magyar fejlesztés. Főleg szépségipari vállalkozások (szalonok), de más szolgáltatóknak is | FREE: ingyenes (max. 50 foglalás/hó) SMART: 4990 Ft/hó + ÁFA (korlátlan foglalás)PRO: 9990 Ft/hó + ÁFA (korlátlan, extra funkciók) | – Kifejezetten magyar piacra, szépségiparra szabva (pl. anyagkészlet kezelés, termékeladás nyilvántartás) – Komplett rendszer: marketing (hírlevél, SMS kampány), előlegfizetés, naptár, ügyfélkezelés, számlázás integráció (Billingo/Számlázz.hu) – Többnyelvű foglalási felület, több telephely támogatása- Feketelista funkció no-show esetére, vendégkövetés, analitikák | – Ingyenes csomag korlátozott (50 foglalás/hó, kevesebb funkció) – Főleg szépségipari terminológia és funkciók – más iparágban lehetnek felesleges elemek- Havidíjas költség, ami hosszú távon magasabb lehet, mint egy egyszeri díjas plugin |
Reservio | Felhő alapú, nemzetközi szolgáltatás (HU nyelven is) Kisvállalkozástól vállalatig (skálázható, több felhasználó, több telephely) | Free: $0 (max. 40 foglalás/hó) Starter: ~$9/hó (max. 200 foglalás/hó) Standard: ~$19/hó (max. 500 foglalás/hó) Pro: ~$39/hó (korlátlan) Enterprise egyedi árazás (multi-branch) | – Nemzetközileg bizonyított, 300 000+ vállalkozás használja világszerte – Modern felület, mobilapp (ügyfél és szolgáltató oldalra is)- Széles körű integrációk (pl. Facebook/Instagram foglalási gomb, Google Calendar sync, API hozzáférés) – Fejlett funkciók skálánként: egyedi domain, testreszabható értesítők, bérletek/passes kezelése (Standard csomagtól) | – Ingyenes verzió limitált foglalási darabszámmal (40/hó) – Angol nyelvű admin felület dominánsan (magyar ügyféltámogatás korlátozott lehet)- Havidíjas, nagyobb csomagok drágák lehetnek egy kis cégnek, ha a free nem elég- Az olcsóbb csomagokban a branding (Reservio logó) jelen lehet, amit csak Pro-ban lehet eltávolítani |
Bookly (WordPress) | WordPress bővítmény (plugin) WordPress alapú weboldallal rendelkező szolgáltatók (bármely iparág) | Bookly Lite: ingyenes plugin (korlátozott funkciókkal)Bookly Pro: kb. $89 egyszeri díj (alap plugin) + opcionális fizetős kiegészítők | – Az egyik legnépszerűbb WP foglaló plugin, nagyon sok funkcióval – Teljesen integrálódik a saját honlapba (nem kell külső oldalra irányítani a vendéget)- Online fizetés, SMS/email értesítők, Google Naptár sync integrálva – Rengeteg testreszabási lehetőség és kiegészítő (pl. több helyszín, csoportos foglalás, extra form mezők – külön addonokkal bővíthető)- Mobilbarát front-end felület, könnyen használható admin kezelőfelület | – WordPress szükséges a használatához (ha nincs WP oldalad, ez nem opció)- Az ingyenes verzió erősen korlátozott (pl. csak egy alkalmazott, nincs online fizetés stb.) – a legtöbb haladó funkcióhoz a fizetős Pro + kiegészítők kellenek- A sok opció miatt beállítása időigényes lehet kezdőknek- Egyszeri költség magasabb lehet, ha több addont is meg kell venni specifikus igényekhez (teljes csomag drága) |
Amelia (WordPress) | WordPress bővítményKKV-k, szolgáltatók WP weboldallal – egyszerű kezelhetőségre és elegáns megjelenésre fókuszálva | Amelia Lite: ingyenes (limitált funkcionalitás) Amelia Pro: ~$59–79 éves díj (vagy ~€199 egyszeri lifetime licenc) a honlapok számától függően | – Modern, intuitív felület adminnak és ügyfeleknek egyaránt – Komplett megoldás: online foglalás, ügyfélkezelés, automata emlékeztetők, fizetési integrációk (PayPal, Stripe) mind benne – Kategorizálható szolgáltatások, akár események (workshopok) kezelése is – Magyar nyelven alapból elérhető, és kompatibilis Divi, Elementor, Gutenberg szerkesztőkkel – Jól testreszabható megjelenés shortcode-okkal, és folyamatosan fejlesztett bővítmény | – Csak WordPress oldalon használható- Az ingyenes “Lite” verzió funkciói korlátozottak (pl. egyszerre csak 1 alkalmazott és néhány szolgáltatás)- Éves előfizetéses modell a teljes verzióra, ami hosszú távon költségesebb lehet, hacsak nem a lifetime licencet választod- Haladó beállításokhoz itt is szükség lehet némi tanulásra, bár egyszerűbb, mint a Bookly esetében |
(Árak és funkciók tájékoztató jellegűek, a 2025. évi információk alapján. Az árak áfa nélkül értendők, és változhatnak a szolgáltatók aktuális díjszabása szerint.)
A fenti táblázatból látható, hogy mindegyik rendszernek megvannak az erősségei, és a választás attól függ, mire van szükséged. Ha például nincs WordPress weboldalad, akkor a felhő alapú (SaaS) megoldások közül érdemes választani (Minup, Salonic, Reservio stb.). Ha viszont már van egy WP honlapod, egy plugin integráció nagyon zökkenőmentes felhasználói élményt adhat, hiszen a látogatóidnak el sem kell hagyniuk az oldalad felületét a foglaláshoz.
Minup és Salonic erős választásnak tűnnek a magyar kisvállalkozók számára, különösen ha fontos a magyar nyelvű támogatás és a hazai igényekre szabott extra funkciók (pl. számlázás, hazai fizetési kapuk). Reservio egy nemzetközi megoldás, ha hosszú távon tervezel és akár korlátlan növekedésben gondolkodsz (nagyobb ügyfélszám, több munkatárs), viszont alacsony forgalom mellett a 40 foglalásos ingyenes kerete is elegendő lehet indulásként. Bookly és Amelia pedig akkor ideálisak, ha a weboldalad központi szerepet játszik az online jelenlétedben, és szeretnéd, hogy minden a saját szervereden fusson, a saját adatbázisodban legyen (ez egyeseknek adatvédelmi okból is fontos szempont lehet).
Időpontfoglaló rendszer integrálás - 100% garanciával, akár 1 héten belül
Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad időpontfoglaló rendszerrel való összekötésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!
Hogyan integráljuk az időpontfoglaló rendszert a weboldalba?
Miután kiválasztottad a megfelelő rendszert, a következő kérdés: hogyan építsük be azt a weboldalba, hogy az ügyfelek könnyen hozzáférjenek? A jó hír az, hogy ma már szinte minden népszerű időpontfoglaló megoldás integrálása viszonylag egyszerű, és többféle út közül választhatsz:
- Beágyazás (embed) kóddal: A felhő alapú szolgáltatások (Minup, Reservio, Salonic stb.) jellemzően biztosítanak egy beágyazható HTML kódot vagy iframe-et, amit a weboldalad megfelelő helyére illeszthetsz. Így a látogatóid anélkül foglalhatnak, hogy elhagynák az oldalad. Például a Minup és a Salonic is kínál olyan linket vagy kódot, amellyel a saját honlapodon belül megjelenik a naptár és a foglaló űrlap. Ehhez általában csak annyit kell tenni, hogy a kapott kódrészletet beilleszted egy HTML modulba a weboldaladon (vagy a webfejlesztőd megteszi ezt).
- Külön foglalási oldalra mutató gomb/link: Ha valamiért nem szeretnéd vagy nem tudod beágyazni, akkor egyszerűen kitehetsz egy “Foglalás” gombot, ami a foglalórendszered önálló oldalára viszi a látogatót. Például a Reservio és a Minup is ad saját aldomaines oldalt (pl. cegnev.reservio.com), ahol a foglalásokat lehet intézni. Ezt a linket elhelyezheted a weboldaladon (menüben, külön oldalon, vagy akár Facebook/Instagram profilban). Fontos, hogy jól látható legyen, és egyértelműen jelezze, hogy itt online lehet időpontot foglalni.
- WordPress plugin telepítése: Ha WordPress weboldalad van, akkor a dedikált bővítmények integrációja a legegyszerűbb. Keress rá a WordPress Bővítménykönyvtárában (vagy vásárold meg a prémium plugin fájlját), telepítsd és aktiváld a plugin-t (pl. Bookly, Amelia). A pluginok általában biztosítanak shortcode-ot vagy Gutenberg blokkot, amit egy tetszőleges oldalra/befoglaló modulba beilleszthetsz. Így azon az oldalon meg fog jelenni a foglalási naptár. A plugin beállításainál el kell végezned a szükséges konfigurációt (munkaidő, szolgáltatások, árak, értesítések szövege stb.), de ehhez részletes dokumentáció jár. A WP plugin előnye, hogy minden adatok a te adatbázisodban tárolódnak, és teljes kontrollod van a működés felett, viszont cserébe magadat kell technikailag karbantartani (frissíteni a bővítményt, stb.).
- Egyedi fejlesztésű integráció: Ha speciális igényeid vannak, a legtöbb nagyobb rendszerhez van API (programozói interfész) , amivel egy fejlesztő egyedi integrációt tud készíteni. Például ha egy teljesen egyedi webappba vagy mobilappba akarod beépíteni a foglalási funkciót, erre is van lehetőség az API-n keresztül. Ugyanígy, egy ügyes webfejlesztő a nem WP alapú honlapodhoz is integrálni tudja a foglalási rendszert egyedi kódolással, ha az embed kód nem elég rugalmas. Fontold meg azonban, hogy az egyedi fejlesztés költséges lehet, és általában nincs rá szükség, hacsak nem extrém speciális workflow-t akarsz megvalósítani.
- Platform-specifikus modulok: Egyes weboldal-készítő platformoknak (pl. Wix, Joomla, Drupal, Shopify) is léteznek saját foglalási moduljaik vagy integrálhatók külső eszközök. Ha nem vagy biztos benne, hogyan állj neki, érdemes konzultálni a weboldalad fejlesztőjével vagy rendszergazdájával – biztosan van tapasztalatuk hasonló integrációban, és segíthetnek megtalálni az optimális megoldást.
Tipp: Mielőtt élesítenéd az új rendszert, mindig teszteld le alaposan! Foglalj le próbaidőpontokat, nézd meg hogyan jönnek az értesítések, működik-e mobilon, stb. Így kiszűrheted a hibákat (pl. rossz időzóna beállítás, nem megfelelő nyelvű üzenet, helytelen árak) mielőtt a valódi ügyfeleid használnák.
Ha minden jól megy, az integráció után egy gördülékeny, professzionális foglalási élményt nyújtó weboldalad lesz, ami hatalmas érték a vállalkozásodnak. Azonban fontos néhány gyakori hibát elkerülni a bevezetés során – erről lesz szó a következő pontban.
Gyakori hibák, amiket érdemes elkerülni
Egy online időpontfoglaló rendszer bevezetése során is adódhatnak buktatók. Összegyűjtöttük a leggyakoribb hibákat, hogy te már könnyedén elkerülhesd ezeket:
- “Félkész” integráció vagy párhuzamos rendszerek használata: Hiba lenne az online rendszer bevezetése után is párhuzamosan használni a régi módszert (pl. papírnaptárat vagy egy másik naptárat is vezetni). Ha egyszer átállsz, minden időpontot az új rendszerben rögzíts – különben káosz lehet belőle. Gyakori baki, hogy valaki a webes foglalás mellett telefonon is ad ki időpontot, de azt nem viszi be a rendszerbe, így dupla foglalás lesz. Ezt úgy kerülheted el, ha egyetlen központi naptárat használsz az összes forrásból jövő foglalásra . A kezdeti időszakban érdemes naponta ellenőrizni, hogy minden klappol-e.
- Nem megfelelően kommunikálod az új rendszert: Ha bevezetsz egy online foglalót, tudasd is a vendégekkel! Kommunikálj minden felületen (weboldal, Facebook, Instagram, e-mail) arról, hogy mostantól online lehet foglalni, és ennek mi a módja . Ha a vendégek nem értesülnek róla, továbbra is telefonálni fognak, te pedig két fronton próbálod menedzselni az időpontokat. Mondd el személyesen is a meglévő ügyfeleknek, készíts akár egy rövid útmutatót számukra. Minnél többen átállnak az online foglalásra, annál jobban kihasználhatod a rendszer előnyeit.
- Túl bonyolult foglalási folyamat: Ügyelj rá, hogy a foglalási felület ne legyen feleslegesen komplikált. Ha túl sok adatot kérsz be (pl. hosszú regisztrációs űrlap, rengeteg kötelező mező), vagy több lépcsős, nehézkes a folyamat, az ügyfelek lemorzsolódhatnak. Próbáld ki az ügyfél szemével: mennyi idő egy időpontot foglalni nálad? Ha 1 percnél tovább tart vagy túl sokat kell gondolkodni, egyszerűsíts rajta. Sok rendszer engedi választani, hogy regisztráció nélkül is lehessen foglalni – ez gyakran növeli a konverziót, mert nem kell külön accountot létrehozniuk az embereknek egy egyszeri időpontért.
- Nem reszponzív vagy rosszul működik mobilon: Ahogy korábban is hangsúlyoztuk, kulcsfontosságú a mobilbarát működés. Ha a beágyazott naptár vagy a weboldalad nincs optimalizálva mobilra, az óriási hiba. Teszteld le különböző eszközökön. Győződj meg róla, hogy telefonon is kényelmesen használható a rendszer – például a legördülő menük, gombok jól kattinthatók, nem lóg ki a képernyőről semmi. A legtöbb modern szoftver eleve reszponzív, de egy rossz beillesztés (pl. fix szélességű iframe) okozhat gondot. Ezt a fejlesztőd könnyen tudja orvosolni, ne érd be félmegoldással.
- Hiányos vagy pontatlan adatok a rendszerben: A bevezetéskor szánj időt minden fontos adat feltöltésére és beállítására. Ide tartozik a szolgáltatások pontos megnevezése, leírása, időtartama, ára; a nyitvatartási idők; az értesítők szövegei; a rendelkezésre álló erőforrások. Ha ezek hiányosak vagy rosszul vannak megadva, az problémát okoz. Például ha egy kezelés valójában 90 perc, de elírod 60-nak, könnyen ráfoglalhatnak a következő vendéket egy még tartó kezelésre. Pontos adatbevitel = gördülékeny működés .
- A rendszer funkcióinak kihasználatlansága: Sok vállalkozó csak az alap foglalásra használja a rendszert, és nem aknázza ki a többi lehetőséget. Pedig, ha már fizetsz érte (vagy akár ingyen van, de tud hasznos extrákat), érdemes beüzemelni például a hírlevél küldést, ügyfélértékelések kérését, kuponok beállítását stb. Ne ragadj le annál, hogy „jó, már online lehet foglalni, megvagyunk”, hanem ismerd meg a rendszered további funkcióit is, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle . Lehet, hogy pár apró beállítással automatizálhatsz még néhány folyamatot vagy extra értéket adhatsz a vendégeidnek.
- Nem készülsz fel az esetleges forgalomnövekedésre: Ideális esetben az online foglalás bevezetése után több foglalásod lesz (hiszen könnyebben tudnak időpontot kérni az emberek). Gondold át előre, hogyan kezeled, ha megtelik a naptárad – van-e elegendő kapacitásod, tudsz-e bővíteni munkaidőt vagy plusz embert bevonni igény esetén . Ez kellemes probléma, de jobb felkészülni, nehogy csalódást okozz az új vendégeknek azzal, hogy hetekre előre nincs szabad hely vagy nem győzöd a megnövekedett forgalmat.
Ha ezeket a hibákat elkerülöd, a bevezetés sokkal simábban fog menni. Lényeg, hogy tudatosan és odafigyelve vezesd be az új rendszert, kommunikálj a vendégekkel, és használj ki minden hasznos funkciót. Végül néhány tipp a hosszú távú, sikeres működtetéshez.

Tippek a sikeres használathoz és hosszú távú működtetéshez
Az online időpontfoglaló rendszer nem egy egyszer bevezetendő eszköz, hanem a mindennapi munkád része lesz. Íme néhány tipp, hogy a lehető legtöbbet hozd ki belőle hosszú távon, és a vendégeid is elégedettek legyenek:
- Tartsd naprakészen a beállításokat: Ha változik a nyitvatartásod, új szolgáltatást vezetsz be, árat módosítasz, szabadságra mész – mindenképp frissítsd ezeket a rendszerben. Nincs bosszantóbb annál egy vendégnek, mint amikor lefoglal egy időpontot, majd kiderül, hogy az mégsem jó, mert elfelejtetted blokkolni a szabadságod idejét. Szokj rá, hogy ellenőrzöd és karbantartod a naptáradat napi/ heti szinten, pont ahogy a régi papírnaptáradat is vezetted volna.
- Használd a vendégkommunikációs eszközöket: Az automata e-mail és SMS értesítők mellett is érdemes személyes hangvételt vinni a kommunikációba. Például beállíthatsz egy utólagos köszönő e-mailt a rendszerben, ami a szolgáltatás után 1 nappal megy ki, megköszönve a látogatást és visszajelzést kérve. Vagy küldhetsz emlékeztetőt a régen járt vendégeknek, hogy ideje lenne újra időpontot foglalni. Sok rendszerben szegmentálhatod a vendéglistádat és küldhetsz célzott üzeneteket (pl. hírlevél a csak egyszer járt ügyfeleknek egy kedvezménykuponnal, hogy térjenek vissza). Ezekkel növelheted a vendéglojalitást és az ügyfelek visszatérését.
- Alakíts ki világos foglalási szabályokat: Hosszú távon akkor lesz zökkenőmentes a működés, ha mind te, mind az ügyfelek tudják, mihez tartani magukat. Fogalmazd meg és tedd közzé (akár a foglalási oldalon, akár az értesítő e-mailekben) a fontos szabályokat: például lemondási határidő (meddig mondhatják le ingyenesen az időpontot), késési politika (pl. 15 perc késés után automatikus újrafoglalás szükséges), előleg visszatérítés feltételei stb. Ha a rendszer támogatja, be is építheted ezeket (pl. ne engedjen 24 órán belül online lemondani, vagy követeljen előleget). Egyértelmű játékszabályokkal elkerülhetők a konfliktusok és félreértések.
- Figyeld az analitikát és reagálj rá: Időnként nézz rá a foglalási statisztikákra, jelentésekre. Ha észreveszel trendeket – mondjuk mindig szerda délelőtt kong az ürességtől a naptár, vagy egy bizonyos szolgáltatást nagyon kevesen foglalnak – gondolkodj el, mit tehetnél. Lehet, hogy érdemes akciót hirdetni arra az időpontra vagy szolgáltatásra, vagy épp ellenkezőleg, a legnépszerűbb idősávokban emelhetsz árat kicsit. Az adatok segítenek optimalizálni az időbeosztásod és maximalizálni a kihasználtságot.
- Maradj nyitott a fejlesztésekre: A szoftverek folyamatosan frissülnek. Kövesd a választott rendszered frissítéseit, új funkcióit, mert lehet, hogy bevezetnek valami olyat, ami még jobbá teszi a munkádat. Például ha holnap kijön egy integráció a kedvenc könyvelőprogramoddal vagy egy új marketing modul, próbáld ki, tanuld meg. Ezzel lépést tartasz a technológiával és előnyben maradsz a versenytársaiddal szemben. A fejlesztői híreket érdemes figyelni (pl. hírlevélre feliratkozni, Facebook csoportban benne lenni, blogot olvasni a témában).
- Biztosíts támogatást az ügyfeleknek is: Bár az online foglalás pofonegyszerű, lehetnek ügyfelek (pl. idősebbek vagy kevésbé technikai beállítottságúak), akik elakadnak. Legyen elérhető egy telefonszám vagy e-mail, ahol segítséget kérhetnek. Az átállásnál pedig légy türelmes, lehet hogy pár régi vendégnek személyesen kell megmutatnod, hogyan foglaljon neten. Hidd el, hamar bele fognak jönni! Készíthetsz akár egy GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) szekciót is a weboldalra a foglalással kapcsolatban.
- Integráld a foglalást a marketingedbe: Használd ki, hogy van online foglalásod a marketing kommunikációdban is. Minden reklámanyagodon tüntesd fel, hogy online, 0-24 foglalhatnak, tedd ki a weboldaladra és közösségi médiára a foglalási linket. Buzdítsd az embereket, hogy próbálják ki. Akár készíthetsz posztokat arról, miért előnyös online foglalni nálad (gyors, kényelmes, kapnak emlékeztetőt, stb.). Minél többen használják, annál hatékonyabb lesz számodra is a rendszer.
Zárásképpen elmondhatjuk, hogy egy jól bevezetett és karbantartott online időpontfoglaló rendszer igazi kincs egy kisvállalkozás számára. Nem csak időt és pénzt spórol, de segít profi szintre emelni az ügyfélkezelést, ami a hosszú távú siker egyik záloga. Ha eddig hezitáltál, remélhetőleg ez a részletes útmutató segített megválaszolni a kérdéseidet és eloszlatni az aggodalmaidat. Ideje belevágni – integráld a megfelelő foglalási rendszert a weboldaladba, és élvezd az előnyeit, miközben ügyfeleid is elégedettebbek lesznek!
Az online időpontfoglalás már nem a jövő, hanem a jelen – ne maradj le róla, hiszen a te vállalkozásod is megérdemli a gördülékenyebb működést és a boldogabb ügyfeleket. 😊
Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül
Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!