Weboldal Készítés Szalonoknak – Teljes útmutató fodrászoknak, körmösöknek, kozmetikusoknak

Tartalomjegyzék

Ha fodrász, műkörmös, kozmetikus, sminkes vagy akár barber vagy, és szeretnél profi weboldalt a szalonodnak, jó helyen jársz. Ebben a blogcikkben lépésről lépésre végigvesszük, miért fontos a weboldal a szépségiparban, milyen funkcióknak kell feltétlenül szerepelnie rajta, hogyan érdemes megtervezni a designt és a technikai hátteret, hogyan vághatsz bele az elkészítésébe (akár egyedül, akár weboldal-készítő segítségével), és milyen gyakori hibákat kerülj el. Kezdjük is! 😉

Miért fontos egy professzionális weboldal a szépségiparban?

Manapság az emberek többsége az interneten keres megoldást bármire – nincs ez másként a fodrászatok, kozmetikák és más szépségszalonok esetében sem. Gondolj csak bele: ha valaki új fodrászt vagy műkörmöst keres, nagy eséllyel a Google-ba vagy a közösségi médiába pötyögi be a keresett szolgáltatást és helyszínt. Ha nincs weboldalad, az olyan, mintha egy gyönyörű üzlet lenne elrejtve az utca legvégén, cégtábla nélkül. Egy felmérés szerint a szalonok tulajdonosainak több mint 40%-a nem rendelkezik weboldallal, holott a potenciális vendégek 90%-a először online keres rá a vállalkozásokra. Ez hatalmas lemaradás, de egyben óriási lehetőség is számodra, hiszen egy jó weboldallal kitűnhetsz a versenytársak közül.

Weboldal Készítés Szalonoknak - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni szalonod weboldalának elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Egy professzionális weboldal rengeteg előnnyel jár a szépségiparban dolgozóknak:

Első benyomás és bizalom: Gyakran ez az első pont, ahol a vendég találkozik veled. Ha a weboldalad igényes, áttekinthető és tükrözi a szalonod stílusát, azzal rögtön bizalmat ébresztesz. A vendégek nagy része a weboldalad alapján ítéli meg a vállalkozásodat először, és ez alapján dönti el, hogy felvegye-e veled a kapcsolatot vagy foglaljon-e időpontot. Ha csak egy Facebook-oldalad van, azt nehezebb megtalálni, és kevésbé tudod strukturáltan bemutatni a szolgáltatásaidat. Egy saját honlap a digitális kirakatod, ami 0-24 órában nyitva áll.

  • Új vendégek szerzése: A keresőoptimalizált weboldalad révén olyan emberek is rád találhatnak, akik még nem ismernek. Például, ha valaki beírja, hogy „balayage fodrász Budapest” vagy „gél lakkozás Szeged”, és te ezeket a szolgáltatásokat nyújtod, egy jó SEO-val bíró weboldal felbukkanhat a találatok között. Ezzel lényegében ingyen szerzel új érdeklődőket. (Erről a SEO-ról később még részletesen beszélünk.)
  • Információ és kényelem: A weboldaladon minden fontos infót elhelyezhetsz: nyitvatartás, elérhetőségek, árak, szolgáltatások, sőt még azt is, hol lehet parkolni a közelben. A vendégek imádják a kényelmet – ha minden kérdésükre választ kapnak a honlapodon, sokkal nagyobb eséllyel választanak téged. Ráadásul a weboldal mindig elérhető: aki este 11-kor akar időpontot foglalni vagy információt szerezni, az megteheti anélkül, hogy várnia kellene a nyitvatartási időig.
  • Időpontfoglalás egyszerűen: Egy modern szalon weboldalán ma már szinte elvárás az online időpontfoglalás. Ennek óriási előnye, hogy akkor is tudsz vendéget szerezni, amikor épp nem tudod felvenni a telefont. Ha például dolgozol és nem tudsz beszélni, a vendég nem fog elpártolni máshoz, mert a honlapodon keresztül azonnal be tud jelentkezni hozzád online. Ráadásul így te is átlátod a naptáradat, automatikus visszaigazolásokat és emlékeztetőket küldhetsz – kevesebb lesz az elfelejtett időpont miatti no-show. Az online foglalásról kicsit később még bővebben is lesz szó.
  • Megkülönböztetés és márkaépítés: A weboldalad kiváló felület arra, hogy bemutasd a szalonod egyedi stílusát és hangulatát. Minden szalon más valamiben: lehet, hogy te családias légkörű fodrászatot viszel régimódi berendezéssel, vagy éppen hiper-modern barber shopot menő neonfényekkel. A honlap designjával, színeivel, képi világával ezt az egyediséget kommunikálhatod. Így aki rád talál, rögtön érzi majd, miben vagy más, mint a többi. Ez segít abban is, hogy márkahű vendégkört építs – akik nem csak a hajvágás miatt járnak hozzád, hanem mert tetszik nekik a stílusod és a hozzáállásod.
  • Hitelesség és szakértői státusz: Ha szakmai cikkeket, tippeket osztasz meg (például blogolsz a hajápolásról vagy bőrápolási tanácsokat adsz), akkor a weboldaladdal szakértői imázst építhetsz. A vendégek szemében nem csak egy fodrász leszel, hanem „a fodrász, aki ért a legújabb trendekhez és még tanácsokat is ad”. Ez a fajta tartalommarketing hosszú távon nagyon kifizetődő lehet – de természetesen ez extra időráfordítást igényel, szóval opcionális. Kezdésnek bőven elég az is, ha az alapinformációk és funkciók rendben vannak a honlapodon.

Összefoglalva: egy profi weboldal hitelességet ad, ügyfeleket hoz és időt spórol neked. Olyan, mintha lenne egy recepciósod, marketingesed és portfóliód egyszerre az online térben, aki folyamatosan dolgozik érted. Nézzük is meg, mik a konkrét elemek, amelyek egy szalonos weboldalt igazán ütőssé tesznek!

Engedd meg, hogy bemutatkozzak!

Roska Máté vagyok, az RM Webstudio alapítója. Az alapítás óta több, mint 120 cégnek sikerült segíteni az online jelenlétén, amivel a legtöbb esetben közvetlenül is sikerült bevétel növekedést elérni.

*Velem fogod felvenni a kapcsolatot. 🙂

A legfontosabb funkciók egy szalon weboldalán

Egy szépségipari weboldal (legyen az fodrászat, körmös szalon, barber shop vagy kozmetika) akkor jó, ha minden lényeges információt és szolgáltatást tartalmaz, amire a vendégeknek szükségük lehet. Az alábbiakban sorra vesszük a must-have elemeket, amik nélkül ma már elképzelhetetlen egy professzionális szalon honlapja.

Online időpontfoglalás és naptár

Az online időpontfoglaló rendszer szinte elengedhetetlen ma egy szalonnak. A vendégeid imádni fogják, hogy kényelmesen, pár kattintással foglalhatnak időpontot hozzád, anélkül hogy telefonálniuk kellene. Számodra pedig ez azért hasznos, mert minimálisra csökken a telefonos egyeztetésekkel töltött idő, és a rendszer automatikusan megszervezi a naptáradat.

Milyen előnyökkel jár az online foglalás?

Először is, a vendég bármikor foglalhat – akár munkaidő után, hétvégén vagy éjjel is, hiszen a weboldal nem alszik. Másodszor, ha éppen nem tudod felvenni a telefont (például mert épp hajat vágsz vagy műkörmöt építesz), a vendég akkor is látja a szabad időpontjaidat és le tudja foglalni a neki megfelelőt. Így nem fordul elő, hogy azért megy máshoz, mert nálad nem érte el senki – a honlap megmenti ezt a helyzetet. Harmadszor, egy jó online foglaló rendszer adatokat is gyűjt: például nevet, emailt, telefonszámot. Ezekkel aztán tudsz emlékeztető SMS-t vagy e-mailt küldeni a közelgő időpontról, ami csökkenti az elfelejtett és meg nem jelenésből adódó kieséseket. Ugye, milyen hasznos?

Hogyan valósíthatod meg?

Ma már rengeteg lehetőség van. Használhatsz kifejezetten szalonokra fejlesztett időpontfoglaló szoftvereket – ilyenek például a SalonHero, Timify, Reservio, vagy magyar viszonylatban a Salonic (Csak példaként említjük ezeket, nyugodtan nézz körül, melyik szimpatikus.) Ezek többsége integrálható a weboldalba egy egyszerű kóddal vagy pluginnal, így a látogató a honlapodon belül foglalhat, de a háttérben a szoftver gondoskodik a naptárról. Ha WordPress weboldalad van, akkor számtalan foglaló plugin közül választhatsz (pl. Amelia, Bookly, SimplyBook stb.), amiket könnyen beüzemelhetsz. A lényeg, hogy látható helyen legyen egy „Foglalás” gomb vagy menüpont a weboldalon, amit mobilon is rögtön észrevesznek. Fontos az is, hogy a foglalás menete egyszerű legyen – minél kevesebb űrlapkitöltéssel, lépéssel. A vendégek türelmetlenek, ha túl bonyolult, inkább feladják.

Pro tipp: Ha vannak visszatérő vendégeid, érdemes őket ösztönözni, hogy a kezelések után rögtön foglalják le a következő időpontot (akár a recepcióson keresztül, akár maguknak online). Így beépül a rutinba, és mindig tele lesz a naptárad. 😉

Galéria és portfólió – Mutasd meg a munkáidat!

A szépségipar vizuális műfaj. Legyen szó hajvágásról, színezésről, sminkről vagy körömdíszítésről, a leendő vendég látni szeretné a végeredményt. Ezért egy fotógaléria vagy portfólió roppant fontos része a weboldaladnak. Itt megmutathatod a legjobb munkáidat: az elkészült frizurákat, gyönyörű műkörmöket, sminkeket, elégedett vendégeket (persze csak ha beleegyeztek, hogy fotót tegyél ki róluk).

Hogyan legyen ütős a galériád?

Először is, csak kiváló minőségű, éles és jól megvilágított fotókat tegyél fel. Egy homályos, sötét kép többet árt, mint használ – ne feledd, a weboldaladon minden téged minősít. Inkább legyen kevesebb kép, de az legyen szép. Kérd meg a vendégeidet, hogy a kezelés végén hadd készíts egy fotót a hajukról/körmükről. Dicsérd meg őket, mondd, hogy milyen jól áll nekik az új frizura – ettől ők is szívesebben beleegyeznek. Egy jól összeállított stílusgaléria, tele a legjobb munkáiddal garantáltan új vendégeket vonz, hiszen a képek magukért beszélnek. Ahogy mondani szokták, „egy kép többet mond ezer szónál”.

Arra is figyelj, hogy a képeket rendszerezd valahogy, hogy átlátható legyen. Például csoportosíthatod őket szolgáltatástípus szerint: külön album a menyasszonyi frizuráknak, külön a balayage hajfestéseknek, külön a extrém mintás körmöknek stb. Így a látogató gyorsan megtalálja azt a témát, ami érdekli. Hasznos lehet rövid leírást is fűzni a képekhez: pl. “Göndör balayage frizura Annának – készítette: Szabina”. Ettől személyesebb és hitelesebb lesz.

Videó és közösségi média integráció

A galéria nem csak fotókból állhat. Ha vannak videóid (pl. egy timelapse videó egy hajfestésről, vagy előtte-utána videó egy sminkről), nyugodtan beillesztheted. A videó nagyon megfogja az emberek figyelmét. Emellett érdemes lehet az Instagram feededet is beágyazni a weboldalra, ha aktívan posztolsz ott. Így a legfrissebb munkáid automatikusan megjelennek a honlapon is. Az Insta különösen a körmösöknél és sminkeseknél népszerű portfólió platform, de fodrászoknál is gyakori. A weboldal és Instagram összekötése dupla előny: a weboldal látogatói látják, hogy van pörgés a közösségi oldaladon, az Instagram követőid meg látják a weboldal linkjét és átmehetnek részletes infókért.

Bemutatkozás és a csapat (Rólunk oldal)

Az emberek szeretnek tudni, ki van a szolgáltatás mögött. Egy barátságos Bemutatkozás (Rólunk) szekció vagy külön aloldal segít megteremteni a személyes kapcsolatot még azelőtt, hogy belépnének a szalonod ajtaján. Írj magadról és a csapatodról pár őszinte, kedves mondatot: mióta dolgozol a szakmában, milyen szenvedély hajt, milyen képzettségeid vannak, esetleg milyen stílusra specializálódtál. Mesélj egy történetet – például miért lettél fodrász, vagy honnan jött a szalonod ötlete, neve. Ezek az apró sztorik megfogják az olvasót és emberivé teszik a vállalkozásodat.

Ha többen dolgoztok a szalonban (pl. több fodrász vagy kozmetikus), érdemes mindenkiről tenni fel egy rövid bemutatkozást és fotót. Így a vendég előre “megismerheti” a leendő stylistját. Sok vendégnek fontos, hogy szimpatikus legyen az, akire rábízza a haját vagy a bőrét – a fotók és bemutatkozások ebben segítenek. Leírhatjátok, ki milyen területen erős (pl. “Balayage specialist”, “extrém hajszínek rajongója”, vagy “a természetes hatású műkörmök szakértője”), így minden vendég megtalálja a hozzá illő szakembert.

Ne félj személyessé tenni ezt a részt: nyugodtan használj tegeződő, közvetlen hangnemet, mintha csak egy régi vendégnek mesélnél magadról. Ettől lesz baráti a hangulat. Ha van valami különlegesség a szalonodban (pl. vegán és állatkísérlet-mentes termékekkel dolgoztok, vagy családi vállalkozás, ami már 30 éve működik, stb.), azt mindenképp említsd meg, mert ez megkülönböztet másoktól. Sokan keresnek ma már speciális szalont (például kizárólag természetes alapanyagokkal dolgozó kozmetikát), és ha te ilyen vagy, emeld ki bátran – ez a te egyedi előnyöd.

Végül, egy kedves fotó rólad/rólatok sokat dob a bemutatkozáson. Legyen mosolygós, természetes kép, ami azt sugallja: „itt barátságos légkör vár rád”. A vendégek így már ismerősként köszöntenek majd.

Szolgáltatások listája és árak

Mindenképp kell a weboldaladra egy Szolgáltatások (vagy Árlista) menüpont, ahol részletesen felsorolod, mit nyújtasz és mennyiért. Az emberek szeretik előre tudni az árakat – sokan kínosnak érzik telefonon megkérdezni, hogy mennyibe kerül mondjuk egy melír vagy egy gél lakkozás, és lehet, hogy inkább nem is hívnak fel, ha sejtésük sincs az árazásról. Legyél transzparens: tüntesd fel az egyes szolgáltatások árát vagy ártartományát. Például: “Női hajvágás: 6.000 Ft-tól”, “Férfi hajvágás: 4.000 Ft”, “Zselés műköröm építés: 8.000 Ft”, stb. Ha valaminek változó az ára (pl. hajfestésnél hajhossz vagy technika függvénye), akkor adj meg irányárat és írd oda, hogy pontos árajánlatot személyesen adsz.

Az áttekinthetőség érdekében csoportosítsd a szolgáltatásokat. Például egy fodrász oldalán lehet külön kategória a “Hajvágás”, azon belül női, férfi, gyerek; külön a “Hajfestés”, azon belül melír, ombre, balayage, stb.; külön a “Frizurakészítés”, pl. kontyok, alkalmi frizura; satöbbi. Egy körmösnél lehet “Műköröm építés”, “Töltés”, “Manikűr”, “Pedikűr” kategória, stb. Így a látogató könnyen átlátja, mit kínálsz.

Fontos, hogy a lista naprakész legyen. Ha árat emelsz, azonnal javítsd a honlapon is, nehogy kellemetlen meglepetés érje a vendéget. Ugyanígy, ha új szolgáltatást vezetsz be (pl. egy fodrász tanfolyam után már ombre festést is vállalsz, vagy egy kozmetikus bevezet egy új arckezelést), azt is add hozzá a listához. A weboldalad ne maradjon le a valóság mögött.

Az árakon kívül rövid leírásokat is fűzhetsz egyes szolgáltatásokhoz, főleg ha valami speciális dologról van szó. Például magyarázd el, mi az a “microblading szemöldök”, vagy mit takar a “keratinos hajkezelés”, hogy a vendég tudja, mire számítson. Ez megint csak a profizmust sugallja, és segít az érdeklődőknek eligazodni.

Egy átlátható, jól strukturált szolgáltatás- és árlistával sok felesleges kérdést megspórolsz magadnak és a vendégnek is. Ha mindent megtalál a honlapon, akkor amikor felhív vagy bejön hozzád, már konkrét elképzelésekkel érkezik, és nem az alapinformációk tisztázásával megy az idő.

Kapcsolat, elérhetőség, megközelíthetőség

Hiába a szuper weboldal, ha a látogató nem találja meg, hogyan léphet kapcsolatba veled, vagy hol van pontosan a szalon. A Kapcsolat szekció kulcsfontosságú – ezt tedd nagyon könnyen elérhetővé. Ide jöjjön minden lényeges adat: cím, telefonszám, e-mail cím, nyitvatartási idő.

  • Cím és térkép: Írd le a pontos címet, és érdemes egy Google Térkép ablakot is beágyazni, amin látják, hol vagy. Sokan mobilon nézik a honlapot útközben, ilyenkor ha rákattintanak a térképre vagy címre, a telefon navigációja rögtön útvonalat tud tervezni hozzá. Minél kevesebbet kell keresgélniük, annál jobb élmény. Ha a szalonod mondjuk egy társasház első emeletén van, vagy udvarból nyílik, azt is írd oda, nehogy az utcán keringjen a vendég.
  • Parkolás, tömegközlekedés: Ha van saját parkolód vagy a közelben könnyű parkolni, említsd meg (pl. “Ingyenes parkolás a szalon előtti parkolóban” vagy “Parkolás a környező utcákban, 350 Ft/óra”). Ha belvárosi szalon vagy, írd oda, melyik a legközelebbi busz-/metró-/villamosmegálló. Ezek az apró infók sok stresszt levesznek a vendég válláról, mielőtt elindul hozzád, és mutatják, hogy odafigyelsz az ügyfelek kényelmére.
  • Telefonszám és e-mail: Bár az online foglalás terjed, a legtöbb vendég szereti tudni, hogy szükség esetén fel tud hívni vagy írhat emailt. Tüntesd fel jól láthatóan a telefonszámodat. Mobilnézetben érdemes “tel:” linkké alakítani, hogy egy koppintással hívható legyen. Az e-mail címet is add meg – sőt, akár egy kapcsolati űrlapot is beépíthetsz, amin keresztül üzenetet küldhetnek. Az űrlap előnye, hogy beállíthatsz kötelező mezőket (név, e-mail, üzenet), így strukturáltan kapod meg a megkereséseket. Ügyelj rá, hogy az üzenetek tényleg eljussanak hozzád (teszteld le magadnak először).
  • Nyitvatartás: Írd ki a nyitvatartási időket napokra bontva. Ha van szünnap vagy ebédszünet, azt is jelöld. Ha csak bejelentkezés alapján dolgozol, akkor azt írd oda, pl. “Nyitvatartás: Bejelentkezés alapján, rugalmasan”. Fontos, hogy ha szezonális változás van (pl. ünnepek körül más nyitvatartás), azt frissítsd a honlapon időben.
  • Közösségi média linkek: A kapcsolat résznél (vagy akár a fejlécben/láblécben minden oldalon) helyezhetsz el ikonokat, amik a Facebook/Instagram oldaladra vezetnek. Ezzel is jelzed, hogy több platformon is elérhető vagy. A közösségi bizonyíték szempontjából például egy potenciális vendég megnézheti a Facebook-oldaladon az értékeléseket, ajánlásokat, vagy Instagramon a legújabb posztjaidat. Bátran linkeld ezeket, de ügyelj rá, hogy az ottani információk (cím, telefonszám) is naprakészek legyenek.

+1: Vendégvélemények és visszajelzések

Ez nem kötelező eleme a weboldalnak, de nagyon ajánlott, mert erősíti a bizalmat. Helyezhetsz el a honlapon egy szekciót, ahol korábbi vendégek véleményeit, ajánlásait jeleníted meg. Lehet ez pár rövid idézet – például: ““Szuper kedves kiszolgálás és gyönyörű frizura! Mindenkinek ajánlom a szalont.” – Kovács Anna”. Az emberek adnak más vendégek véleményére; egy kutatás szerint manapság szinte mindenki elolvassa az értékeléseket, mielőtt döntést hoz, és ez a szépségszalonokra is igaz. Ha jók a visszajelzéseid, azokat ne tartsd titokban! 😉

Hogyan gyűjthetsz ilyen véleményeket? Egyszerű: kérd meg a vendégeidet, hogy ha elégedettek, írjanak pár sort neked – akár e-mailben, Facebookon vagy Google-értékelés formájában. A legjobbakat (persze az ő beleegyezésükkel) kiteheted a weboldalra. De akár be is ágyazhatsz külső értékeléseket: például léteznek olyan pluginok, amik a Facebook vagy Google Review-kat jelenítik meg a honlapon. Így valós, hiteles forrásból származó értékelések látszanak, amiket nem te írtál magadról, tehát a látogatók jobban hisznek nekik.

Ügyelj arra, hogy csak valós és releváns véleményeket közölj. Nem kell mindegyiknek ömlengőnek lennie – a lényeg, hogy látszódjon, valódi emberek pozitív tapasztalattal távoztak tőled. Ez új vendégek számára megnyugtató és vonzó.

Egy utolsó ötlet ide: ha vannak szakmai elismeréseid (oklevelek a falon, díjak, versenyeredmények), nyugodtan említsd meg vagy mutasd be őket a weboldalon. Például ha nyertél egy hajfonó versenyt, vagy a városban a te szalonodat választották a “hónap szalonjának”, azt igenis kommunikáld. Ez nem dicsekvés, hanem hitelesség: bizonyítja, hogy szakmailag is elismert vagy.

Most, hogy áttekintettük, miket kell tartalmaznia egy jó szalonos honlapnak, nézzük meg, hogyan érdemes ezeket formába önteni. Következzen néhány tipp a designról és a technikai megvalósításról!

Weboldal Készítés Szalonoknak - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni szalonod weboldalának elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Design és felhasználói élmény – így legyen szép és használható a honlapod

Egy szépségipari weboldalnál a látvány és a felhasználóbarát kialakítás kéz a kézben jár. A vendégeid esztétikára vágynak – hiszen ezért jönnek a szalonba is –, tehát elvárják, hogy a weboldalad is szép legyen. Ugyanakkor az is fontos, hogy könnyen használható és áttekinthető maradjon, minden eszközön. Lássuk, mire figyelj a tervezésnél:

Reszponzív, mobilbarát kialakítás

Kezdjük a legfontosabbal: mobilon is tökéletesen működjön az oldal. A statisztikák szerint az internetes forgalom több mint 70%-a már mobil eszközökről érkezik, és valószínűleg a te leendő vendégeid is telefonon fognak rákeresni a szalonodra. Gondolj csak arra, te mikor ülsz le asztali gép elé egy kisvállalkozás honlapját böngészni… Ugye, hogy majdnem mindent telefonról intézünk? 🙂 Szóval a honlapod legyen reszponzív (azaz alkalmazkodjon a különböző kijelzőméretekhez).

Mit jelent ez a gyakorlatban? Azt, hogy mobilon nézve is olvashatóak a szövegek (nem kell zoomolgatni), a képek és gombok mérete megfelelő (egy ujjbeggyel könnyen kattintható), és nem lóg ki semmi a képernyőről. Ha nem mobilbarát a honlap, előfordulhat, hogy a látogatók fele egyszerűen nem tudja rendesen használni, és otthagyja az oldalt – ezzel elveszíthetsz rengeteg potenciális ügyfelet. Ellenőrizd a weboldalad minden eszközön: asztali gépen, laptopon, tableten, különféle mobilokon. (Kérj meg barátokat is, hogy teszteljék más telefonokon, mert nem mindegyik egyforma.) Ha valami nem szép vagy nem működik mobilon, azt javítsd. A legtöbb modern weboldal-készítő rendszer (WordPress sablonok, Wix, Squarespace, stb.) már eleve reszponzív sablonokat kínál, de azért nem árt duplán lecsekkolni mindent.

Néhány extra tipp mobiloptimalizáláshoz: Győződj meg róla, hogy villámgyorsan betöltődik az oldal mobilhálózaton is (erről még a technikai résznél lesz szó), a menü könnyen navigálható (jellemzően hamburger-menü ikon szokott lenni), a címek és szövegek nem túl hosszúak, hogy ne kelljen sokat görgetni. Helyezd a fontos elemeket (pl. Foglalás gomb, telefonszám) jól látható helyre már a kezdőképernyőn. Például mobilon legyen mindig ott egy “Hívás” vagy “Foglalás” gomb fixen az oldalon – így a usernek nem kell keresgélnie.

Az arculat és design összhangja

A weboldalad legyen összhangban a szalonod arculatával. Ha van logód, használd azt és a hozzá tartozó színeket, betűtípusokat. Ha nincs konkrét arculati kézikönyved, akkor is próbálj meg egy konzisztens stílust kialakítani: válassz 2-3 fő színt, amit használsz (pl. fehér háttér + arany és fekete elegáns fodrászatnak, vagy pasztell rózsaszín és szürke egy cukrászdaszépségszalon feelinghez – attól függ, mi illik hozzád). Ugyanígy 1-2 fajta betűtípust használj következetesen (egy cím betűtípus és egy törzsszöveg betűtípus elég, ne legyen cirkusz a fontokból).

A vizuális elemek – képek, grafikák – tükröljék a szolgáltatásaidat. Nyugodtan használhatsz stock fotókat a design feldobására (pl. háttérbe egy szép hajszálakat ábrázoló textúra, vagy ikonok a különböző szolgáltatások mellé), de a saját fotók még jobbak, mert attól egyedi lesz az oldalad. Például tehetsz a nyitóképre egy fotót a saját szalonodról vagy az egyik munkádról, nem muszáj modelleket ábrázoló stock fotót kitenni (az lehet szép, de kicsit személytelen). Ha van a szalonnak belső tere, ami jól néz ki, mutasd meg azt is egy-két kép erejéig a weben – így a vendég tudja, milyen hangulatra számítson.

Legyen letisztult és átlátható a layout. Ne zsúfold tele az oldalt túl sok animációval, villogó elemmel vagy hosszú szövegtömbökkel. A kevesebb néha több: inkább pontokba szedve, rövid bekezdésekben kommunikálj, ahogy ebben a cikkben is tesszük. A látogatók általában célirányosan keresnek infókat (pl. nyitvatartás, ár), ezért a dizájn segítse azt, hogy gyorsan megtalálják ezeket. Például a telefonszámot és címet rakhatod a fejlécbe vagy láblécbe, hogy bárhova navigál is, ott legyen a szeme előtt. A főoldalon pedig emeld ki gombokkal a legfontosabb akciókat: “Szolgáltatások megtekintése”, “Időpont foglalása”, stb.

Színek és kontrasztok: Figyelj arra, hogy a szöveg és a háttér között jó kontraszt legyen, hogy könnyen olvasható legyen. (Pl. ne halvány szürke betű legyen fehér alapon, mert azt nehéz olvasni.) A linkeket, gombokat emeld ki egy feltűnő színnel (általában az arculati színnel), hogy észrevehetőek legyenek. Ha mondjuk a színpalettád pasztell, akkor is legyen egy picit élénkebb árnyalat a CTA (Call to Action) gombokon, hogy odavonzza a tekintetet.

Felhasználóbarát navigáció

A honlap felépítésénél a varázsszó: egyszerűség. Készíts egy logikus, könnyen követhető menürendszert. Ne legyen túl sok főmenü pont, inkább csoportosítsd az aloldalakat. Egy tipikus struktúra lehet például: Főoldal, Rólunk, Szolgáltatások/Árlista, Galéria, Kapcsolat. Ebbe belefér minden lényeges dolog. Ha van külön blogod vagy külön aloldal pl. akcióknak, azt is betheted. De ne legyen 10-15 menüpont, mert az már áttekinthetetlen egy kis vállalkozásnál.

Használj aloldalakat okosan: például a Szolgáltatások főmenü alatt lehulló menüben lehetnek a kategóriák (Hajvágás, Hajfestés, Kezelések stb.), vagy egyszerűen a fő Szolgáltatások oldal tartalmaz mindent szekciókra bontva. A lényeg, hogy a felhasználó 2-3 kattintásból minden infóhoz eljusson. Ha túl mélyre vannak elrejtve dolgok, sokan nem fogják megtalálni.

A kezdőlap külön figyelmet érdemel: ez az első oldal, amit a látogatók többsége lát. Itt egy gyors összefoglalót adj arról, mit kínálsz. Jó gyakorlat egy szép nyitókép vagy banner a szalonodról egy rövid szlogennel (pl. “Varázsolj magadnak új stílust – Fodrászat XY a belvárosban”). Alatta lehet pár kiemelt blokk: pl. egy “Rólunk” rövid bemutató 2-3 mondatban egy “Tudj meg többet” gombbal, mellette egy “Szolgáltatásaink” összefoglaló (pl. “Fodrászat, kozmetika és manikűr egy helyen” -> “Tekintsd meg kínálatunkat”), és mondjuk egy “Foglalj időpontot online!” hívógomb. Ezek persze csak példák, de a főoldal lényege, hogy irányítsa a látogatót a számára releváns részhez. Kicsit olyan, mint egy útjelző tábla.

Ne félj üres tér (whitespace) használatától a designban. A szellős elrendezés eleganciát sugall és segít fókuszálni a figyelmet arra, ami tényleg fontos (pl. egy jól elhelyezett akciógombra). Egy zsúfolt oldal viszont összezavarhatja a látogatót, és ha nem találja meg első pillantásra, amit keres, lehet, hogy odébbáll. Mindig tedd fel magadnak a kérdést: “A vendég szempontjából mi a lényeg?” – és azt emeld ki.

Gyors betöltődés és technikai simaság

A design nem csak arról szól, hogy néz ki valami, hanem arról is, hogyan működik. Hiába szép a honlap, ha lassú vagy hibákkal teli, az rontja a felhasználói élményt. A mai rohanó világban a netezők türelme véges: ha egy oldal nem jön be 2-3 másodpercen belül, sokan visszafordulnak és keresnek mást. Ez konkrétan azt jelenti, hogy ha a weboldalad lassú, akkor nem csak a látogatókat veszted el, de kevesebb foglalás is lesz. Ráadásul a Google is hátrébb sorolja a lassú weboldalakat, hiszen a kereső célja, hogy gyors, jó élményt nyújtó oldalakat ajánljon. Szóval figyelj a teljesítményre:

  • Optimalizáld a képeket: Ne tölts fel óriási, több megabájtos fotókat közvetlenül a kamerából. Méretezd át őket ésszerű méretűre (pl. 1200px széles képek általában elegek webre) és tömörítsd őket (JPEG formátum, 70-80% minőség bőven jó). Így sokkal kisebb lesz a fájlméret, gyorsabban tölt be. Erre vannak online eszközök (TinyPNG, JPEGoptim stb.) vagy WP pluginek, amik automatikusan tömörítenek.
  • Minimalizáld a felesleges elemeket: Ha nem szükséges egy bizonyos script vagy animáció, inkább hagyd ki. Minden extra bővítmény vagy kód lassíthat. Például egy háttérben automatikusan induló videó látványos, de mobilon lehet megfogja az oldalt és sok adatforgalmat eszik – ezért megfontolandó, hogy tényleg kell-e.
  • Jó minőségű tárhely: A honlapod egy szerveren fut – fontos, hogy ez a szerver megbízható és gyors legyen. Egy olcsó, zsúfolt tárhelyen a weboldalad lassulhat vagy gyakran leállhat. Nézz utána a tárhely szolgáltatódnak: kínálnak-e SSD alapú tárhelyet, van-e beépített gyorsítótárazás, milyen a rendelkezésre állás. Lehet pár ezer forinttal több egy jobb csomag havonta, de ha azzal villámgyorsan tölt be az oldal, máris megéri, mert a vendégeid nem fognak elpártolni a lassúság miatt. (És mint mondtam, a Google rangsorolásban is számít a sebesség.) Egy jó tárhely + egy jól megírt honlap = elégedett látogatók.
  • Tesztelés és hibajavítás: Rendszeresen ellenőrizd, hogy minden működik-e az oldalon. Kattints végig a linkeket, megy-e a foglalási űrlap, megjönnek-e az emailek az űrlapból, jól jelenik-e meg a galéria stb. Lehet, hogy frissíteni kell egy plugint vagy bármi változás történt – mindig legyél naprakész technikailag is, ne csak tartalmilag. Egy elromlott funkció bosszantó a felhasználónak és rontja a profi benyomást.

A design és UX (user experience) világa mély és izgalmas, de ezt a pár alapelvet követve már biztosan egy csinos és barátságos honlapot tudsz összehozni, amit öröm használni. Következőnek térjünk át kicsit a motorháztető alatti dolgokra: mit kell tudni a technikai elvárásokról és a SEO-ról, hogy a weboldalad ne csak szép, de okos is legyen. 😉

Technikai elvárások és SEO egy szalon honlapján

Most kicsit műszaki vizekre evezünk, de ígérem, nem fulladunk bele a szakszavakba. Egyszerűen átvesszük, milyen technikai alapoknak kell rendben lenniük ahhoz, hogy a honlapod jól teljesítsen és a Google is szeresse. Ezek olyan dolgok, amikre lehet, hogy a látogatóid közvetlenül nem figyelnek oda, de a háttérben nagyon is számítanak.

Gyorsaság és teljesítmény

Erről már esett szó a design kapcsán, de nem lehet eléggé hangsúlyozni: a gyors honlap alapkövetelmény. Az emberek nem fognak várni 5-6 másodpercet, míg betölt a weboldalad – pláne mobilon. A Google Pagespeed Insights vagy GTmetrix nevű ingyenes eszközökkel le tudod mérni, hogy állsz. Törekedj legalább 90/100-as mobil teljesítményre, vagy hogy 2-3 másodperc alatt betöltsön a főoldal.

Hogyan érheted ezt el? A képek optimalizálásán és a jó tárhelyen kívül használhatsz gyorsítótár (cache) bővítményeket, amik az oldalt statikusabbá teszik, így gyorsabban jön be. A kód tömörítése, egyesítése (minify, combine) is segíthet, bár ha nem te fejlesztetted az oldalt, ezt bízd szakemberre vagy egy pluginre (pl. WP Fastest Cache, W3 Total Cache stb. WordPress esetén). Lényeg: figyeld a sebességet és ha lassulást tapasztalsz, derítsd ki az okát. Lehet egyetlen nagy kép, egy rossz plugin, vagy bármi – de utána kell járni.

Biztonság (SSL és adatvédelem)

Egy olyan oldalon, ahol a vendégek adatokat adnak meg (foglalásnál név, telefon, email, esetleg üzenet az űrlapon stb.), elengedhetetlen a megfelelő biztonság. Ma már minden komoly weboldalnak rendelkeznie kell SSL tanúsítvánnyal, azaz https:// legyen a címe elején http:// helyett. Ezt a böngésző egy kis lakat ikonnal jelzi. Az SSL titkosítja az adatforgalmat, tehát ha valaki beírja a telefonszámát a foglalásnál, azt nem lehet útközben lehallgatni. A vendégeid is elvárják, hogy a honlapod biztonságos legyen – különben megijedhetnek az adatmegadásnál (a Chrome pl. figyelmezteti is a felhasználót, ha egy űrlap nincs biztonságos kapcsolaton). Győződj meg róla, hogy működik az SSL. A legtöbb tárhely ma már ingyen ad Let’s Encrypt SSL-t, csak lehet, hogy neked kell bekapcsolni a tárhelykezelő felületen. Kérj segítséget a szolgáltatódtól, ha nem megy.

Az SSL-en túl figyelj az adatvédelemre is. Ha a weboldaladon személyes adatokat kezelsz (és igen, már egy név + telefonszám is az), a GDPR szabályok érvényesek. Legyen kint egy Adatkezelési tájékoztató oldal, amiben leírod, milyen adatokat, mire használsz, meddig tárolsz, stb. (Ezt egy szakemberrel érdemes megíratni, vagy van sok sablon a neten, de testre kell szabni.) Az oldal aljára ki szoktak tenni egy rövid megjegyzést, pl. “Adataidat bizalmasan kezeljük, részletek az Adatkezelési tájékoztatóban.” – és az link a teljes szövegre. Illetve a kapcsolatfelvételi űrlapnál vagy foglalásnál pipáltathatsz egy jelölőnégyzetet, hogy “Elolvastam és elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót”. Tudom, ez nem a legizgalmasabb része a honlapkészítésnek, de hosszú távon véd téged is és a vendégeket is.

Kiszerveznéd a keresőoptimalizálást?

Nincs kedved vagy időd foglalkozni céged weboldalának seozásával? Nem gond, szervezd ki, hogy Neked csak az igazán fontos teendőket kelljen foglalkoznod. A céged építésével!

Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO (Search Engine Optimization) célja, hogy a Google (és társai) a te oldaladat minél előrébb sorolják a találatok között a releváns keresésekre. Egy jó SEO-val több látogatót, ezáltal több új vendéget szerezhetsz. Mik a SEO alapok, amiket egy szalon honlapján érdemes megtenni?

  • Kulcsszavak okos használata: Gondold végig, a te célcsoportod milyen szavakra kereshet. Ilyenek lehetnek pl. “fodrász Szeged”, “balayage Budapest 13. kerület”, “műköröm Debrecen árak”, “férfi fodrász Győr bejelentkezés nélkül” stb. Ezeket a kifejezéseket építsd be természetes módon a honlapod szövegébe. Nem kell agyonzsúfolni kulcsszóval, de ahol releváns, használd. Például a címsorokban: “Weboldal készítés fodrászoknak” – (jelen cikkben is egy kulcsszó 😉), vagy a Rólunk oldalon: “Fodrászatunk Szeged szívében található”, a szolgáltatásoknál: “Műköröm készítés zselével – tartós és gyönyörű körmök”, stb. Fontos: a minőség előrébb való, mint a kulcsszóhalmozás. Inkább írj a vendégnek hasznos infót, semmint csak a Google-nek, mert utóbbi kifinomult és bünteti a manipulatív trükköket.
  • Meta címek és leírások: Ezek azok a címek (title tag) és rövid leírások (meta description), amik a Google találati listában megjelennek az oldalad neve alatt. Állítsd be őket minden fontos oldalra. Pl. a főoldal meta címe lehet: “XYZ Szépségszalon – Fodrászat, Kozmetika, Manikűr [Városnév]” – így rögtön látni lehet, ki vagy és hol. A meta leírásban 1-2 mondatban írd le a lényeget + tegyél bele egy hívogató dolgot: pl. “Professzionális fodrászat és kozmetika a belvárosban. Online időpontfoglalás, megfizethető árak, barátságos kiszolgálás. Foglalj időpontot még ma!” Ez megjelenhet a találatoknál és növeli az esélyét, hogy rád kattintanak. A WordPressben erre pl. az Yoast SEO vagy RankMath plugin tökéletes, de manuálisan is meg lehet adni a kódba.
  • Helyi SEO (Local SEO): Ha van fizikai üzleted (márpedig egy szalon ilyen), akkor a Google Cégem (Google My Business) profilt mindenképp igényeld meg és töltsd ki. Ez az, ami a térképen megjelenik, és a Google keresés tetején oldalt, amikor valaki a nevedre keres. Ide tedd fel a nyitvatartást, címet, fotókat, stb. és linkeld a weboldaladat. Ez óriási forgalomterelő lehet, mert sokan előbb nézik a térképes találatokat. Emellett a weboldaladon is legyen rajta a címed és városod neve szövegesen (nem csak a térképen), mert a kereső így tudja, hogy pl. fodrász + Szeged témában releváns az oldalad. Gyakran az emberek hely szerint keresnek (“kozmetikus XIII. kerület”), erre készülj.
  • Technikai SEO: Ide tartoznak olyan dolgok, mint hogy a weboldaladnak van oldaltérképe (sitemap), tiszta a kód, gyors (amiről már beszéltünk), és nincs tele hibás linkekkel. Ha WordPress-t használsz, a Yoast plugin csinál oldaltérképet automatikusan, és segít egy csomó technikai dologban. Ajánlott a honlapot a Search Console-ban regisztrálni és beküldeni az oldaltérképet – így a Google biztosan tudni fog minden aloldaladról és értesít, ha valami gondot talál (pl. nem indexelhető oldal, mobilos probléma stb.). Ez megint olyan dolog, ami a háttérben megy, de fontos a keresőben való jó szerepléshez.
  • Tartalom frissítése: A Google szereti, ha egy oldalról látja, hogy él és virul, frissül. Nem azt mondom, hogy minden nap írj blogot (bár ha van blogod, az SEO aranybánya lehet hosszú távon), de legalább évente párszor frissíts valamit: tegyél fel új képeket, írd át a megfogalmazást itt-ott, esetleg publikálj egy hírt (pl. “Új szolgáltatással bővültünk” vagy “X díjat nyert a szalonunk”). Ezek apróságok, de jelzik a keresőnek is, hogy aktív a weboldal. Ugyanígy, ha szezonális ajánlataid vannak (pl. karácsonyi csomag, nyári akció), nyugodtan kirakhatod, de lejártával ne felejtsd el eltávolítani vagy frissíteni. Kevés lehangolóbb dolog van egy honlapon, mint egy 3 évvel ezelőtti “aktuális akció” még mindig kint… Ez a látogatóknak is azt az üzenetet közvetíti, hogy nem törődsz az oldallal.

Összességében a SEO egy hosszabb távú játék, de a jutalma ingyen látogatók és potenciális vendégek, akiket nem neked kellett külön hirdetéssel becsalogatni. A fenti alapokkal már jó eséllyel indulsz. Később persze lehet ezt fokozni (pl. városi katalógusokba regisztrálni, linképítés, stb.), de ha a honlapod technikailag rendben van és releváns tartalommal van megtöltve, akkor megtetted az első nagy lépést a Google barátsága felé.

Karbantartás és frissítések

Technikai szempontból még egy dolgot ki kell emelni: a weboldal karbantartását. Sokan azt hiszik, ha egyszer elkészült a honlap, akkor hátra lehet dőlni, és évekig nem nyúlni hozzá. Sajnos ez nincs így. A weboldal olyan, mint egy autó: ha nem viszed időnként szervizbe, előbb-utóbb lerobbanhat.

Ha WordPress-t vagy más CMS-t (tartalomkezelő rendszert) használsz, figyelj a frissítésekre. Rendszeresen frissítsd a bővítményeket, sablont, magát a WP rendszert, mert ezek a frissítések gyakran biztonsági hibákat javítanak. Ha nem frissítesz, a weboldalad sebezhetőbb lehet hackerek számára. Ugyanígy figyelj arra is, hogy készíts biztonsági mentést a honlapodról időnként (vagy legyen automatikus backup a tárhelyeden). Így ha bármi katasztrófa történik (feltörés, szerverleállás, adatbázishiba), akkor nem nulláról kell kezdeni, hanem vissza tudod állítani az utolsó jó állapotot. Reméljük, ilyen nem lesz, de jobb felkészülni.

A karbantartásba beletartozik a tartalmi karbantartás is, amiről már beszéltünk: infók frissen tartása, hibák javítása. Ne hagyd, hogy a honlapod elavulttá váljon, mert az olyan, mintha a szalonod kirakatában hónapokig ott állna egy “Boldog Húsvéti Ünnepeket” dekoráció karácsony idején… 🙂 Mind vizuálisan, mind technikailag tartsd karban.

Most már átbeszéltük, mitől lesz jó egy szalon weboldal tartalmilag, design szempontból és technikailag is. Adódik a kérdés: hogyan állj neki az elkészítésének? Következő pontban arról beszélünk, hogy érdemes-e saját magadnak belevágni, vagy bízd szakemberre – illetve milyen lehetőségek vannak a megvalósításra.

Weboldal, Webáruház Karbantartás

Mi mindig egyedi árajánlatot adunk a weboldal karbantartására, amely tükrözi a weboldal sajátosságait és a megrendelő elvárásait. Ha szeretnéd megtudni, hogy mennyibe kerülne a weboldal karbantartása, akkor kérj tőlünk ingyenes árajánlatot, hamarosan elküldjük a részleteket.

Hogyan készítsd el a szalonod weboldalát? – Saját kezűleg vagy kiszervezed?

Felismerted, hogy kell egy honlap, tudod milyen legyen – de ki fogja elkészíteni? Két fő irány van: megcsinálhatod saját magad (DIY módszer valamilyen weboldal-készítő eszközzel), vagy megbízhatsz egy szakembert vagy ügynökséget, hogy készítse el neked. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai. Nézzük meg közelebbről, hogy tudd, melyik út való neked.

Weboldal készítés saját kezűleg (DIY)

Ma már szerencsére akkor is lehet szép weboldalad, ha nem vagy programozó és nincs komoly technikai tudásod. Számos weboldal-készítő platform létezik, amik kifejezetten laikusoknak készültek. Ilyen például a Wix, a Squarespace, a Weebly, a WordPress.com, vagy itthon a Webnode és társai. Ezek lényege, hogy vizuális szerkesztőfelületet adnak: mintha egy Word dokumentumot szerkesztenél, úgy tudsz szöveget írni, képet feltölteni, drag-and-drop módszerrel elrendezni az oldalt. Vannak előre elkészített sablonok (tematikus designok, pl. fodrász sablon, kozmetikus sablon), amiket testre szabhatsz: átírod a szöveget, kicseréled a képeket a sajátodra, variálhatod a színeket, betűtípusokat. Sőt, sok ilyen platformon integrálva van az időpontfoglaló modul, galéria modul, stb., vagy bővítményekkel hozzáadhatod.

Mik az előnyei?

Elsősorban a költség és a kontroll. Költség alatt azt értem, hogy olcsóbb lehet, mert nem kell egy összegben kifizetned egy webfejlesztőt. Sok sitebuilder alapfunkciókkal ingyenes (pl. Wix free plan, ami cserébe reklámokat helyez el), vagy havi pár ezer forint egy prémium csomag, ami tartalmazza a tárhelyet is. A kontroll pedig azt jelenti, hogy te magad bármikor beléphetsz és módosíthatsz az oldalon, nem kell minden kis változtatásért valakihez rohanni (és fizetni). Ez nagyon jól jön, mert ha mondjuk holnap árat emelsz, azt 5 perc alatt átírod, nem vagy kiszolgáltatva senkinek.

A DIY út másik nagy előnye, hogy azonnal belekezdhetsz. Akár már ma este nekiláthatsz összerakni a honlapod kereteit, nem kell időpontokat egyeztetni, kivárni a fejlesztési időt. Te osztod be, mikor foglalkozol vele.

Mik a hátrányai?

A legnagyobb hátrány talán az, hogy időt és tanulást igényel a részedről. Ha még sosem csináltál ilyet, bizony bele kell ásnod magad kicsit a dologba. Meg kell tanulnod a választott eszköz kezelését, ki kell kísérletezned, hogyan lesz szép a végeredmény. Lehet, hogy eleinte frusztrálni fog, hogy valami nem oda ugrik, nem olyan a betűtípus, szétesik mobilon – de hidd el, ezek megoldhatók türelemmel. Számolj vele, hogy a weboldalad összerakása (főleg ha tartalmat is kell írni hozzá) akár több hetet is igénybe vehet, mire teljesen késznek mondod. Ezalatt az idő alatt lehettél volna a szalonban is vendégekkel – tehát kvázi bevételkiesést is jelenthet, ha a weboldal barkácsolása veszi el az időt a szakmai munkától. Ezt mérlegeld: ha épp tele a naptárad vendégekkel és alig van szabad órád, akkor lehet, hogy nem éri meg a DIY, és jobb kiadni a feladatot. Ha viszont van szabadidőd, szeretsz kreatívkodni a gépen, akkor akár élvezni is fogod a tanulási folyamatot.

A DIY másik potenciális buktatója, hogy nem lesz annyira egyedi és profi, mintha szakember csinálná. Persze nagyon szép sablonok vannak, de előfordulhat, hogy a végeredmény kicsit “sablongyanús” lesz, vagy nem annyira finomhangolt (pl. kicsit lassabb, kicsit kevésbé SEO-barát). A sitebuildereknél néha kötöttségekbe ütközöl: pl. nem tudsz mindent testre szabni, vagy fizetni kell bizonyos extrákért. Az is lehet, hogy technikai limitációk vannak: például a Wix zárt rendszer, nem férsz hozzá a teljes kódhoz, ha valami nagyon egyedit akarnál, lehet nem megoldható. Ugyanígy a SEO lehetőségek korlátozottabbak egyes platformokon.

Mindazonáltal, egy kisvállalkozás bemutatkozó oldalát jól meg lehet csinálni DIY módon is, ha rászánod az energiát. Rengeteg tutorial videó van YouTube-on, lépésről lépésre útmutatók, sőt fórumok, Facebook csoportok, ahol kérdezhetsz, ha elakadsz. Ma már nem vagy egyedül, ha belefogsz – biztos más szépségipari vállalkozók is csináltak már ilyet és megosztották a tapasztalataikat.

Weboldal készítés szakemberrel

A másik opció, hogy profira bízod a munkát. Itt is van több lehetőség: felkérhetsz egy szabadúszó webfejlesztőt/webdesignert, vagy egy webügynökséget, esetleg vannak cégek, akik kifejezetten iparági megoldásokat kínálnak (pl. “szalon weboldal csomagok”). Például találhatsz olyan szolgáltatót, aki kifejezetten szépségipari vállalkozásoknak készít weboldalakat, komplett megoldást nyújtva (design + szövegírás + SEO).

Mik az előnyei?

A legnagyobb előny, hogy időt spórolsz, és várhatóan profi végeredményt kapsz. A szakember már tapasztalt: tudja, hogyan kell jól kinéző és jól működő honlapot csinálni, ismeri a buktatókat, helyetted is gondol az apróságokra. Neked nem kell a technikai részletekkel foglalkoznod – elég elmondanod, mit szeretnél, ő pedig megvalósítja. Ez leveszi a terhet a válladról, te pedig foglalkozhatsz közben a vendégeiddel vagy az üzlet egyéb dolgaival. Gyorsabb is lehet a folyamat, hiszen aki ebben jártas, annak egy átlagos szalon weboldal elkészítése lehet csak pár hét, míg neked laikusként hónapokba telne.

Egy szakember által készített honlap valószínűleg egyedibb lesz. Nem sablon érződik rajta, hanem tényleg a te arculatodra szabja. Kaphatsz egyedi grafikákat, logót, színvilágot – amitől megkülönböztethető leszel. Ráadásul a speciális igények is könnyebben megoldhatók: például ha össze akarod kötni a weboldalt egy meglévő ügyfélkezelő szoftverrel, vagy egyedi funkció kell (mondjuk hírlevél feliratkozás, webshop modul termékeknek, stb.), azt egy profi be tudja építeni. Ő foglalkozik a SEO beállításokkal is, sőt lehet, hogy még tanácsokat ad tartalmilag is (mint pl. ez a cikk 😊). Szóval kapsz egy kész csomagot, amit csak használnod kell.

Mik a hátrányok?

Elsősorban a költség. Egy egyedi weboldal készítés több tíz- vagy százezer forint is lehet. (A pontos ár függ a terjedelemtől, funkcióktól, de készülj fel rá, hogy komolyabb honlap esetén 100-300 ezer Ft közötti összeg reális, profi szövegírással kiegészítve akár több is.) Viszont ezt általában nem havonta kell fizetni, hanem egyszer, a projekt végén (plusz éves fenntartási költségek, mint domain, tárhely, esetleg karbantartási díj). Érdemes ezt befektetésként felfogni: azért fizetsz, hogy utána a weboldalad ügyfeleket hozzon és bevételt termeljen. Ha jól sikerül, akkor megéri az árát, hiszen akár egy-két új vendég már “visszahozza” a havidíját a honlapnak.

A másik dolog, hogy kicsit kiadod a kezedből az irányítást. Bízol a szakemberben, hogy jól érti, mit szeretnél. Fontos a kommunikáció: mondd el neki őszintén az elképzeléseid, mutass példákat, milyen stílus tetszik. Kérj vázlatot, designtervet, mielőtt lefejleszti. A legtöbb webdesigner ad is ilyet jóváhagyásra. Ha valami nem tetszik, merd jelezni – hisz a te honlapodról van szó. Ugyanakkor hallgasd meg a tanácsait is, mert lehet, hogy jobb javaslatai vannak. Egy jó együttműködéssel szuper eredményt érhettek el.

A harmadik, ami egyeseket visszatart: későbbi módosítások. Ha elkészült a honlap, és te nem értesz hozzá, akkor minden frissítésért a fejlesztőhöz kell fordulnod, ami pénzbe kerülhet (hacsak nem úgy állapodtok meg, hogy betanít téged a használatára vagy benne van X módosítás az árban). Ezt előre tisztázd! Jó ötlet pl., hogy a honlap motorja legyen egy könnyen kezelhető rendszer (pl. WordPress), és a fejlesztő betanít téged arra, hogyan szerkessz szöveget, adj hozzá képeket, stb. Így a mindennapi frissítéseket meg tudod csinálni magad is, a bonyolultabb dolgokban meg segít ő. Szinte mindenképp megéri kérni egy admin felületet számodra, még ha minimálisan is, mert így nem kell minden apróság miatt rohangálni utána.

Weboldal, Webáruház készítés - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Melyik utat válaszd?

Ez teljesen egyéni döntés és helyzetfüggő. Ha a költségvetésed szűkös induló vállalkozóként, valószínűleg a DIY lesz a járható út – legalább egy átmeneti, egyszerű weboldal erejéig, amit később, ha beindul az üzlet, fejleszthetsz vagy csináltathatsz jobbat. Ha viszont van kereted rá és minőségi ugrást szeretnél, akkor egy profi által készített oldal hosszú távon megtérül. Gondolj arra, mennyit ér meg neked egy új vendég megszerzése: lehet, hogy egy komplett honlap ára már néhány havi vendégforgalomból visszajön.

Akárhogy is, a legrosszabb döntés a halogatás: hogy nincs semmilyen honlapod, mert nem tudsz dönteni. Egy egyszerű, de informatív weboldal is jobb, mint a semmi, hiszen mint fentebb láttuk, az online jelenlét hiánya rengeteg vendéget tántoríthat el. Sok szalon sajnos még mindig elköveti azt a hibát, hogy csak egy Facebook-oldalra hagyatkozik. Bár a közösségi jelenlét fontos, de egy Facebook-oldal nem tud olyan struktúráltan bemutatni mindent, mint egy saját weboldal, ráadásul nem is mindenki használja (vagy szeretni használni) a Facebookot.

Összefoglalva: Választhatsz saját készítést vagy profi készítést, a lényeg, hogy legyen egy weboldalad, ami képvisel téged az interneten. Ha ügyes vagy és van időd, nyugodtan próbáld meg magad. Ha nem akarsz ezzel bíbelődni, keress valakit, aki leveszi a terhet. A végeredmény számít: egy olyan honlap, amire büszkén mutathatsz rá a vendégeidnek, mondván “Látogasd meg a weboldalunkat a további infókért!”.

Most már majdnem mindent átbeszéltünk. Utolsó nagy témaként nézzük át röviden, milyen gyakori hibákat kell elkerülnöd egy szalon weboldalánál – hogy te már okosabb légy ezeknél. 😉

Gyakori hibák, amiket érdemes elkerülni

Az ember a más kárán tanul – tartja a mondás. Nézzük meg, mik azok a tipikus baklövések, amiket sok szépségipari vállalkozás elkövet a weboldalával kapcsolatban, és amiket te már könnyedén elkerülhetsz, ha odafigyelsz. Íme a top hibák listája:

  • Nincs weboldal egyáltalán: Ezt ugye nem kell magyarázni – ha idáig eljutottál az olvasásban, biztos belátod a fontosságát. Ne tartozz ahhoz a bizonyos 40%-hoz, akiknek még nincs honlapjuk. Ma már egy cég weboldal nélkül olyan, mint ha nem is létezne az online térben. Ezen tudunk segíteni, keress bátran minket!
  • Nem mobilbarát oldal: A reszponzivitást nem lehet kihagyni. Ha egy oldal mobilon használhatatlan (flash alapú, vagy nem adaptív design), az óriási hiba. Ellenőrizd a mobilnézetet mindig, mert a vendégeid nagy része azon fog böngészni. Ne kelljen jobbra-balra görgetni, csípni a képet – mert különben gyorsan bezárják.
  • Lassú betöltődés: Ahogy tárgyaltuk, pár másodpercnél többet senki nem vár. Ha telepakolod az oldalt gigászi képekkel, zenével, videóval, a látogató türelme elfogy, mielőtt meglátná a szépségeket. Optimalizálj mindent, használj gyors tárhelyet. Ne hagyd, hogy a vendég az unalom miatt kattintson el.
  • Zsúfolt, kaotikus design: A “mindent is” egyszerre megmutatni vágyás érthető, de visszaüthet. Egy túlzsúfolt honlapon a látogató nem találja meg a lényeget. Ne legyen 10 különböző szín, animált háttér és 5 féle betűtípus egyszerre. Inkább letisztultan mutasd be a fontos infókat, a részleteket meg tegye elérhetővé menüből. A kevesebb néha több – jusson eszedbe.
  • Hiányzó vagy gyenge CTA (Call to Action): Van egy szép oldalad, de elfelejted megmondani a látogatónak, mit tegyen. Például szépen bemutatod magad, a szolgáltatásaidat, aztán vége. Kell egy felhívás: pl. “Foglalj időpontot most” gomb, “Hívj minket bizalommal” szekció, stb. Természetesen nem akarunk tolakodóak lenni, de ha nincs egyértelmű út a kapcsolatfelvételhez, a user lehet nem tesz semmit és továbbáll . Tehát mindig legyen egy logikus következő lépő: pl. a szolgáltatások alján link a foglaláshoz, a bemutatkozás végén egy “Ismerd meg árainkat” gomb, stb.
  • Elavult információk kint felejtése: Ahogy korábban is mondtam, kevés rosszabb benyomás van, mint egy régi akció, elavult árlista vagy “Legújabb hírek” utolsó bejegyzése 2019-ből. Ez azt sugallja, hogy nem törődsz a weboldallal, vagy akár azt is hiheti a látogató, hogy már nem is üzemel a szalon! Rendszeresen aktualizáld a tartalmaidat. Töröld a lejárt akciókat, frissítsd a nyitvatartást, ha változott, stb. Az „Under construction” (fejlesztés alatt) felirat pedig tabu: inkább legyen kevesebb oldal, de az kész, minthogy üres aloldalak vannak ígéretekkel.
  • Helyesírási és fogalmazási hibák: Lehet, hogy apróságnak tűnik, de a tele helyesírási hibákkal lévő szöveg rontja a profizmus látszatát. Figyelj oda az igényes megfogalmazásra, használj helyesírás-ellenőrzőt. Ha nem érzed erősségednek az írást, kérj meg valakit, hogy olvassa át a szövegeidet és javítsa, ami nem kerek. Egy-két elütés persze emberi, de a vendégek fejében lehet hátrébb sorolódsz miatta, még ha tudat alatt is.
  • Túl általános, sablonos tartalom: Ha a weboldal szövege pontosan olyan, mint bármelyik másik szaloné (“Üdvözöljük honlapunkon, nálunk a vendég az első…”), akkor nem fog megmaradni a látogató emlékezetében. Adj hangot a személyiségednek! Nyugodtan írj úgy, mintha szóban mondanád. Attól lesz egyedi. Ne használj túl sok szakzsargont, de ugyanakkor ne csak üres frázisok legyenek. Egyedi specialitások, saját történet, humor – ezek maradandóak. Kerüld az unalmas, semmitmondó tartalmat .
  • Kihagyott egyediség és USP (unique selling proposition): Kapcsolódik az előzőhöz. Minden szalonban van valami egyedi – a te különlegességed. Lehet, hogy te vagy a legjobb a környéken férfi hajvágásban, vagy csak te használsz egy bizonyos high-tech kezelést, vagy mondjuk kézmasszázst adsz minden manikűr mellé ajándékba. Bármi is az, emeld ki! Ha a weboldaladon nem derül ki, miben vagy más, akkor úgy tűnhetsz, mint egy tucat vállalkozás. Vállald fel és reklámozd azt, ami miatt a vendégek téged válasszanak a többi közül .
  • Közösségi bizonyíték hiánya: Az emberek szeretnek biztosra menni. Ha a weboldalon sehol egy vélemény, se egy logó, hogy hol szerepeltél, semmi, akkor csak a te “dicsekvésedre” hagyatkozhatnak. Építsd be a bizalmi elemeket: vendégvélemények (ahogy korábban beszéltük), esettanulmányok (pl. vendég sztori: milyen sérülékeny hajjal jött és milyen lett utána), vagy akár partner logók (pl. “A L’Oréal termékeit használjuk”, ha ez nektek fontos és jól cseng). Ezek mind erősítik, hogy nem a levegőbe beszélsz.
  • Nem megfelelő SEO: A SEO kihagyása is hiba – de az is, ha rosszul csinálod. Ne próbálj trükközni rejtett kulcsszavakkal, irreleváns szövegekkel. A Google nagyon okos, az ilyesmit kiszúrja és akár büntetheti is az oldalt. Inkább a felhasználókra koncentrálj, és természetes módon optimalizálj. A legnagyobb SEO hiba, ha a weboldalad nincs indexelve rendesen (pl. véletlenül blokkolod a keresőket, vagy elfelejted átállítani a fejlesztés után). Ellenőrizd a Search Console-ban, hogy minden oldal indexed (nincs-e piros X a coverage reportban). És persze a helyi SEO opportunitásokat se hagyd ki: Google Cégem profil, helynevek.
  • Zene vagy videó autolejátszás: Ez speciel egy UX baki. Képzeld el, valaki éjjel nézi az oldalad, a családja alszik, és hirtelen megszólal egy zene vagy videó… Nem biztos, hogy örülni fog. Kerüld az automatikusan induló hangos tartalmakat. Ha akarsz bemutatkozó videót, inkább legyen lejátszás gombbal, a user kontrollálja. A vendég nyugalmát tartsd szem előtt.
  • Kontakt hiánya: Bár evidensnek tűnik, néha látni olyan honlapot, amin se telefonszám, se email – csak egy űrlap. Sokan nem szeretik az űrlapot, vagy csak simán szeretnének azonnal telefonálni. Mindig legyen direkt elérhetőség. Ugyanez pepitában: kiraksz egy telefonszámot, de elírva, vagy rossz személyhez… Ellenőrizd az elérhetőségeid pontosságát!
  • Nincs analitika: Haladóbb hiba, de megemlítem. Ha nincs semmi látogatottsági statisztikád (pl. Google Analytics), akkor nem tudod, hányan jönnek az oldalra, honnan, mit néznek. Pedig ezek az infók segíthetnek javítani a honlapot és a marketinget. Érdemes legalább egy alap Analytics-et beüzemelni (vagy alternatívát, pl. Matomo), és figyelni, mi történik. Lehet pl. észreveszed, hogy sokan kattintanak egy bizonyos szolgáltatásra, akkor azt előrébb hozod; vagy látod, hogy mobilról 80% jön, akkor még jobban mobilra optimalizálsz. Szóval a nem mérés is hiba – hisz ami mérhető, az javítható.

Ez elég hosszú lista lett, de ne ijedj meg – a fentiek nagy részét már tudatosítottad magadban az előző fejezetek alapján. A lényeg, hogy a vendég fejével gondolkodj, akkor nem nagyon nyúlhatsz mellé. Ha valamit nem biztos, hogy jól csináltál, kérj visszajelzést pár ismerőstől: nézzék meg a honlapod és mondják el, mi tetszik, mi zavaró, mit hiányolnak. Ők olyan dolgokat is kiszúrhatnak, amit te már nem látsz “belsősként”. Ezekkel a finomhangolásokkal elkerülheted a tipikus hibákat, és a weboldalad valóban a szalonod ékköve lesz.

Weboldal Készítés Szalonoknak - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni szalonod weboldalának elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Összefoglalás – Indulásra kész a webes szalonod!

Gratulálok, ha végigolvastad ezt a hosszú útmutatót! 🎉

Remélem, sikerült minden fontos aspektusát körbejárnunk annak, hogyan érdemes weboldalt készíteni szalonoknak, legyen szó fodrászról, körmösről, kozmetikusról vagy bármilyen szépségipari szakemberről. Beszéltünk a miértekről – miért elengedhetetlen ma egy profi honlap, milyen előnyökkel járhat számodra. Részletesen kitértünk a kötelező elemekre: az online időpontfoglalás, a gyönyörű galéria, a bemutatkozás, az árlista, a kapcsolat menüpont mind-mind hozzájárul ahhoz, hogy a vendég teljes képet kapjon és bizalmat érezzen. Szó esett arról is, milyen legyen a design: mobilbarát, gyors, átlátható és a te stílusodat tükröző. Megvizsgáltuk a technikai hátteret és a SEO-t, amik ugyan nem látványosak, de a siker szempontjából kulcsfontosságúak a Google-ben és a stabil működésben. Megbeszéltük, hogy készítheted el a weboldalt – saját kezűleg vagy szakember segítségével –, és mindkét út járható a maga módján. Végül pedig sorra vettük a gyakori hibákat, amiket jó messziről elkerülni.

Most már csak egyetlen dolog van hátra: nekilátni a megvalósításnak! Ne feledd, a weboldal egy élő dolog – folyamatosan alakíthatod, csiszolgathatod, ahogy a vállalkozásod is fejlődik. Ne félj belekezdeni, mert a tökéletesség hajszolása könnyen a halogatás csapdájába ejthet. Inkább legyen kész majdnem tökéletesen, mint soha. Bármikor tudsz javítani rajta idővel.

Képzeld el, ahogy egy új vendég rákeres a szolgáltatásodra, és rátalál a te igényes weboldaladra. Átnézi a gyönyörű referenciafotókat, elolvassa a kedves bemutatkozásodat, látja az elégedett véleményeket, és egy kattintással be is jelentkezik hozzád. Majd amikor belép a szalonod ajtaján, már szinte ismerősként mosolyog, hiszen a honlapodon keresztül kialakult benne egy pozitív kép rólad. Ez az online varázsereje – és ez számodra újabb visszatérő vendéget és ajánlást jelent.

Vágj bele bátran a szalonod weboldalának elkészítésébe vagy fejlesztésébe a fenti tanácsok mentén! Ha lépésről lépésre haladsz és a vendégeid igényeit tartod szem előtt, nem fogsz mellé. Sok sikert kívánok hozzá, és persze sok-sok új vendéget és üzleti sikert az így elkészült honlapod révén! 🍀

Remélem, hasznosnak találtad ezt az útmutatót. Most már tényleg csak rajtad áll a dolog – kezdj neki a tervezésnek, és hamarosan büszkén böngészheted majd a saját weboldaladat, ami a szépségszalonod online tükörképe lesz. Hajrá! 🚀

Kérj ajánlatot!

Úgy érzed, tudnánk együtt dolgozni? Töltsd ki az űrlapot egy díjmentes konzultációért, ami alapján pontosabb, személyreszabott ajánlatot kapsz.

Érdekelnének az elvégzett referenciáink?

cushman and wakefield ingatlanos weboldal készítés

Cushman & Wakefield Magyarország

webáruház készítés mokospicnécesz

Mokos Pincészet

szennaidora.hu

weboldal készítés_weboldalkeszites_rmwebstudio

Coccinelle Pilates

weboldal készítés_weboldalkeszites_rmwebstudio

Vouge Building

weboldal készítés_weboldalkeszites_rmwebstudio

AVAX Hungary

Blogposztok, amik még érdekelhetnek
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
honlap
Weboldal Készítés Árak és Infók 2025-ben

Weboldal készítés árak és infók és egyéb költségek 2025-ben. Manapság minden vállalkozás számára elengedhetetlenül fontos, hogy rendelkezzen céges vagy üzleti weblappal, legyen szó mikro-kis-közép vagy

Tovább olvasom »
wordpress gyorsítás
Wordpress Gyorsítás
WordPress weboldal gyorsítás lépésről lépésre

A digitális világban a weboldalak sebessége kulcsfontosságú tényezővé vált mind a felhasználói élmény, mind a keresőoptimalizálás szempontjából. A látogatók elvárják, hogy az oldalak gyorsan betöltődjenek;

Tovább olvasom »

Várj! Még ne lépj ki, csak egy perc az egész.

Úgy érzed, tudnánk együtt dolgozni? Töltsd ki az űrlapot egy díjmentes konzultációért, ami alapján pontosabb, személyreszabott ajánlatot kapsz.