Weboldal készítés szálláshelyeknek – Miért és hogyan legyen saját honlapod?

Tartalomjegyzék

Szállásadóként bizonyára te is gondolkodtál már azon, hogy szükséged van-e egy saját weboldalra. Lehet, hogy eddig főleg a nagy foglalóportálokra támaszkodtál (Booking.com, Airbnb, Szállás.hu stb.), mégis egyre többször merül fel benned: jó ötlet egy saját honlap a szállásodnak? A válasz egyértelműen igen! Egy saját weboldal rengeteg előnyt nyújt: segít több közvetlen foglalást szerezni, javítja a szálláshelyed hitelességét, és függetlenebbé tesz a közvetítőktől. Fontos kiemelni, hogy legyen szó weboldal készítés apartmanoknak, weboldal készítés panzióknak, weboldal készítés vendégházaknak vagy akár falusi szállásoknak és Airbnb-n kiadott lakásoknak, az alapelvek ugyanazok – az alábbi útmutató bármilyen szállástípus tulajdonosának hasznos, aki szeretne profi online jelenlétet kialakítani. Ebben a cikkben baráti hangnemben, érthetően végigvesszük, miért fontos a weboldal készítés szálláshelyeknek, milyen funkciók és design jellemzők szükségesek hozzá, és hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet.

Legyen a célod akár az, hogy közvetlen foglalásokat szerezz a honlapoddal, akár az, hogy erősítsd a márkádat és bizalmat építs, a saját weboldal elkészítése mindenképp kifizetődő. A következőkben lépésről lépésre megmutatjuk, miért fontos egy szálláshelynek saját weblappal rendelkeznie, milyen fő elemeket érdemes azon elhelyezni, mire figyelj a kialakításkor, milyen lehetőségeid vannak a megvalósításra, milyen hibákat kerülj el, és hogyan használd a honlapodat hosszú távon sikerrel. Készülj fel egy baráti hangvételű, de szakmailag alapos útmutatóra, ami segít eligazodni a szálláshelyek weboldalkészítésének világában!

Weboldal Készítés Szállásadók számára - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Miért fontos egy szálláshelynek a saját weboldal?

Rengeteg szállásadó teszi fel a kérdést: „Miért is olyan lényeges, hogy legyen egy külön weboldalam?”. Hiszen ott vannak a jól ismert portálok, ahol amúgy is rád találnak a vendégek… Nos, a valóság az, hogy a saját honlap számos olyan előnyt kínál, amit máshogy nem tudsz elérni. Íme a legfőbb okok:

Függetlenség a foglalóportáloktól és jutalékmentes foglalások

A nagy szállásközvetítő oldalak (mint a Booking.com, Airbnb, Szállás.hu stb.) hatalmas vendégforgalmat terelnek hozzád, de mindezt komoly jutalék fejében teszik. Egyes portálok akár a foglalási díjak 15-20%-át is elveszik jutalékként . Gondolj csak bele, mennyi bevételtől esel így el minden egyes foglalásnál! Ezzel szemben, ha a vendég közvetlenül a te weboldaladon foglal, azt a pénzt te tarthatod meg. A saját honlapoddal függetlenedhetsz a közvetítőktől: nem kell kiszolgáltatottan várnod, hogy a portálok algoritmusai előresoroljanak, és nem kell minden nyereséged egy részét átengedni nekik.

Ráadásul a közvetlen foglalások nemcsak jövedelmezőbbek, de személyesebbek is. A vendég közvetlen kapcsolatba léphet veled a foglalás során, így már az érkezése előtt kialakulhat egy bizalmi viszony. Lehetőséged van egyedi ajánlatokat vagy kedvezményeket kínálni a saját weboldaladon, amit máshol nem kapnak meg . Például adhatsz kedvezményt a visszatérő vendégeknek, vagy összeállíthatsz különleges csomagajánlatokat (pl. több éjszakás kedvezmény, páros wellness-csomag, stb.), amit csak közvetlen foglalással érhetnek el. Ezek mind ösztönzik, hogy a vendég inkább a honlapodon keresztül foglaljon, ne pedig egy harmadik fél oldalán.

Természetesen nem arról van szó, hogy teljesen le kellene mondanod a közvetítő oldalakról. Továbbra is hasznosak abban, hogy új vendégek találjanak rád. Viszont a cél az, hogy egyensúlyt teremts: legyen a portálokon keresztül is foglalás, de mellette építsd fel a saját direkt csatornádat, ahol nincs jutalék és te diktálhatod a feltételeket. Hosszú távon ezzel növelheted a profitodat és csökkentheted a függőséget a nagy szolgáltatóktól.

Professzionális online megjelenés és első benyomás

A vendégek többsége ma már az interneten keres szállást, és nagyon nem mindegy, mit találnak rólad. Ha nincs saját weboldalad, az érdeklődők lehet, hogy csak egy szűkszavú adatlapot vagy néhány képet látnak rólad egy gyűjtőoldalon. Ez nem túl meggyőző. Ezzel szemben egy igényes, informatív honlap azonnal jó benyomást kelt. A weboldalad lesz az online kirakatod: itt mutathatod be a szálláshelyedet a legvonzóbban, a saját szavaiddal és stílusodban.

Gondolj bele, hány konkurens apartman vagy panzió van a környékeden. A potenciális vendég talán több tucatot is végignéz a neten, mielőtt dönt. Egy modern, jól áttekinthető weboldal azt üzeni: „Ez a szálláshely igényes, törődik a vendégekkel, megbízható.” Már a honlap megjelenése alapján sokan ítélnek – tudat alatt is. Ha az oldalad rendezetlen, elavult vagy hiányos, a vendégben kétségek ébredhetnek a szállás minőségét illetően. Viszont ha profi benyomást keltesz online, nagyobb eséllyel választanak téged.

A saját arculat kialakítása is fontos. A weboldaladon használhatod a szálláshelyed logóját, színeit, egyedi hangulatát. Így márkaépítésre is kiváló: meg tudod különböztetni magad a többiektől. Például ha van egy hangulatos falusi vendégházad, a honlapod hangulata tükrözheti a vidéki bájt; míg egy modern városi apartman esetében letisztult, urbánus stílust mutathatsz. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy emlékezetesebb legyél a látogatóknak, és kialakuljon egy egyéni brand a szálláshelyed körül.

Közvetlen információk átadása és vendégkapcsolat

A saját weboldalad az a hely, ahol minden lényeges információt átadhatsz a vendégeidnek. Nem kell sablonos keretek közé szorítanod a bemutatkozást, mint a portáloknál. Elmesélheted a szállásod történetét, kiemelheted az erősségeit, részletesen felsorolhatod a szolgáltatásaidat. Minden fontos tudnivaló – legyen az a szobák felszereltsége, a ház szabályzata vagy a környék látnivalói – egy helyen, strukturáltan elérhető. Így a vendégnek nem kell máshol kutakodnia, mindent megkap, ami a döntéshez kell.

Ráadásul a weboldal kétirányú kommunikációt is lehetővé tesz. Interaktív elemekkel (pl. kapcsolatfelvételi űrlap, chat funkció) a vendég kérdezhet tőled, érdeklődhet még foglalás előtt. Akár hírlevél-feliratkozást is kínálhatsz, amivel hosszabb távon tartani tudod a kapcsolatot az érdeklődőkkel. Gondolj egy visszatérő vendégre: ha feliratkozik a hírleveledre a honlapodon, később közvetlenül tudod értesíteni akciókról, újdonságokról – így növelve az esélyét, hogy újra nálad foglaljon.

A vendégvélemények megjelenítése is ide sorolható. A weboldaladon közzéteheted a korábbi vendégeid visszajelzéseit, értékeléseit, ami erős bizalmi faktor. Ha valaki látja, hogy másoknak tetszett a szállásod és meg vannak elégedve, sokkal szívesebben fog foglalni nálad. (Erről még később is lesz szó részletesebben.) Mindez a közvetlen vendégkapcsolat része: a weboldalad segít megnyerni és megtartani a vendégek bizalmát.

Nagyobb láthatóság és jobb helyezés a keresőkben

Sokan nem gondolnak bele, de egy saját honlap a Google-ben való megjelenésedet is javítja. A szállásportálokon általában a saját márkanevedre nem biztos, hogy előkelő helyen jelensz meg – főleg, ha sok hasonló nevű hely van. Viszont egy jól keresőoptimalizált weboldallal esélyed van rá, hogy amikor valaki rákeres mondjuk arra, hogy „panzió a Balatonnál medencével”, a te oldalad is megjelenjen a találatok között.

A keresőoptimalizálás (SEO) révén pontosan azokra a kulcsszavakra és kifejezésekre erősíthetsz rá a tartalmaddal, amik a te célcsoportodat érdeklik. Írhatsz például a környék programlehetőségeiről, tippeket adhatsz a vendégeknek blogbejegyzések formájában – mindez növelheti a látogatottságodat. Minél többen találnak meg organikusan (nem fizetett hirdetés útján), annál több független foglalásod lehet.

Egy saját weboldal technikailag is támogatja a jobb keresőhelyezést: gyors, mobilbarát oldal, megfelelő kulcsszó-használat, friss tartalom – ezek mind segítenek abban, hogy a Google szemében releváns legyen az oldalad . Összességében elmondható, hogy a saját honlap hosszú távú befektetés a láthatóságodba: ha időt szánsz a fejlesztésére és tartalommal töltöd meg, az keresőmarketing szempontból is megtérülhet, hiszen javítja a helyezéseidet és több látogatót hoz.

Engedd meg, hogy bemutatkozzak!

Roska Máté vagyok, az RM Webstudio alapítója. Az alapítás óta több, mint 120 cégnek sikerült segíteni az online jelenlétén, amivel a legtöbb esetben közvetlenül is sikerült bevétel növekedést elérni.

*Velem fogod felvenni a kapcsolatot. 🙂

Milyen funkciók és tartalmi elemek kellenek egy szálláshely weboldalára?

Most, hogy látjuk, miért érdemes belevágni, nézzük meg konkrétan, mitől lesz jó egy szálláshely weboldala. Milyen funkcióknak és tartalmaknak kell mindenképp szerepelniük rajta? Az alábbiakban sorra vesszük a legfontosabb elemeket, amelyek egy apartman, panzió, vendégház (vagy bármilyen szálláshely) honlapjáról nem hiányozhatnak.

Bemutatkozás és a szállás leírása

Az első dolog, amivel a látogató találkozik a honlapodon, az a bemutatkozó rész. Itt röviden vázold fel, hogy milyen szálláshelyet üzemeltetsz, hol található, és miért különleges. Mutasd be a legfőbb előnyeidet: például gyönyörű panoráma, nyugodt környezet, belvárosi elhelyezkedés, családbarát szolgáltatások stb. Írhatsz pár szót magadról is mint házigazdáról – ettől személyesebb lesz a kapcsolat. A lényeg, hogy a vendég azonnal megértse, mire számíthat nálad, és mi az a plusz, amit kínálsz.

Emellett adj meg minden alapvető információt a szállásról: hány szobád van, mekkora kapacitással, milyen típusú elhelyezést nyújtasz (pl. különálló apartmanok saját konyhával, vagy épp szobák reggelivel egy panzióban). Sorold fel a főbb felszereltségeket és szolgáltatásokat: pl. Wi-Fi, parkoló, medence, légkondicionálás, közös konyha, kerékpárkölcsönzés stb. Ezek azok az infók, amik alapján a vendégek összehasonlítják a helyeket, szóval fontos, hogy minden lényeges tudnivalót megtaláljanak nálad.

Szobák vagy lakrészek bemutatása

Ha több szobád vagy apartmanod van, érdemes egy külön aloldalt vagy szekciót szentelni mindegyik szobatípus bemutatásának. Itt részletezheted a szoba méretét, berendezését, stílusát, felszereltségét. Tüntesd fel, hány főre ideális, van-e pótágy-lehetőség, saját fürdőszoba stb. Ez azért fontos, mert a vendégek szeretnék tudni, pontosan milyen körülmények várják őket.

Minden szobához tartozzon több jó minőségű fotó is (erről nemsokára részletesen is beszélünk). A vizualitás kulcsfontosságú: sokszor a képek alapján döntenek a vendégek. Ha látnak egy szépen berendezett szobát, kényelmes ággyal és tiszta fürdővel, az már fél siker. Esetleg készíthetsz egy rövid bemutató videót is a szállásról vagy egy virtuális 360°-os túrát, hogy még jobban el tudd adni az élményt.

Árak, foglalási feltételek, akciók

Nagyon fontos, hogy a honlapodon egyértelműen feltüntesd az árakat és minden kapcsolódó feltételt. Ha a vendégnek sokat kell keresgélnie az árakat, vagy nem egyértelmű, mit tartalmaznak, könnyen továbbállhat. Legyen egy külön menüpont vagy jól látható szekció az aktuális szobaárakkal (esetleg szezononként bontva, ha eltérőek). Írd oda azt is, hogy az ár mit foglal magába: pl. tartalmazza-e az idegenforgalmi adót, jár-e reggeli, van-e végtakarítási díj apartmanoknál stb.

Ha vannak különleges csomagajánlataid vagy kedvezményeid (pl. „3=4 éjszaka” akció, előfoglalási kedvezmény, hosszabb tartózkodásra árengedmény, last minute akciók), ezeket is emeld ki ezen a részen. Az ilyen ajánlatok vonzóbbá teszik a szállásodat és ösztönzik a foglalást.

Ne feledd feltüntetni a foglalási és lemondási feltételeket is. Például írd le, mennyi előleget kérsz, meddig lehet ingyenesen lemondani, meddig lehet megérkezni az érkezés napján stb. Ezek az információk fontosak a vendég bizalmának megszerzéséhez. Ha korrektek és világosak a feltételek, az növeli a szálláshelyed iránti bizalmat.

Foglalási naptár és online foglalási lehetőség

A vendégek számára az egyik legfontosabb funkció, ami igazán eredményessé teszi a szállás weboldalát, az a közvetlen foglalási lehetőség. Ma már a vendégek többsége elvárja, hogy online, pár kattintással le tudja foglalni a szobát – hasonlóan, mint a nagy portálokon. Éppen ezért érdemes integrálni egy foglalási naptárat vagy foglalórendszert a honlapodra. Ennek segítségével a látogatók valós időben láthatják a szabad időpontokat, ki tudják választani a nekik megfelelő dátumot, és akár azonnal le is foglalhatják a szállást.

Egy jól működő foglalási rendszer nagyban megkönnyíti mind a vendég, mind a te dolgodat. A vendég számára kényelmes és gyors a folyamat: kitölti az adatokat (név, elérhetőség, létszám stb.), látja a kalkulált árat, és egy gombnyomással elküldi a foglalást. Te pedig azonnal értesítést kapsz róla, a rendszer pedig akár automatikusan le is foglalja a naptárban az adott időpontot. Így elkerülhetőek a dupla foglalások és az e-mail váltások, telefonálgatások.

Ha nem szeretnél teljesen automatizált rendszert, legalább egy foglalási űrlap legyen az oldalon, amin keresztül a vendég üzenetet küldhet a foglalási szándékáról. Ez nem olyan kényelmes, mint az instant foglalás, de még mindig jobb, mintha csak telefonon érne el téged. A legjobb azonban az, ha van egy naptáras modul, ami azonnal jelzi a rendelkezésre állást és rögzíti a foglalást.

Haladóbb megoldásként szóba jöhet a fizetési integráció is (pl. online bankkártyás fizetés), így a vendég azonnal ki tudja fizetni az előleget vagy a teljes összeget foglaláskor. Ez növelheti a foglalások biztos teljesülését. Kezdetnek azonban már az is nagy előrelépés, ha legalább online le tudnak foglalni nálad anélkül, hogy más platformra mennének át.

Képgaléria – professzionális fotókkal

Egy szálláshelynél a képek jelentik az egyik legnagyobb meggyőző erőt. Biztosan te magad is tapasztaltad már vendégként, hogy ha egy hotel vagy apartman homályos, rossz minőségű fotókkal hirdeti magát, azt inkább kihagyod. Ne kövesd el ezt a hibát a saját oldaladon! Fektess be minőségi fotókba – akár profi fotóst is megér egy alkalommal felkérni, hogy készítsen hangulatos, éles képeket a szobákról, az épületről, a kertről és a legszebb részletekről.

Készíts egy galériát a weboldaladon, ahol kategorizálva vagy albumokban megmutathatod ezeket a képeket: külön album a szobáknak, a közös tereknek (nappali, konyha, wellness-részleg stb.), a kültérnek és a környéknek. Az érdeklődők szeretnek „körbenézni” mielőtt foglalnak, és minél több jó fotót látnak, annál inkább el tudják képzelni magukat nálad – ami növeli a foglalási kedvet.

Ne feledkezz meg a szállás alaprajzáról vagy elrendezési rajzáról sem (ha releváns). Egy apartman vagy vendégház esetén hasznos lehet, ha az alaprajzot is mellékeled, hogy a vendég lássa a terek elosztását. Ez már egy extra apróság, de a részletes tájékoztatás része lehet, és professzionálisabbá teszi a bemutatkozást.

Vendégvélemények és értékelések

A vendégvélemények aranyat érnek a szállásod hitelessége szempontjából. Az emberek szeretnek mások tapasztalataira hagyatkozni – egy ismeretlen szállás esetén különösen fontosak a visszajelzések. Éppen ezért célszerű a weboldaladon is megjeleníteni néhány pozitív vendégvéleményt. Lehet ez egy külön Vendégkönyv oldal, vagy a főoldalon kiemelhetsz pár elégedett vendég véleményét. Például: „Nagyon jól éreztük magunkat, tiszta, barátságos szállás és fantasztikus reggeli!” – és a vendég keresztneve, dátum. Ezek a rövid ajánlások bizalmat építenek az új látogatókban.

Ha a vendégeid írtak rólad értékelést Google-ben vagy Facebookon, akár azokat is beágyazhatod a honlapra (bizonyos pluginekkel vagy képernyőmentéssel). A lényeg, hogy ne csak te dicsérd magadat, hanem külső megerősítés is legyen arról, hogy nálad jó megszállni. Egy iparági tapasztalat szerint a vélemény az egyik legerősebb eszköz, ami segít meggyőzni egy vendéget – és ha nem talál a látogató visszajelzéseket a weboldaladon, bizonytalanul fog dönteni, vagy esetleg olyan helyen foglal, ahol lát pozitív értékeléseket .

Elérhetőség és kapcsolatfelvétel

Fontos, hogy a weboldaladról könnyen kapcsolatba léphessenek veled. Mindig tüntesd fel jól látható helyen az elérhetőségeidet: telefonszám, email-cím, esetleg WhatsApp/Viber, ha használod. Tegyél ki egy Kapcsolat menüpontot, ahol egy egyszerű űrlapot is kitölthet a vendég (név, email, üzenet) – ezzel megkönnyíted azok dolgát, akik nem akarnak külön emailt írni, csak gyorsan üzennének valamit a honlapodon keresztül.

Add meg a szálláshely pontos címét is, és ágyazz be egy térképet (pl. Google Maps), hogy a vendégek azonnal lássák, hol található a hely. Sokan szeretnek tájékozódni a környékről: milyen messze van a központtól, van-e strand a közelben, stb. Egy interaktív térkép segít vizualizálni a lokációt. Ezenkívül nyugodtan adj meg további információkat is a megközelítésről: pl. parkolási lehetőség, tömegközlekedéssel hogyan érhető el, GPS-koordináták – bármi, ami hasznos lehet az odataláláshoz.

Ha van közösségi média oldalad (Facebook-oldal, Instagram-profil a szállásnak), linkeld be azokat is. Vannak vendégek, akik szeretnek először ott körülnézni, friss képeket, posztokat látni. Bár a Facebook-oldal nem váltja ki a weboldalt, egy komplex online jelenléthez az is hozzátartozik – de mindenképp a saját honlapod legyen a fő információforrás, mert egy közösségi oldal nem tud átadni minden szükséges információt a vendégnek .

Extra tartalmak: blog, programajánló, GYIK

A fentieken túl még sok mindennel is gazdagíthatod a honlapodat, attól függően, mennyi időd és kedved van rá. Ha igazán profi, tartalmas weboldalt szeretnél, érdemes lehet egy blog vagy hírek szekciót indítani. Ide írhatsz a környékbeli látnivalókról, aktuális programokról, rendezvényekről. Például egy borvidéki vendégház esetén beszámolhatsz a szüretről, ajánlhatsz pincelátogatásokat; ha a hegyekben van a szállás, írj túraútvonalakról, kirándulási tippekről. Az ilyen tartalom egyrészt értéket ad az olvasónak, másrészt a keresőben is új látogatókat hozhat (olyanokat is, akik lehet, hogy először csak a programra kerestek rá, de aztán szállást is nálad foglalnak).

Készíthetsz egy GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) részt is, ahol megválaszolsz néhány tipikus kérdést: pl. „Hozhatok-e kisállatot?” „Meddig lehet elfoglalni a szállást az érkezés napján?” „Van-e lehetőség korai bejelentkezésre?” stb. Ezzel időt spórolsz magadnak is, mert kevesebbet kell emailben ugyanazokra válaszolni, és a vendégek is gyorsan megtalálják a válaszokat.

Összességében: minél több releváns és hasznos információ van a honlapodon, annál jobb. De ügyelj a jó áttekinthetőségre – a kevesebb néha több. Inkább legyen kevesebb menüpontod, de azok jól kitöltve, minthogy rengeteg aloldalad legyen tartalom nélkül. A minőség a lényeg, nem feltétlenül a mennyiség.

Weboldal Készítés Szállásadók számára - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Design és technikai szempontok: legyen modern, gyors, mobilbarát

Most beszéljünk egy kicsit arról, hogyan nézzen ki és működjön a szálláshelyed weboldala a gyakorlatban. Nem kell webdesignernek lenned ahhoz, hogy tudd, mitől lesz egy honlap felhasználóbarát – elég, ha a saját felhasználói tapasztalataidból indulsz ki. Összegyűjtöttük a legfontosabb design és technikai elvárásokat, amelyekre figyelned kell.

Reszponzív, mobilbarát kialakítás

Manapság már alapkövetelmény, hogy a weboldal mobilbarát legyen, azaz minden eszközön jól használható. A vendégeid jelentős része okostelefonon fogja megnézni az oldalt – egy statisztika szerint a szálláskeresők több mint 80%-a mobilról böngészik . Ha a honlapod nem reszponzív (nem alkalmazkodik a kisebb kijelzőhöz), akkor mobilon széteshet a design, olvashatatlanná válnak a szövegek, vagy egyszerűen kezelhetetlen lesz. Ilyenkor a látogató azonnal továbbáll, mert senki nem akar nagyítgatni meg szenvedni a navigációval.

Ezzel szemben egy reszponzív weboldal automatikusan igazodik a különböző kijelzőkhöz: asztali gépen éppúgy jól mutat, mint tableten vagy telefonon. A menü átalakul mobilnézetté (hamburgermenü), a képek és szövegdobozok átrendeződnek, hogy görgetés nélkül is áttekinthető legyen minden. Ügyelj rá, hogy a fontos elemek (pl. a Foglalás gomb, elérhetőség) mobilon is rögtön látszódjanak!

Ne feledd, nem csak a felhasználói élmény miatt lényeges a mobilbarát kialakítás, hanem a Google rangsorolás miatt is. A keresőóriás már évek óta előnyben részesíti a mobilbarát webhelyeket a találati listákon . Ez azt jelenti, hogy ha két hasonló szállásweboldal közül az egyik reszponzív, a másik nem, akkor a mobilbarát oldal előrébb kerülhet a keresési eredmények között. Tehát SEO szempontból is kulcsfontosságú a reszponzivitás.

Kiszerveznéd weboldalad, webáruházad gyorsítását?

Gyors betöltődés és megbízható működés

Gondolj bele, te mit csinálsz, ha egy weboldal lassan tölt be vagy akadozik… Valószínűleg türelmetlenül bezárod, és keresel mást. A sebesség kritikus tényező a weboldalaknál. A vendégek nem fognak hosszú másodperceket várni, amíg megjelenik a tartalom – pláne mobilinternetet használva. Törekedj rá, hogy a honlapod technikailag optimalizált legyen és gyorsan betöltsön.

Mit tehetsz ennek érdekében? Először is használj optimalizált képeket: ne tölts fel több megabájtos, óriási fotókat közvetlenül, mert azok lassítják az oldalt. Inkább méretezd át őket megfelelően és tömörítsd (erre vannak jó eszközök, pluginok). Ugyanígy figyelj arra, hogy ne legyen túlzsúfolt az oldal felesleges bővítményekkel, scriptekkel. Ha WordPress-t használsz, ne halmozd a pluginokat – csak amit muszáj. Jó tárhelyszolgáltatót válassz, lehetőleg olyat, ami gyors szervereket biztosít, és akár külön cache-elést is ad.

A megbízhatóság is ide tartozik: a weboldaladnak stabilan kell működnie. Senki sem szeretne egy szállást úgy foglalni, hogy közben összeomlik az oldal vagy hibákba ütközik. Rendszeresen ellenőrizd, hogy minden űrlap és gomb működik-e, nincs-e törött link. A technikai karbantartásról később még szót ejtünk, de már a készítéskor figyelni kell arra, hogy az oldalad hibamentes és stabil legyen.

Tipp: teszteld le az oldalt különböző eszközökön és böngészőkben. Nézd meg telefonon, tableten, Chrome-ban, Safari-ban, akár egy régebbi böngészőben is. Minél több helyen fut gördülékenyen, annál jobb az esélye, hogy a vendégeknél sem lesz gond.

Kiszerveznéd a keresőoptimalizálást?

Nincs kedved vagy időd foglalkozni céged weboldalának seozásával? Nem gond, szervezd ki, hogy Neked csak az igazán fontos teendőket kelljen foglalkoznod. A céged építésével!

Keresőbarát felépítés (SEO-alapok)

A SEO, azaz keresőoptimalizálás témakörét már érintettük, de design szempontból is van néhány alapelv, amit érdemes betartani. A keresőbarát weboldal azt jelenti, hogy a Google könnyen fel tudja térképezni és megérti a tartalmadat, így jó eséllyel szerepelsz majd releváns keresésekre.

Néhány praktikus tipp a keresőbarát kialakításhoz:

Kulcsszógazdag, releváns tartalom: Írd le a lényeget a főoldalon és a szobák oldalán is világosan. Használj olyan szavakat, amiket a vendégek kereshetnek. (Például: ha van wellness-részleged, akkor szerepeljen a „wellness” szó; ha tó közelében vagy, legyen benne a „tóparti szálláshely” kifejezés, stb.) Persze mindezt természetesen szőve a szövegbe, ne halmozd kulcsszó-spammel.

Címkék, meta adatok: Állítsd be az oldal címét (title tag) és meta leírását minden fontos oldalnál. Például a főoldal meta címe lehet valami ilyesmi: „Luxus Apartman Balatonfüred – Saját medencés apartman foglalás”. A meta leírásban röviden összefoglalhatod a legfőbb vonzerőt. Ezek a keresőben fognak megjelenni és sokat számítanak az átkattintási arányban.

Átlátható szerkezet, headingek: Használj címsorokat (H1, H2, H3) logikusan, hogy a Google is lássa, mi a fontos. Pl. a szobák nevei legyenek alcímek egy szobabemutató oldalon. Ez segít a keresőnek és az olvasónak is.

Képek alt tagjei: A feltöltött fotóknál add meg az „alt” szöveget (alternatív szöveg), pl. „Deluxe kétágyas szoba – hálótér”. Ez egyrészt az akadálymentesség miatt fontos, másrészt a képkeresőben is számíthat.

Technikai SEO: Győződj meg róla, hogy az oldaladnak van XML oldaltérképe, keresőbarát URL-jei, és nincs olyan technikai hiba, ami megakadályozza a Google-t a feltérképezésben (pl. véletlenül jelszóval védett oldal vagy letiltott indexelés).

Helyi SEO: Regisztrálj a Google Cégem (Google Business) szolgáltatásba, és ott is add meg a weboldalad linkjét. Így ha valaki a térképen keres szállást a környéken, a te hivatalos honlapodat is látni fogja a profilodon. Ugyanitt ösztönözheted a vendégeidet Google-értékelések írására is, ami tovább növeli a bizalmadat.

Ezekkel az alapokkal már sokat tehetsz azért, hogy a weboldalad keresőbarát legyen. Ha jól csinálod, idővel és megfelelő tartalmakkal a Google is “megszereti” az oldalad, ami még több látogatót eredményezhet organikusan.

Esztétikus és felhasználóbarát design

A tartalom és a funkciók mellett ne feledkezzünk meg a vizuális megjelenésről. Egy szép, modern design nem öncélú dolog: azért fontos, mert a látogatók jobban érzik magukat egy tetszetős weboldalon, tovább maradnak és szívesebben böngésznek rajta – ami végső soron a foglalás esélyét növeli. Mitől lesz esztétikus és felhasználóbarát a honlapod?

Egységes arculat: Válassz egy színpalettát és betűtípusokat, amelyek illenek a szálláshelyedhez, és ezeket következetesen használd. Ha például van logód, annak színei visszaköszönhetnének a weboldalon is a gombokban, címekben. Ne legyen túl sokféle szín összevissza; a harmonikus megjelenés professzionális hatást kelt.

Átlátható elrendezés: Struktúráld logikusan az oldalaidat. A menü legyen jól látható, a szövegek tagoltak, rövidebb bekezdésekre bontva (ahogy ebben a cikkben is tesszük). Használj felsorolásokat, ahol az illik. A lényeg, hogy áttekinthető legyen az információ. Egy zsúfolt, kaotikus oldal elriasztja a látogatót.

Kiemelések a fontos elemeknek: Design szempontból gondoskodj róla, hogy ami fontos (pl. Foglalás gomb, elérhetőség) az kiemelkedjen. Használhatsz eltérő színt vagy jól látható gombot ezekhez. Például egy kontrasztos színű „Foglalás most” gomb a fejlécben vagy a menüben mindig legyen kéznél.

Olvasható tipográfia: A betűméret ne legyen túl kicsi, a szöveg színe pedig megfelelően kontrasztos legyen a háttérhez képest (pl. sötétszürke szöveg világos alapon szinte mindig megfelelő). A címsorok tagolják a szöveget, ahogy ezt most is látod, és segítsék a gyors átlátást.

Korszerű stílus: Kerüld a 15-20 évvel ezelőtti webes stílusokat (pl. villogó gifek, túl apró fix szélességű layoutok, táblázatos keretek). Egy elavult kinézetű weboldal azt a benyomást keltheti, hogy a szálláshelyed is „beragadt a múltban”, sőt az extrém régi design akár azt is sugallhatja a vendégnek, hogy már nem is üzemelsz . Érdemes időnként frissíteni a dizájnt, hogy lépést tartson a mai elvárásokkal.

Az esztétika persze részben ízlés dolga, de vannak objektív alapelvek (tisztaság, rendezett kinézet, következetesség), amiket ha követsz, nem lőhetsz nagyon mellé. Nézd meg más szálláshelyek weboldalait inspirációként, és érezni fogod, mi tetszik és mi nem. Próbáld a pozitív példákból leszűrni azt, amit a saját honlapodon is meg tudsz valósítani.

Biztonság és adatvédelem

Még egy utolsó, de fontos technikai szempont: a honlapod legyen biztonságos és feleljen meg az adatvédelmi előírásoknak. Ma már alap, hogy a weboldal SSL tanúsítvánnyal rendelkezzen (https:// kapcsolat), mert a böngészők „Nem biztonságos” jelzést adnak egy sima http oldalra, ami elriaszthatja a látogatókat. Ezt a tárhelyszolgáltatódnál be lehet állítani általában, sokszor ingyenesen (pl. Let’s Encrypt).

Ha foglalási űrlapokat, kapcsolatfelvételt működtetsz, gondolj az adatvédelemre is. Legyen egy Adatkezelési tájékoztatód (GDPR miatt kötelező, ha személyes adatokat kezelsz – pl. név, email a foglalásnál). Ezt helyezd el jól láthatóan (pl. láblécben linkelve). Ugyanígy, ha használsz sütiket (cookie) az oldalon, legyen cookie figyelmeztetés és szabályzat. Ezek jogi apróságok, de fontosak a bizalom szempontjából is, mert azt mutatják, hogy törődsz a vendégek adataival és betartod a szabályokat.

A biztonság másik oldala a technikai védelem: védd az oldaladat a hackerektől és spamektől. Használj erős jelszavakat az adminfelülethez, és ha CMS rendszert (pl. WordPress) használsz, mindig frissítsd a motorját és a bővítményeket a legújabb verzióra. Ezzel elkerülheted, hogy egy régi, ismert hiba miatt feltörjék az oldalad. Az ügyfelek persze ebből semmit nem vesznek észre, de neked a háttérben foglalkoznod kell vele, hogy minden simán menjen.

Hogyan készíttethetsz weboldalt a szálláshelyednek? (Lehetőségek és eszközök)

Most már tudjuk, mi kell egy jó szállás weboldalra, de felmerül a kérdés: hogyan valósítsd meg mindezt a gyakorlatban? Alapvetően két fő út áll előtted:

1. Profi webfejlesztő vagy webügynökség megbízása egy egyedi weboldal elkészítésére.

2. Weboldalkészítő eszközök vagy sablonok használata, azaz saját magad készíted el a honlapot valamilyen platform segítségével.

Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Nézzük meg kicsit részletesebben, mire számíthatsz az egyes opcióknál, hogy el tudd dönteni, melyik illik hozzád jobban.

Egyedi fejlesztés szakemberrel

Ha van rá kereted, az egyik legkényelmesebb és legprofibb megoldás, ha megbízol egy webfejlesztőt vagy ügynökséget a weboldalad elkészítésével. Ilyenkor te elmondod az igényeidet, összegyűjtöd a tartalmi anyagokat (szövegek, képek), és a szakember elkészíti neked a honlapot – testreszabottan, a te stílusodban, a szükséges funkciókkal.

Előnyök:

  • Személyre szabott design és funkciók: Mindent úgy alakítanak ki, ahogy neked tetszik. Nem kell kompromisszumot kötnöd a sablonokkal; ha egyedi ötleteid vannak (pl. különleges foglalási modul, egyedi dizájnelemek), azt is meg tudják valósítani.
  • Minőségi kivitelezés: Egy jó fejlesztő tudja, hogyan kell optimalizálni az oldalt, ismeri a technikai trükköket, így valószínűleg gyors, biztonságos és hosszú távon is jól működő weboldalt kapsz. Neked nem kell a kódolással bíbelődni.
  • Támogatás: Sok esetben nem ér véget a kapcsolat az átadás után. Ha kérdésed van, vagy valamit frissíteni kell, lesz kihez fordulni. Gyakran karbantartási csomagot is kínálnak, ami leveszi a terhet a válladról (pl. frissítik a rendszert, monitorozzák, biztonsági mentéseket csinálnak).

Hátrányok:

  • Költségek: Egy egyedi weboldal fejlesztése nyilván többe kerül, mint egy instant sabloné. A befektetés általában megtérül, de számíts rá, hogy jóval magasabb lehet az induló költség. (Akár több százezer forint is lehet egy komplex, foglalási rendszert is tartalmazó oldal elkészítése – pontos ár függ a funkcióktól, oldalak számától stb.)
  • Időigény: Az egyedi fejlesztés nem megy egyik napról a másikra. Az egyeztetés, tervezés, kivitelezés akár több hetet vagy hónapot is igénybe vehet, különösen, ha sok a módosítási kör. Ha holnapra kell egy oldal, akkor a profi fejlesztés nem reális opció.
  • Kommunikációs igény: Fontos, hogy jól megértesd magad a fejlesztővel, hiszen ő nem ismeri a te üzletedet olyan mélyen. Időt kell szánnod rá, hogy átbeszéljétek az elvárásokat, majd a készülő oldalt teszteld és jelezd, ha módosítást szeretnél.

Weboldal Készítés Szállásadók számára - 100% garanciával, akár 1 héten belül

Nincs kedved vagy időd foglalkozni Weboldalad elkészítésével? Nem gond, szervezd ki!
Eddig több, mint 80 cég weboldalán, webáruházán dolgozhattunk. Tégy próbára minket Te is!

Weboldalkészítő eszközök (DIY)

A másik megoldás, ha saját magad készíted el a weboldalt egy erre szolgáló platformmal. Ma már számos weboldalkészítő szolgáltatás létezik (pl. Wix, Weebly, Squarespace, WordPress sablonok, vagy kifejezetten szálláshelyeknek szánt sitebuilder-ek). Ezek lényege, hogy kódolás nélkül, grafikus felületen tudsz weboldalt összerakni sablonok és modulok segítségével.

Előnyök:

  • Alacsonyabb költség: Sok ilyen eszköz alapverziója akár ingyenes is, vagy havidíjas rendszerben működik. Összességében olcsóbb lehet, mint egy egyedi fejlesztés, bár ha igazán profi kinézetet és saját domaint akarsz, itt is lesznek költségek (pl. havi díj a prémium csomagért, domainért).
  • Gyors indulás: Egy kész sablonnal akár pár nap alatt összehozhatsz egy egyszerű honlapot. Ha sürgős online jelen lenni, ez gyors megoldás lehet. Vannak konkrét szálláshely-sablonok is, ahol előre ki van alakítva minden, neked csak a saját adataidat kell beírni.
  • Könnyű kezelhetőség: Ezeket a rendszereket laikusoknak találták ki, szóval általában fogd-és-vidd (drag & drop) alapon testre szabhatod a kinézetet. Nem kell megtanulnod programozni. Később is te magad tudod frissíteni a tartalmat könnyen, nem szorulsz másra.

Hátrányok:

  • Korlátok a testreszabásban: Bár sok mindent engednek a sablonok, előfordulhat, hogy pont valami egyedit szeretnél, amit nem tudsz megcsinálni velük, mert nincs rá modul vagy lekorlátoz a rendszer. A végeredmény kinézetben is kicsit sablonos lehet, hiszen más is használhatja ugyanazt a dizájnt.
  • Minőségbeli eltérések: Nem mindegyik sitebuilder tudja azt a sebességet vagy SEO-barát felépítést, amit egy egyedi fejlesztés. Némelyik hajlamos lassú lenni (főleg a sok funkció miatt), vagy nincs teljes kontrollod a keresőoptimalizálási beállítások felett. Esetleg a beépített foglalási modul sem annyira fejlett, mint egy egyedileg integrált megoldás.
  • Tanulási görbe: Bár nem kell kódolni, ezeknek a használatát is meg kell tanulni. El kell mélyedni benne, ami idő. Ha nem vagy kicsit is affinis az ilyesmihez, akkor frusztráló lehet a szerkesztő felület használata. (Viszont sok útmutató, videó áll rendelkezésre hozzájuk.)
  • Hosszú távú költségek: Míg a fejlesztőnél jellemzően egyszeri díjat fizetsz (plusz esetleg éves támogatást), a weboldalkészítőknél lehetnek folyamatos havi vagy éves díjak. Ezek idővel összeadódhatnak, és lehet, hogy hosszú távon már nem is olcsóbbak, mint egy egyedi megoldás.

Az alábbi táblázat összefoglalja a két megközelítés főbb különbségeit:

SzempontEgyedi fejlesztés (profi által)Weboldalkészítő / sablon (DIY)
Kezdő költségMagasabb (egyedi fejlesztési díj, akár több százezer Ft)Alacsonyabb (gyakran ingyenes, vagy havidíjas modell)
Elkészítési időHosszabb (hetek, hónapok is lehet)Gyorsabb (akár néhány nap alatt elindítható)
DesignTeljesen személyre szabott, egyedi arculatSablon alapján, korlátozott testreszabhatóság
FunkcionalitásBármi megoldható (egyedi foglalási rendszer, extra funkciók)Csak a meglévő modulok érhetők el, lehetnek korlátok
Technikai tudásNem szükséges (a fejlesztő megoldja)Nem igényel programozást, de tanulni kell a használatát
KarbantartásFejlesztő/ügynökség segíthet, frissítések külön kérhetőkAutomatikus platformfrissítések, tartalmat neked kell frissíteni
TámogatásSzemélyes, egyedi támogatás (közvetlen segítség problémákra)Általános támogatás (dokumentáció, fórumok, ügyfélszolgálat)
Hosszú távú költségNincs fix havidíj (csak tárhely/domain, esetleg support)Havidíj vagy jutalék a platformnak (platformfüggő)

Láthatod, hogy mindkét útnak vannak pro és kontra érvei. Ha például kezdő szállásadó vagy limitált büdzsével, lehet, hogy egy weboldalkészítővel indulsz, aztán később – ha bejön a biznisz – megéri váltani egy profi fejlesztésű oldalra. Vagy fordítva: ha már most prémium szolgáltatást nyújtasz és belefér az árba, spórolj időt magadnak, és készíttesd el profikkal.

A döntés attól is függ, mennyire vagy műszaki beállítottságú, illetve mit tartasz fontosnak. A lényeg, hogy bárhogyan is csinálod, legyen weboldalad, mert a legrosszabb verzió az, ha egyáltalán nincs online jelenléted, vagy csak egy Facebook-oldalad van.

Gyakori hibák, amiket kerülj el a szállás weboldalaknál

Mielőtt belevágnál a készítésbe, tanuljunk mások hibáiból is. Számos gyakori ballépés előfordulhat a szálláshelyek weboldalainál – ezeket jobb elkerülni, hogy a te honlapod sikeres legyen. Összegyűjtöttük a legtipikusabb hibákat:

  • Rossz minőségű képek: Ahogy már említettük, az elmosódott, sötét fotók taszítóak. Ne próbáld megúszni gyors, telefonnal készült képekkel – inkább szánj időt és energiát a profi fotókra. Egy szállás weboldalának két fontos szerepe van: bizalmat kelteni és információt átadni . Bizalmat kelteni pedig nem lehet szemcsés, homályos képekkel. A vendég tudni szeretné, hol fog aludni, mire számítson nálad – ezt pedig legkönnyebben vizuálisan tudod átadni. Ha rossz minőségű képeket használsz, potenciális vendégeket veszíthetsz el.
  • Nem mobilbarát kialakítás: Ha valami, akkor 2025-ben ez megbocsáthatatlan hiba. A látogatók nagy része mobilról jön (akár 80% fölött ), így ha a weboldalad nincs optimalizálva mobilra, rengeteg vendéget veszíthetsz. Teszteld le telefonon is minden oldaladat, és ha bármi használhatatlan mobilnézetben, azt javítsd mihamarabb.
  • Hiányos információk: Kevés rosszabb dolog van annál egy vendég számára, mint amikor nem talál választ egy fontos kérdésére a honlapon. Ha nincs fent minden lényeges adat (árak, pontos cím, hány fő fér el, van-e reggeli, házirend stb.), akkor az érdeklődő csalódott vagy bizonytalan lesz. Inkább legyen kint egy kicsivel több infó, mint kevesebb – a túl sok sem jó, de a lényeges dolgok mindenképp legyenek ott egyértelműen.
  • Nincs online foglalási lehetőség: Manapság már alapelvárás, hogy valamilyen módon online le lehessen foglalni a szállást. Ha a weboldaladon nem lehet se instant foglalni, se legalább egy ajánlatkérést küldeni, sok modern utazó egyszerűen legyint és megy tovább egy olyan helyre, ahol ezt megteheti. Gondolj csak bele: te sem szeretsz telefonálgatni vagy e-maileket írogatni, ha mindent elintézhetsz pár kattintással – ugyanígy van ezzel a vendéged is.
  • Elavult dizájn vagy frissítetlen tartalom: Hajlamosak lehetünk azt hinni, hogy ha egyszer elkészült egy weboldal, akkor az örökké jó lesz. Sajnos a webes trendek és technológiák folyamatosan változnak. Ha a honlapod kinézete 5-10 évvel ezelőtti stílust tükröz, azzal kockáztatsz: a vendégek szemében úgy tűnhet, hogy a szálláshelyed nincs naprakészen tartva, vagy rosszabb esetben felmerülhet bennük, hogy talán már nem is üzemelsz . Ugyanígy a tartalmakat is frissíteni kell: egy 2018-as utolsó blogbejegyzés vagy egy régi ártábla azt sugallja, hogy nem foglalkozol az oldallal. Tartsd karban a honlapod: időnként újíts a dizájnon (akár apróbb változtatásokkal), és mindig legyenek aktuálisak az információk rajta.
  • Vendégvélemények hiánya: Ha teljesen hiányoznak a vendégértékelések, az bizony egy elvesztegetett lehetőség. Ahogy korábban írtuk, a vélemények erős meggyőző erőt képviselnek. Sok látogató kifejezetten keresi a visszajelzéseket a döntés előtt. Ha nem talál ilyet a weboldalon, akkor elbizonytalanodhat, vagy tovább kell kutatnia máshol (pl. Tripadvisoron vagy a Google-ben) – ott viszont más szállások is reklámozva vannak, így könnyen elveszítheted az érdeklődését. Tegyél ki legalább néhány pozitív véleményt, hogy megfogd a látogató bizalmát.
  • Az oldal népszerűsítésének elmulasztása: Végül egy gyakori hiba: azt gondolni, hogy „ha megépítem, maguktól jönni fognak”. Egy weboldal akkor éri el a célját, ha látogatók is érkeznek rá. Ha azonban nem optimalizálod keresőkre, nem osztod meg sehol, és nem építesz rá marketinget, akkor egy gyönyörű honlap is lehet kihalt pusztaság. Fontos, hogy foglalkozz a forgalomszerzéssel: SEO (keresőoptimalizálás), közösségi média posztok, esetleg online hirdetések. Például készíthetsz egy Facebook-oldalt a szállásodnak, és ott időnként megoszthatsz egy-egy bejegyzést vagy ajánlatot, ami a honlapodra mutat. A Google Cégem profilodon is szerepeljen a weboldalad linkje. Esetleg futtathatsz Google Ads kampányt a szállásod nevére vagy jellemzőire. A lényeg: ne hagyd, hogy a honlapod forgalom nélkül maradjon. Ahogy mondani szokták, egy szép kirakat sem hoz sok vásárlót, ha egy eldugott mellékutcában van – ugyanígy egy weboldal sem ér sokat látogatók nélkül .

Természetesen még lehetne sorolni a hibalehetőségeket (pl. helyesírási hibák, kaotikus menüstruktúra, túl sok felesleges extra funkció stb.), de a fentiek a legfontosabbak. Ha ezeket elkerülöd, már jó úton haladsz afelé, hogy a weboldalad tényleg a vendégszerzés hatékony eszköze legyen, ne pedig csak egy láthatatlan online névjegykártya.

A weboldal karbantartása és sikeres használata hosszú távon

Az, hogy elkészült a szálláshelyed weboldala, még csak a kezdet. Ahhoz, hogy folyamatosan értéket teremtsen számodra, gondoskodni kell a karbantartásáról és frissítéséről, illetve tudatosan be kell építened az üzleti folyamataidba. Íme néhány tanács a hosszú távú sikerhez:

  • 1. Tartsd naprakészen a tartalmakat: Rendszeresen ellenőrizd, hogy minden információ aktuális-e az oldalon. Ha változik az árképzésed, új csomagajánlatot vezetsz be, felújítod a szobákat, vagy bármi lényeges történik, azt azonnal vezesd át a honlapon. Nincs rosszabb, mint amikor a vendég elavult adatokat talál – például foglalna, de a naptárban nem valós a rendelkezésre állás, vagy más árat lát, mint amit végül kérsz tőle. Ugyanígy, ha szezonális a biznisz, a szezon előtt frissítsd a releváns infókat (pl. egy síközpont közelében télen a síbérlet-információkat, nyáron a strandbelépőket említsd meg). A lényeg: a weboldalad mindig tükrözze a valós, aktuális kínálatodat.
  • 2. Rendszeres technikai karbantartás: Ha a weboldalad valamilyen tartalomkezelő (CMS) rendszerrel készült (pl. WordPress), akkor időnként szükség lesz frissítésekre. A régi verziók biztonsági kockázatot jelenthetnek. Érdemes legalább negyedévente vagy félévente ránézni a frissítésekre, és telepíteni azokat (vagy megbízni ezzel valakit). Ugyanígy ajánlott időnként biztonsági mentést készíteni az oldalról, hogy probléma esetén vissza tudd állítani. Ha egy fejlesztő vagy szolgáltató kezeli a karbantartást, egyeztess vele a rendszeres update-ekről. A tárhelyed díját, a domainneved megújítását se felejtsd el évente befizetni, hogy ne érjen meglepetés!
  • 3. Figyeld a statisztikákat: Helyezz el valamilyen statisztikai követő eszközt (pl. Google Analytics vagy más analitika) a honlapon, és időnként nézd meg, hányan látogatják az oldalt, honnan jönnek (keresőből, Facebookról stb.), mely aloldalakat nézik meg gyakran. Ezekből rengeteget tanulhatsz. Például ha azt látod, hogy sokan keresnek rá a „vendégház medencével Zalakaros” kifejezésre és jutnak el hozzád, akkor érdemes erről írni a honlapon, vagy jobban kihangsúlyozni ezt az előnyödet. Vagy ha azt látod, hogy rengetegen nyitják meg a Galéria oldalt, akkor tudod, hogy a képek még fontosabbak a vendégeidnek – érdemes még több fotót feltenni vagy profibb képekre cserélni őket. A statisztikák segítenek optimalizálni a weboldalad teljesítményét.
  • 4. Maradj aktív online: A weboldaladat integráld az online marketingtevékenységeidbe. Ha jelen vagy közösségi médián, rendszeresen posztolj, és utalj vissza a weboldaladra (pl. „nézzétek meg az új galériánkat a honlapon” vagy „foglaljatok közvetlenül nálunk a weboldalon keresztül”). Indíthatsz hírlevelet a korábbi vendégeidnek, hogy különleges ajánlatokról értesítsd őket – ebben mindig legyen benne a weboldalad linkje. A cél, hogy a honlapod köré egy online közösséget építs: a vendégek tudják, hogy ott találnak meg minden friss infót.
  • 5. Ösztönözd a közvetlen foglalásokat: Hiába van weboldalad, ha a vendégek végül mégis a portálon foglalnak nálad. Adj okot arra, hogy inkább közvetlenül nálad foglaljanak a honlapodon. Ezt elérheted például árgaranciával (a saját oldaladon mindig olcsóbb vagy legalább ugyanannyi legyen az ár, mint máshol), vagy ajándék extra szolgáltatással a közvetlenül foglalóknak (pl. üdvözlőital, ingyenes késői check-out lehetőség, kedvezményes kerékpárkölcsönzés – bármi apróság). Kommunikáld ezt a weboldaladon: „Foglalj közvetlenül nálunk, és egy üveg bort adunk ajándékba!” – így a vendég látja az értéket abban, hogy kihagyja a közvetítőt.
  • 6. Légy gyors és segítőkész a megkeresésekre: Ha a weboldaladon keresztül jön egy érdeklődés vagy foglalási kérés (legyen az emailben vagy a kapcsolatűrlapon át), a reakcióidő kulcsfontosságú. Az emberek hozzászoktak, hogy a Bookingon azonnal visszaigazolást kapnak. Próbálj meg legalább néhány órán belül válaszolni minden közvetlen megkeresésre. Ha lassan reagálsz, a vendég lehet, hogy közben lefoglal mást. Érdemes naponta többször ránézni az emailjeidre, főleg főszezonban. Egy jól kezelt érdeklődésből könnyen foglalás lehet – de csak ha időben törődsz vele.
  • 7. Fejlődj a vendégek visszajelzései alapján: A weboldalad is folyamatos fejlesztést igényelhet a vendégek igényei mentén. Ha azt tapasztalod, hogy gyakran kérdeznek olyasmit, ami fent van a honlapon, lehet, hogy át kell alakítanod a tartalmat vagy a struktúrát, hogy könnyebben megtalálják. Vagy ha többen jelezték, hogy nehéz volt mobilon lefoglalni a szobát, teszteld le és javítsd, amin kell. Kérhetsz nyugodtan visszajelzést a vendégeidtől a weblapoddal kapcsolatban – sokszor egy külső szem jobban meglátja, min lehet javítani.

Összességében: ne tekints úgy a weboldaladra, mint egy kipipálandó feladatra, amit aztán el lehet felejteni. Inkább lásd egy hosszú távú befektetésnek és folyamatos projektnek, ami támogatja a szálláshelyed sikerét. Ha gondozod és fejleszted, akkor az évek során egyre több hasznot fog hajtani neked – új foglalások formájában.

Weboldal, Webáruház Karbantartás

Mi mindig egyedi árajánlatot adunk a weboldal karbantartására, amely tükrözi a weboldal sajátosságait és a megrendelő elvárásait. Ha szeretnéd megtudni, hogy mennyibe kerülne a weboldal karbantartása, akkor kérj tőlünk ingyenes árajánlatot, hamarosan elküldjük a részleteket.

Összefoglalás

Egy saját weboldal elkészítése a szálláshelyed számára az egyik legjobb döntés, amit az online jelenlét terén hozhatsz. Bár kezdetben idő- és pénzbeli ráfordítást igényelhet, a hozzáadott érték vitathatatlan: közvetlen kapcsolat a vendégekkel, jutalékmentes foglalások, erősebb márka és bizalom, valamint szélesebb elérés az interneten keresztül. Manapság, amikor a vendégek többsége online keres és foglal szállást, nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyen egy profi honlapod.

Ebben a cikkben áttekintettük, miért fontos a weboldal készítés szálláshelyeknek, milyen funkcióknak kell szerepelnie rajta, hogyan érdemes megtervezni a designját, és milyen módokon vághatsz bele a megvalósításba. Kitértünk a tipikus hibákra is, hogy ezeket elkerülhesd, valamint adtunk tippeket a hosszú távú üzemeltetéshez és marketinghez.

Most már te is tisztábban láthatod, milyen lépések szükségesek egy sikeres szálláshely-weboldal felépítéséhez. Itt az ideje, hogy a gyakorlatba is átültesd ezeket a tanácsokat. Kezdj hozzá a tervezéshez: gyűjtsd össze a legszebb fotóidat, fogalmazd meg a vonzó szövegeket, és építsd fel azt a honlapot, amire büszke lehetsz. Ha mindez megvalósul, a jutalom nem marad el: egy jól működő weboldal új vendégeket hoz, növeli a bevételedet, és hosszú távon a szálláshelyed fejlődésének motorja lehet.

Sok sikert kívánunk a saját szálláshely-weboldalad elkészítéséhez és eredményes használatához! Ne feledd, az online világban egy jó weboldal a szállásadó legjobb barátja – használd ki ezt az erőt, és élvezd, ahogy vállalkozásod új szintre lép a segítségével.

Kérj ajánlatot!

Úgy érzed, tudnánk együtt dolgozni? Töltsd ki az űrlapot egy díjmentes konzultációért, ami alapján pontosabb, személyreszabott ajánlatot kapsz.

Érdekelnének az elvégzett referenciáink?

cushman and wakefield ingatlanos weboldal készítés

Cushman & Wakefield Magyarország

webáruház készítés mokospicnécesz

Mokos Pincészet

szennaidora.hu

weboldal készítés_weboldalkeszites_rmwebstudio

Coccinelle Pilates

weboldal készítés_weboldalkeszites_rmwebstudio

Vouge Building

weboldal készítés_weboldalkeszites_rmwebstudio

AVAX Hungary

Blogposztok, amik még érdekelhetnek
weboldal_webshop_keszites_arak_rmwebstudio_woocommerce_wordpress
honlap
Weboldal Készítés Árak és Infók 2025-ben

Weboldal készítés árak és infók és egyéb költségek 2025-ben. Manapság minden vállalkozás számára elengedhetetlenül fontos, hogy rendelkezzen céges vagy üzleti weblappal, legyen szó mikro-kis-közép vagy

Tovább olvasom »
wordpress gyorsítás
Wordpress Gyorsítás
WordPress weboldal gyorsítás lépésről lépésre

A digitális világban a weboldalak sebessége kulcsfontosságú tényezővé vált mind a felhasználói élmény, mind a keresőoptimalizálás szempontjából. A látogatók elvárják, hogy az oldalak gyorsan betöltődjenek;

Tovább olvasom »

Várj! Még ne lépj ki, csak egy perc az egész.

Úgy érzed, tudnánk együtt dolgozni? Töltsd ki az űrlapot egy díjmentes konzultációért, ami alapján pontosabb, személyreszabott ajánlatot kapsz.